Serviciul social “Masa pe roţi”, al Organizaţiei Caritas Satu Mare, oferă mâncare caldă şi ajutor sufletesc vârstnicilor

Scris de Eva Laczko, 22 februarie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Prin serviciul social masa pe roţi, Organizaţia Caritas livrează masă caldă la domiciliu în fiecare a doua zi pentru 40 de vârstnici pe lună. Mâncarea gustoasă, gătită cu drag şi livrată cu grijă contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii beneficiarilor.

“Vârstnicii îmi sunt tare dragi, mi-aş dori să-i pot ajuta mereu. Bunicii mei mi-au fost tot timpul alături, m-au educat să-i respect pe cei în vârstă. Munca mea îmi oferă oportunitatea de a mulţumi pentru tot binele pe care l-am primit eu din partea vârstnicilor din familia mea. Sunt sigură că beneficiarii cărora le aduc mâncare au făcut mult bine de-a lungul vieţii lor. Mă bucur că am un job care îmi permite să returnez un pic din acest bine” – susţine Oláh Emese, distribuitor hrană la domiciliu la serviciul social masa pe roţi al Organizaţiei Caritas.

Serviciul masa pe roţi a fost înfiinţat în cadrul proiectului “Implicat şi activ la vârsta înţelepciunii”, implementat de Organizaţia Caritas a Diecezei Satu Mare în colaborare cu Direcţia de Asistenţă Socială Satu Mare. Datorită noului serviciu social acreditat, Caritas livrează în fiecare lună masă caldă la domiciliul a 40 de sătmăreni cu vârsta peste 65 de ani contribuind astfel la diminuarea riscului de sărăcie şi excluziune socială. Primele şase luni de funcţionare a mesei pe roţi au dovedit că este mare nevoie de acest serviciu şi prin furnizarea regulată a acestuia este posibilă o reală îmbunătăţire a calităţii vieţii persoanelor vârstnice. Aceasta o motivează zi de zi pe Oláh Emese care lucrează de 15 ani la Cantina Socială Caritas din Satu Mare, iar de 6 luni a devenit membră a echipei serviciului “masa pe roţi”. Până recent, în calitate de bucătar, a preparat şi a distribuit masa de prânz beneficiarilor cantinei, iar mai nou se ocupă şi de livrarea hranei la domiciliu. A avut ocazia astfel să cunoască mai bine situaţia vârstnicilor, să se familiarizeze cu grijile şi bucuriile lor. Iar cazurile întâlnite sunt extrem de variate. Mulţi dintre beneficiari trăiesc singuri şi, cu toate că au lucrat o viaţă întreagă, au o pensie foarte mică din care se descurcă extrem de greu. Masa pe roţi este un ajutor binevenit, căci ei nu mai trebuie să se deplaseze atât de frecvent la cumpărături şi nu mai cheltuie atât de mult pe alimente.

Serviciul a fost conceput în aşa fel încât să-i activizeze pe vârstnici. Porţiile sunt generoase, unii beneficiari mănâncă doar felul doi la amiază şi lasă supa pentru cină, iar desertul este perfect pentru o gustare. Mulţi împart pâinea primită încât să le ajungă pentru mai multe mese. Se întâmplă ca beneficiarii să-şi pregătească a doua zi o cină uşoară şi sănătoasă din fructele primite ca desert.

Angajata serviciului masa pe roţi, pe lângă livrarea la domiciliu a prânzului îi ajută pe beneficiari şi în multe alte feluri. În perioada carantinării municipiului a oferit declaraţii pe propria răspundere şi i-a informat despre limitările de deplasare intrate în vigoare. Printre sarcinile sale se numără şi monitorizarea regulată a schimbărilor survenite în starea de sănătate a beneficiarilor. Unii vârstnici o aşteaptă în poartă, alţii în geam, sunt beneficiari care coboară până la parter, căci ştiu bine că Emese trebuie să ajungă în multe locuri. Este o grijă reciprocă, o relaţie de parteneriat bazată pe respect. Şi este firesc să fie aşa într-o comunitate adevărată.

Abonează-te acum Online!
  1. tisasomes a spus: 23 februarie 2021, ora 10:19

    foarte frumos,trebuie cunoscuti acesti oameni

  2. ştireamea@yahoo.com a spus: 22 februarie 2021, ora 11:43

    Emoţionant! Aşa da!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517