Program ITV: 00.00 Audienţe în direct, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitat Bura Maksay Istvan Peter, titlul emisiunii: Start Up Nation-Ki palyazhat? (Start Up Nation – cine poate solicita finanţare?) (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Adrian Ştef, Ciprian Ardelean, Silviu Zetea, titlul emisiunii: Se destramă sau nu coaliţia majoritară din cauza ALDE? (reluare) 02.25 Panoramic Sporitv, cu Constantin Demian, invitaţi Constantin Por, Sergiu Neichi, titlul emisiunii: Începe primul campionat de fotbal din judeţul Satu Mare 03.25 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Ioan Secan-raport la 9.855 de zile 04.25 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitaţi Adriana Popescu, Alina Marchiş 05.30 Portret de medic, invitat Pallai Vasile 05.45 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc, invitat Ion Vlad, titlul emisiunii: Sătmăreanul cu invenţii legate de energia verde 06.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Simona Niste 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenorul Arnold Anzik 08.00 Audienţe în direct, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitat Bura Maksay Istvan Peter, titlul emisiunii: Start Up Nation-Ki palyazhat? (Start Up Nation – cine poate solicita finanţare?) (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Simona Niste 09.35 La psiholog, cu Ioana Vladimirescu, invitat Călin Secan, titlul emisiunii: Să învăţăm să gândim pozitiv 10.15 Panoramic Sporitv, cu Constantin Demian, invitaţi Constantin Por, Sergiu Neichi, titlul emisiunii: Începe primul campionat de fotbal din judeţul Satu Mare 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Adrian Ştef, Ciprian Ardelean, Silviu Zetea, titlul emisiunii: Se destramă sau nu coaliţia majoritară din cauza ALDE? (reluare) 13.00 Ştiri 13.38 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Ioan Secan-raport la 9.855 de zile 14.43 Teleshopping 15.00 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, titlul emisiunii: Dan Negrean legumicultor pasionat şi de succes 15.50 Mesager educaţional, cu Vasile Nechita, invitat Petre Ştefănescu, titlul emisiunii: Făurirea şi demolarea fabricilor sătmărene de mobilă 16.40 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitat Elena Popa 17.40 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat Sidonia Lăţea, titlul emisiunii: Despre diete, vitamine la început de primăvară 18.30 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitaţi Ildiko Tivadar, Mihaela Murg, titlul emisiunii: Cum se poate obţine alocaţia pentru copil într-un alt stat membru UE? 19.30 Știri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Doina Feher, Ioan Pop, Sergiu Băbăşan, titlul emisiunii: Adevărul despre taxa de mediu 21.30 Iată omul, cu Gabriel Ghişan, invitat Sorin Tănase 22.30 Educaţie ecologică, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitaţi Elisabeta Bekessy, Ioan Leitner, titlul emisiunii: Viz nelkul nincs elet (Fără apă nu există viaţă) 23.30 Știri

Transportatorii ameninţă cu proteste dacă plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită

Scris de Mioara Maxim, 14 martie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Protest RCA

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – solicită Guvernului emiterea unei Hotărâri pentru extinderea plafonării la tarifele asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) „cel puţin până la data de 31 decembrie 2017”, se arată într-un comunicat transmis luni.
„Cele mai importante prevederi ale OUG 54/2016, precum stabilirea unui tarif de referinţă sau decontarea directă nu sunt aplicate de nicio firmă de asigurări, iar noua lege RCA se află încă pe traseul de aprobare şi nu va intra în vigoare până la data de 19 mai 2017, atunci când va expira perioada celor 6 luni de plafonare a tarifelor RCA”, argumentează transportatorii.

Potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), piaţa asigurărilor auto obligatorii a crescut şi în trimestrul patru al anului 2016, în condiţiile în care tarifele RCA au fost plafonate, continuând trendul ascendent din ultimii 5 ani. Astfel, volumul total al primelor brute subscrise pe segmentul RCA a atins în anul 2016 un total de 4,03 miliarde lei, în creştere cu 30% faţă de anul precedent, notează Mediafax.

„În lipsa unor măsuri concrete din partea Guvernului, Parlamentului, ASF şi Consiliului Concurenţei, după data de 19 mai 2017, firmele de asigurare vor reveni la tarifele practicate înainte de plafonare, tarife netransparente în care erau incluse toate costurile de operare ale firmelor de asigurări, deşi aceste firme au mai multe linii de business”.

 
În opinia patronatelor, „Guvernul poate limita tarifele RCA conform Legii Concurenţei 21/1996, modificată şi completată în 2016, unde la art. 4, alineatul 3, este prevăzut că pentru sectoare economice determinate şi în împrejurări excepţionale (situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei) Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora”. Asemenea măsuri „pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de 6 luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult 3 luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri”.

Patronatele estimează că industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din Produsul Intern Brut (PIB) prin cele peste 35.000 de firme active de transport mărfuri şi persoane, care operează aproape 200.000 de autovehicule licenţiate de transport marfă de peste 3,5t şi de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de lucrători. „Aceste firme generează venituri importante la bugetul statului, prin plata accizelor, TVA, impozit pe profit sau venit şi contribuţii sociale”. Totodată, industria de transport rutier „asigură buna funcţionare a întregii economii, în condiţiile în care 85% din transportul de bunuri din România se realizează pe cale rutieră”.

Potrivit organizaţiilor patronale, revenirea la un tarif RCA minim pentru un autocamion sau autocar de 5.000 de euro la clasa B0 „ar însemna condamnarea la faliment a întregii industrii de transport rutier”.

„Studiile unor prestigioase firme de consultanţă arată că dacă în 2014, când RCA B0 pentru camioane era 1.000 de euro, industria transporturilor rutiere a avut o profitabilitatea medie de 1,8%, în 2016 majorarea la 5.000 euro a RCA B0 pentru camioane, a împins industria transporturilor rutiere în pierdere, în condiţiile în care nu există RCA/Carte Verde în nicio ţară UE la valori de 5.000 euro sau chiar peste, aşa cum promit asigurătorii din România, o creştere treptată cu explozie de tarif la finalul anului în decembrie 2017”, precizează reprezentanţii transportatorilor.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – avertizează că dacă nu se va proceda la extinderea perioadei de plafonare tarifelor RCA cel puţin până la data de 31 decembrie 2017, timp în care să fie aprobat un nou cadru legislativ pentru funcţionarea optimă a pieţei asigurărilor, „vor fi reluate protestele la nivel naţional”.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.