Image 1
Image 2

S-a lansat licitaţia pentru al treilea pod peste Someş

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

După patru luni de verificare a documentaţiei de atribuire de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, municipiul Satu Mare a primit acceptul în vederea iniţierii procedurii de atribuire pentru investiţia “Pod peste râul Someş – amplasament str. Ştrandului’’.

Marţi, 27.11.2018 s-a lansat licitaţia deschisă pentru execuţia lucrărilor la obiectivul de investiţie “ Pod peste râul Someş – amplasament str. Ştrandului’’, în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice.

Proiectul a fost publicat marţi, 27 noiembrie, pe platforma de achiziţii publice, iar până în 23 ianuarie 2019, ora 15.00, se pot depune oferte şi se pot cere clarificări.

Pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, municipiul Satu Mare a ales ca şi criteriu de atribuire „cel mai bun raport calitate-preţ”. Prin acest criteriu, autoritatea/Primăria urmăreşte să selecteze oferta cea mai avantajoasă din punctul de vedere al calităţii şi, în aceleaşi timp să permită încadrarea în limitele bugetului alocat şi implementarea eficientă a contractului.

Valoarea totală estimată a contractului de lucrări este de 94.003.927 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Naţional de Devoltare Locală şi din bugetul local al municipiului. Termenul de execuţie al contractului este de 30 luni, începând de la data menţionată în ordinul de începere a lucrărilor.

Reamintim faptul că, primarul municipiului, Kereskényi Gábor, a semnat contractul de finanţare pentru cel mai aşteptat obiectiv de investiţie al Primăriei Municipiului Satu Mare în 13 decembrie 2017. 

„Din iunie 2016 am făcut paşi concreţi şi hotărâţi în realizarea acestui obiectiv: a fost scos la licitaţie şi apoi finalizat proiectul tehnic al podului, a fost întocmit dosarul cu toate documentaţiile pentru a fi depus spre finanţare la Guvern. Totodată, în octombrie 2017, a fost aprobat de Consiliul Local proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de expropiere. Acum s-a publicat licitaţia, iar după încheierea acestei proceduri urmează să se demareze lucrările de construcţie”, a declarat Kereskényi Gábor.

Conform raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi suţinută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oţel special, dispuse simetric în sistem semiharpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulaţie, cu câte două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal şi o pistă pentru biciclişti. Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului se prevăd patru scări, câte două scări pe fiecare dig, iar pentru siguranţa circulatiei pietonale se vor amplasa parapeţi metalici de protecţie pe rampe, viaducte şi pod precum şi pe scările de acces de pe diguri.

4 comentarii

  1. Asa este,…., Eu nu ma “…pricep …” la cele romanesti care necesita multa risipa de bani in mod inutil sau care se surpa ( nu tin) ca si autostrazile , drumurile voastre romanesti. Eu ma “…pricep…”la cele unguresti care rezista si sunt trainice/fiabile in timp si se realizeaza cu bani mult mai putini !. Dupa distrbutia fortelor orizontale si verticale la aceasta constructie obtineti o rezultanta pe care scrie FRAIER pe care toti cei ca @Babacul vi-l puteti insusi….

  2. Cei doi piloni de sustinere din cate vad vor avea inaltimea cat a unui bloc cu 8 etaje !- risipa inutila de materiale si de bani !. Celor care au acceptat acest proiect forma arhitecturala al pilonilor podului v-au luat mintile ? sau sunteti niste diletanti ?….

  3. Hobanele nu sunt cele mai potrivite elemente la asemenea constructii ( poduri ). Oricat de special ar fi otelul din care este confectionat nu se poate opune dilatarilor si contractarilor datorate diferentelor de temperatura din timpul anului, uzura lor in timp este semnificativa si trebuie inlocuita periodic ce necesita cheltuieli suplimentare. Hobane exista la poduri nesemnificative metalice ( ca cel galben) pe care nu circula masini deloc si care nu este asfaltat !. Poduri cu hobane se construiesc in cazuri speciale cand nu exista alta solutie datorita terenului sau apei cu tehnologie costisitoare care nu este si cazul Somesului. Avem doua poduri functionale fara hobane de ce va mai complicati in mod inutil ?, cautati solutii fara hobane si pt. cel de al treilea ca-i mai rentabil .

Lasă un răspuns

Connect with