Image 1
Image 2

Transportatorii rutieri din România îşi pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor”

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Furnizorul de servicii legale Financialright Claims GmbH a depus la finalul anului trecut o plângere la instanţa din Munchen in care solicită despăgubiri în numele a peste 3.200 de companii de transport rutier din 9 ţări, cu peste 85.000 de camioane, împotriva aşa numitului ”cartel al camioanelor”.

La data de 19 iulie 2016, Comisia Europeană a aplicat o amendă principalilor producători de camioane, deoarece Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN şi DAF au fost găsiţi vinovaţi de constituirea unui cartel între anii 1997 şi 2011, în vederea stabilirii ilegale a preţurilor pentru camioanele medii şi mari. La data de 27 septembrie 2017, Comisia a mai aplicat o amendă unui alt producător de camioane, Scania, pentru participarea la cartelul mai sus menţionat. Amenzile totale s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro.

Astfel, transportatorii rutieri români care au achiziţionat camioane noi, inclusiv prin leasing, îşi pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor” prin intermediul Financialright Claims GmbH, accesând platforma www.cartelcamioane.ro . Data limită pentru înregistrare este 31 mai 2018 şi pot fi înscrise numai camioanele care au fost înmatriculate începând cu ianuarie 2003. Daunele totale, inclusiv dobânzi, sunt de aşteptat să se ridice la peste 1 miliard de euro.

Pentru transportatorii rutieri din România, acţiunea juridică va avea loc în Germania, unde legislaţia este prietenoasă cu firmele afectate de înţelegerile de tip cartel. Totodată, spre deosebire de instanţele din Olanda sau Marea Britanie, instanţa din Germania ar putea aplica legislaţia germană şi firmelor româneşti care solicită despăgubiri în urma cartelului de camioane. Instanţele din Olanda sau Marea Britanie ar putea solicita ca legislaţia românească să se aplice în acest caz, iar în România nu există un cadru legal bine definit pentru cazuri de tip cartel, astfel încât nici instanţele nu au suficientă experienţă în aceste cazuri.

Totodată, începând cu luna februarie 2018 vor avea loc mai multe întâlniri cu reprezentanţii casei de avocatură Hausfeld din Germania, cea care va reprezenta interesele transportatorilor rutieri în cadrul acţiunii juridice, pentru a explica mai bine detaliile acestui demers.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns