Image 1
Image 2

Sondaj: Credeți că a existat rea-voință din partea corectorilor de la Evaluarea Națională?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Peste 18.000 de cazuri de note schimbate după contestațiile depuse la Evaluarea Națională din acest an. Au fost și situații flagrante, de note mărite cu câteva puncte. Un elev din Galați care a primit inițial nota 3 a ajuns la 8,25 după ce a depus contestație.

„Elevul este înscris la Școala Gimnazială Nr. 28 din Galați și a obținut nota 8,90 la Limba Română și 8,25 la Matematică, după contestație. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că „îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”, conform edupedu.ro. În Galați s-au înregistrat 740 de contestații, dintre care 374 la Limba și Literatura Română și 366 la matematică, conform unui document al Ministerului Educației. Doar în Galați, după contestații 424 de note au fost mărite și 250 au fost micșorate.

În cazul în care, după contestație diferența este mai mare de un punct, în plus sau în minus, președintele comisiei de contestații trebuie să numească o nouă comisie formată din doi profesori, alții decât cei care au corectat inițial lucrările, conform metodologiei Evaluării Naționale.

Potrivit Ministerului Educației, au fost înregistrate 20.268 de contestații, dintre care 11.302 la Limba și literatura română, 8.803 la Matematică și 163 la Limba și literatura maternă. Numărul total de contestații a fost mai mare, comparativ cu anul trecut, când s-au înregistrat 15.275 de contestații.

La nivel național, în urma contestațiilor, peste 12.500 de note s-au majorat, iar aproximativ 6.000 s-au micșorat. Fapt care demonstrează ca peste 18.000 de lucrări nu ar fi fost notate corect.

Iată totalul contestațiilor: Limba și literatura română – 11.302 contestații (9,15% din totalul lucrărilor notate)ș Matematică – 8.803 contestații (7,14% din totalul lucrărilor notate)ș Limba și literatura maternă – 163 de contestații (2,05% din totalul lucrărilor notate). Numărul total din acest an al contestațiilor a fost în creștere, comparativ cu anul trecut când au fost înregistate 15.275.

Întrebarea noastră este:

Sorry, there are no polls available at the moment.

10 comentarii

  1. “Cum de romanii din Ungaria ( din Gyula ) reusesc sa invete lb. maghiara ?”. Raspuns: pentru ca sint destepti, ma! Nu trebuie sa-i impinga nimeni de la spate, ei stiu care e datoria lor de cetateni ai Ungariei!
    Maghiarii din asa-zisul tinut secuiesc NU VOR sa invete limba romana, NU SINT INCURAJATI sa invete, UDRMR-ul i-a indoctrinat pana la indobitocire. Chiar si conducatorii judetului Harghita recunosc asta.
    (De pe agerpres.ro : Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, s-a declarat nemulţumit, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, de rezultatele obţinute de elevii maghiari din judeţ la proba de limba română a Evaluării Naţionale şi a examenului de Bacalaureat şi consideră că Ministerul Educaţiei trebuie să ia mult mai în serios această chestiune). Ati vazut? Deja incep sa dea vina tot pe autoritatile romane! Probabil asteapta ca Statul roman sa le cumpere “tolcer” cu care sa le toarne limba romana in cap!
    Nu vor sa invete? E treaba lor, dar vine scadenta cind nu-si vor gasi lor de munca in Romania si tot ei vor avea de suferit. Sau vor pleca in masa in Ungaria (care nu are nevoie de ei si va continua sa le spuna “a romanok” asa cum le spune acum). Drum bun!

  2. @Babacule !, Daca elevii romani ar trebui sa dea examen din Lb. si literatura maghiara oare cati ar promova ???. Nu crezi ca aici avem de-a face cu inegalitate de sanse ( maghiarii au cu un examen mai mult !) si implicit discriminare ?. Cum poti sa frangi viitorul unui maghiar care fara Bacul luat din cauza lb. romane nu-si poate continua studiile la o Facultate din Ungaria ?….Ce face Statul roman pt. maghiari ca sa-i ajute sa invete si sa insuseasca lb. romana ?. NIMICA !!!. Cei care la anul vor termina clasa a VIII-a si vor da examen, acestia la inceput nici Abecedare n-au avut mai mult de un semestru !!!!. Ungaria ( asa cum face ) trebuie sa ajute mai mult pe maghiarii din romanica ca sa invete lb. romana sau statul roman are aceasta datorie ???. Bunicul meu invatator fiind in perioada Regatului Ungar nu a cunoscut o boaba romaneste !. Dupa razboi ( 1945 , in perioada stalinista… ) a fost delegat vreo 24 de luni cu salar si cazare in Moldova ca sa insuseaca lb. romana pt. a putea profesa in continuare !. De ce statul roman imbecil actual nu poate sustine si organiza in vacantele de vara niste tabere de pregatire ( vreo 4 saptamani ) in regiunile romanesti pt. elevii maghiari ca sa-i ajute in invatarea si insusirea limbii romane ???. Bani pt. prostii are statul roman !!!, pt. asa ceva nu are !….Aici consider ca ar trebui sa intervina Statul Ungar si sa organizeze examen de Bacalaureat pt. elevii maghiari la finalul caruia acestia sa beneficieze de Diploma identica cu cei din Ungaria ( recunoscuta si in UE ! ) pt. asi putea continua studiile. In romanica pt. a frange viitorul unui maghiar e suficient sa-l pici la Lb. si literatura romana pe care nu l-ai ajutat sa-l insuseasca !!!. Asta-i bataie de joc si imbecilitate curata la adresa maghiarimii!!!. Cum de romanii din Ungaria ( din Gyula ) reusesc sa invete lb. maghiara ?… Pt. ca Statul Ungar vine in sprijinul acestora si le ajuta !!!. De ce nu poate statul roman sa faca la fel ?…..Pt. ca este imbecil, nu are interes si nu vrea !!!. Asta-i adevarul curat !!!.

