Image 1
Image 2

Școala Gimnazială „Dr. Vasile Lucaciu” derulează un proiect Erasmus+, alături de alte patru ţări

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Derularea proiectelor de parteneriat finanțate de Comisia Europeană este o tradiție la Școala Gimnazială „Dr. Vasile Lucaciu” Satu Mare.

În perioada 2017-2020, instituţia sătmăreană derulează proiectul „Geheimnisse und Wunder der Natur” – „Secrete și minuni ale naturii”, în cadrul Programului ERASMUS+. Proiectul face parte din programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, Acţiunea Cheie 2, cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, parteneriate strategice între școli. Din proiect fac parte, în calitate de parteneri, școlile: Logopedická Základní Škola, Měcholupy, Cehia – coordonator; Zakladna skola internatna pre ziakov s narusenou komunikacnou schopnostou Jamnik, Slovacia; Szkoła Podstawowa Nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. króla Stanisława Leszczyńskiego, Leszno, Polonia și Zrínyi Ilona Általános Iskola, Apagy, Ungaria.

 

Alte proiecte derulate de Școala Gimnazială „Dr. Vasile Lucaciu”

 

Școala Gimnazială „Dr. Vasile Lucaciu” Satu Mare a mai derulat de-a lungul anilor şi alte proiecte. Astfel, în perioada 1999-2002, s-a derulat proiectul de parteneriat şcolar Comenius 1 Socrates „Compás la expresión plástica a través del flamenco pintura y expresión literaria“ – „Compararea exprimării plastice prin picturi flamande şi expresii literare“. Parteneriatul a fost cu școlile: Scuola Publica “Alfonso X el Sabio” Fuente de San Pedro – Vicalvaro, Madrid, Spania – coordonator; Colegio S.M.S. “Giovanni XXIII”  – Palermo, Italia; Scuola Media Statale “Camillo Benso conte di Cavour” – Palermo, Italia; Scuola Elementare Statale “G. La Masa” – Palermo, Italia; Scuola Elementare “F. Ferrara” – Palermo, Italia și Şcoala Gimnazială nr. 3 “Cătălin Hăidău” – Târgu Jiu, România.

În perioada 2007-2009 s-a derulat proiectul multilateral Comenius „Europa ohne Vorurteile und Gewalt” – „Europa fără prejudecăți și violență”, cu școlile din Logopedická Základní Škola, Měcholupy, Cehia – coordonator și Vilniaus R. Visalaukės Pagrindinė Mokykla, Visalaukės Kaimas, Lituania.

În perioada 2009-2011 s-a derulat proiectul multilateral Comenius „Märchen aus dem Spielzeugwald” – „Povești din pădurea jucăriilor”, cu școlile Logopedická Základní Škola, Měcholupy, Cehia – coordonator; Szkoła Podstawowa Nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. króla Stanisława Leszczyńskiego, Leszno, Polonia; Konrad – Agahd – Schule, Berlin, Germania și ZŠ Jana Amosa Komenského, Sereď, Slovacia.

În perioada 2014-2017 s-a derulat proiectul „Das Tier nicht nur als Freund, sondern auch als Medizin” – „Animalul ca leac, nu doar ca prieten”, în cadrul Programului ERASMUS+, programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, Acţiunea Cheie 2, cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, parteneriate strategice între școli, în parteneriat cu școlile Logopedická Základní Škola, Měcholupy, Cehia – coordonator; Zrínyi Ilona Általános Iskola, Apagy, Ungaria și Brüder-Grimm-Schule, Förderschule mit dem Schwerpunkt Sprache, Gescher, Germania.

 

Scopul şi valoarea educativă a proiectelor

 

În toate aceste proiecte scopul a fost de a face cunoştinţă cu alte culturi, de a prezenta cultura noastră altor naţiuni, să  consolidăm în acest fel cultura comună europeană.

Derularea proiectelor de parteneriat cu școli din Europa are un impact pozitiv atât la nivel local, cât și la nivel regional și european. Fiecare școală parteneră a distribuie informații despre proiect, despre activitățile proiectului, despre obiectivele proiectului. Proiectele dezvoltă la școlile partenere cooperarea internațională. Rezultatele/produsele finale realizate se pot folosi și de alte școli care nu au participat la derularea proiectelor datorită faptului că acestea sunt redactate în mai multe limbi.

Prin participarea la asemenea proiecte am obţinut o influenţă pozitivă a activităţilor asupra elevilor şi a cadrelor didactice. A fost un pas important spre o mai bună instruire, spre îmbunătăţirea cunoştinţelor de limbi străine, spre intensificarea motivaţiei folosirii mijloacelor moderne de comunicare.

În cadrul proiectelor de parteneriat finanțate de Comisia Europeană se organizează întâlniri transnaționale de proiect și schimburi pe termen scurt ale grupurilor de elevi. Cu ocazia acestor călătorii, elevii și profesorii au ocazia să învețe despre identitatea europeană, să-și îmbunătățească cunoștințele în limbi străine, să realizeze schimburi de experiență în domeniul sistemelor de învățământ. La elevi am constatat creșterea motivației pentru învățare.

Dacă în cadrul primului proiect Erasmus+ am aprofundat cunoștințele elevilor despre lumea animalelor, în proiectul actual vom aprofunda cunoștințele elevilor despre lumea plantelor.

În cadrul proiectelor de parteneriat europene, școlile partenere realizează produse comune: dicționare, broșuri, cărți, hărți, auxiliare și mijloace didactice digitale.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with