Image 1
Image 2

Transportatorii cer Guvernului sprijin în procesul european pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi Agentului Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene susţinerea urgentă a transportatorilor români în acţiunea depusă la Tribunalul General UE pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, se menţionează într-un comunicat al UNTRR.

Pe de alt[ parte, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) cere ca firmele de asigurări privat să fie impozitate cu 5% din cifra de afaceri.

UNTRR şi companii de transport rutier din România au depus anul trecut o acţiune de anulare în faţa Tribunalului General al Uniunii Europene solicitând anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, măsură introdusă prin Regulamentul (UE) 1055/2020 de modificare a regulilor de acces la profesie şi la piaţa de transport rutier de mărfuri în UE, parte a Pachetului Mobilitate 1 publicat pe 31 iulie 2020 şi ale cărui prevederi se vor aplica din 21 februarie 2022. De asemenea, UNTRR a susţinut acţiunea Guvernului Român de contestare a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, şi a transmis Ministerului Transporturilor studiile şi analizele UNTRR privind impactul negativ al Pachetului Mobilitate 1.

Obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor are un impact negativ semnificativ asupra României, deoarece operatorii români de transport rutier sunt obligaţi să organizeze întoarcerea vehiculelor la unul dintre centrele operaţionale din România în termen de opt săptămâni de la plecarea din acesta. Întoarcerea obligatorie acasă a celor 60.650 de camioane româneşti implicate în transport internaţional cross-trade şi cabotaj va duce la curse goale şi la costuri suplimentare semnificative pentru companiile româneşti, generând pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro. Astfel, mulţi dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie `;i vor întrerupe activitatea, fie  îşi vor muta operaţiunile în alte state membre.

“Această nouă condiţie va determina o scădere a veniturilor României din transportul rutier internaţional de marfă cu 4,5 miliarde euro, adică un impact net estimat de 3 miliarde de euro asupra economiei României. Aceasta reprezintă o scădere de 1,4% a PIB-ului României!”, se precizează în comunicat.

Statul român nu aplică companiilor multinaționale, din piața de asigurări private, taxe similare altor domenii

Societăţile comerciale care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa de asigurări private din România ar trebui să fie impozitate de 5% din cifra de afaceri, se menţionează într-un comunicat remis luni de COTAR. Măsura ar avea ca efect creşterea cu 550 de milioane de lei a veniturilor la bugetul de stat.

COTAR a trimis o propunere de modificare a Codului Fiscal în acest sens către ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, şi către comisiile de profil economic din cele două camere ale Parlamentului.

Asociaţia transportatorilor arată că în timp ce în sectorul reparaţiilor auto, din costurile cu manopera, aproape jumătate din încasări reprezintă impozite şi taxe, “există un domeniu economic foarte bogat, a cărei cifră de afaceri anuală depăşeşte 11 miliarde de lei, dominat de companii multinaţionale, cărora statul român nu a îndrăznit până în prezent să le aplice taxe similare altor domenii de activitate, aşa cum procedează alte ţări europene mai curajoase din punct de vedere fiscal şi care se asigură că acele companii multinaţionale achită impozit în ţara în care acesta este realizat.

Conform ultimelor statistici publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, piaţa asigurărilor din România a ajuns, în anul 2020, la un volum al primelor brute subscrise de 11,5 miliarde lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior. Astfel, pe segmentul asigurărilor generale, valoarea primelor brute subscrise a ajuns la 9,28 miliarde lei, în creştere cu 6%, piaţa RCA a atins valoarea de circa 3,97 miliarde lei, cu 5% mai mult faţă de anul anterior.

“Această piaţă de asigurări nu plăteşte TVA, spre deosebire de situaţia din alte ţări, cum ar fi, spre exemplu, Germania, unde se percepe TVA de 19% pentru serviciile de pe această piaţă. Piaţa de asigurări nu achită impozit pe profit, pentru că este veşnic ‘pe pierdere’, speculând incapacitatea ANAF şi a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor de a verifica temeinic traseul banilor care se scurg din România în afara ţării, prin mecanismul dosarului preţurilor de transfer. Această scurgere imensă de bani care are loc în România, de peste 30 de ani, care conduce la evitarea plăţii taxelor către bugetul de stat, trebuie să înceteze urgent! Mediul economic cu capital autohton nu mai acceptă să fie exploatat până la anihilare de Statul Român, în timp ce companiile multinaţionalele, cum sunt cele din asigurări, scot anual sume imense de bani în afara ţării!”, se precizează în comunicatul COTAR.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with