  3. Descriminare la góbé nu exista elevii de acolo sunt apreciati dupa normele din tara, fiecare cetatean Roman trebuie sa cunoasca limba Romana, dac bulitökkelütöt : LGTB sa fie discriminati dar góbé nu? Te contrazici la fiecare propozitie, trage gacile de pe cap si sa vezi lumea la lumina.

  4. @babacu. Eu la vremea mea am făcut liceaul la liceul maghiar și am avut manuale alternative pentru minoritari. Așa era pe timpul comunismului. Consider că am învățat limba română și mă exprim mult mai corect decât mulți români cu limba maternă română. Numai să citesc niște comentarii de-ale unora și îmi și ajunge. Chestia cu corectatul prea exigent este valabil pentru toți nu numai pentru cei de etnie maghiară. Este o explozie de reclamații/contestații. Dacă ministrul a afirmat că trebuie luat în considerare și situația pandemică și toți au înțeles asta mai puțin profii de română din Bistrița eu ce vină am? Problema este că acest exces de zel afectează viitorul tinerilor. Poți intra pe site și poți constata singur diferența crasă dintre note, indiferent de școală sau de limbă. Asta nu poate fi numai vina copiilor. Cei de la Eminescu erau să explodeze la afișarea rezultatelor.

  5. Asta cu “lb. romana pt. maghiari reprezinta o limba straina” denota o crasa carenta de educatie. Cei care gindesc asa isi merita pe deplin soarta. E la fel ca in natura, cei mai slabi sint eliminati, la fel si aici, cei care nu au interes sa se integreze sint si ei “eliminati” (adica trimisi sa lucreze la coada vacii, unde nu se cere limba romana). In tara asta nu pot fi toti avocati, doctori sau ingineri, mai trebuie si muncitori necalificati.

  6. In Tinutul Secuiesc promovabilitatea a fost de aprox. 50% din cauza examenului la Limba si literatura romana !!!. Nu se tine cont de faptul ca lb. romana pt. maghiari reprezinta o limba straina !!!…. Maghiarul nu este roman !!!, ca urmare nu merita sa fie terorizat cu acest examen la Limba si literatura romana !. Poate ar trebui gasit o varianta mai simplificata pt. maghiari si alte nationalitati conlocuitoare la aceasta disciplina sau sa fie introdus optional cu cea de Limba si literatura materna …Acum , in Epoca “…moderna …” cea a curcubeului (symbol al homosexualitatii LGBT ridicat la rang de politica unionala, promovate si sustinute in mod fanatic… chiar si la CE de fotbal) ar trebui luat in considerare si acest aspect al diversitatii multietnice si multiculturale din ” frumoasa… ” UE din care facem parte.

  7. Nu neapărat reavoință. La română la bac s-a corectat exagerat de exigent. Totuși nu trebuie uitat că de un an și jumătate ba ținem orele ba nu. Mulți profi nu au fost în stare să-și organizeze orele online nici în al doilea an școlar. Rezultatele se văd la avalanșa de contestații. Când s-a aflat că lucrările la română se corectează la Bistrița deja se știa că va fi bai. Am înțeles că nu e prima dată când se întâmplă asta. Atenție, eu vorbesc de copiii care chiar au învățat. Toate notele lor sunt de 8 sau 9 la bac dar la română abia 5! Sunt foarte multe astfel de cazuri,

  8. Sistemul de invatamint in tara se afla intr-o stare mizerabila , note bune ,mai multe diplome in studiile superioare sunt bune numai pentru statistica dar in realitate acesti elevi si studenti in comparatie internationala sunt SUB orice critica.

Lasă un răspuns

Connect with