Image 1
Image 2

Scriitorul și disidentul Paul Goma a murit la Paris din cauza coronavirusului

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Scriitorul şi disidentul Paul Goma, în vârstă de 84 de ani, a murit marţi noapte, la Paris, din cauza Covid-19. “În urma unui mesaj primit din Franţa, cu regret si mare durere anunţ plecarea dintre noi a marelui scriitor şi disident Paul Goma, în noaptea din 24 spre 25 martie 2020. Paul Goma era internat din 18 martie la spitalul La Pitié Salpêtrière, în urma constatării infectării cu virusul ucigaş”, a transmis într-un comunicat Mariana Sipoş, biografa lui Paul Goma.

Ea a mai spus că fiul scriitorului, Filip Goma, este “foarte tulburat şi îndurerat” şi că roagă să nu fie contactat.

Paul Goma s-a născut la 2 octombrie 1935 în satul Mana, judeţul Orhei, din Basarabia. În 22-23 octombrie 1956 a izbucnit Revoluţia din Ungaria. Pe 22 noiembrie, Paul Goma a fost arestat la Universitate, dus la Ministerul de Interne şi anchetat, acuzat fiind de tentativă de a organiza o manifestaţie ostilă de solidaritate cu Revoluţia din Ungaria. A fost reţinut la Malmaison şi Jilava, procesul fiind amânat de nenumărate ori. Abia în iunie 1957 i-a fost adusă la cunoştinţă sentinţa: doi ani închisoare corecţională pentru delictul de agitaţie publică.

Între 1981 şi 1990, Securitatea a pus la cale mai multe atentate împotriva lui Paul Goma, printre ele, celebra „L’Affaire Tanase-Goma”, din 1982 (“Soldatul câinelui”). În 1996, Paul Goma a fost decorat de Ungaria.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

DRUMUL UNEI OPERE DE ARTA

Cum a ajuns pictura “Moartea Fecioarei” de Caravagio in colectia muzeului Luvru

Acest tablou ilustrează revoluția iconografică și formală pe care Caravaggio a instigat-o la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea. Distantandu-se de pretioasa, afectata moda manierista, artistul a inaugurat un stil franc, robust, energic. El și-a asumat sarcina de a traduce realitatea și emoțiile oamenilor fără a se îngrijora de convențiile reprezentărilor sacrului. Impactul său asupra evoluției concepțiilor picturale în secolul al XVII-lea a fost considerabil.