21.02.2019 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Gabriel Zetea, Adrian Albu, Ciprian Ardelean. Titlul emisiuni: Iohannis a făcut o analiză populistă a bugetului populist.(reluare) 01.40 Cultură – Concert dedicat Centenarului Mari Unirii. 03.40 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: Giura Ioan. 04.40 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Popa Ovidiu Adrian. Titlul emisiuni: Popa Ovidiu Adrian – raport la 1.640 zile. 05.45 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea. Titlul emisiunii: Acoperiţii versus descoperiţii din administraţia publică. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Ioan Aniţaş, invitat: Daniel Dragoş. Titlul emisiunii: Pesta Porcină Africană şi soarta vânatului în judeţul Satu Mare.(reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.30 Sanatate frumusete stil 10.30 Religie, cu Laczko Eva, invitat: Pallai Bela. Titlul emisiunii: Viaţa Greco-catolică. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Gabriel Zetea, Adrian Albu, Ciprian Ardelean. Titlul emisiuni: Iohannis a făcut o analiză populistă a bugetului populist.(reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Viaţa la Ţară, cu Ioan Aniţaş 14.30 Teleshopping 14.50 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Popa Ovidiu Adrian. Titlul emisiuni: Popa Ovidiu Adrian – raport la 1.640 zile. 16.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea. Titlul emisiunii: Acoperiţii versus descoperiţii din administraţia publică. 17.20 Cultură – Hoinar prin Satu Mare 18.00 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Marcel Nichita. Titlul emisiunii: Semnele îmbătrânirii pielii. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct (reluare) 23.00 Cultură cu Ioan Aniţaş, invitaţi: Dana Criste, Gheorghe Cormoş. Titlul emisiunii: Poezia sătmăreană în contextul globalizării.

România, subiect de campanie

Scris de Dumitru Păcuraru, 28 octombrie 2016 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Preşedintele şi premierul se vor prezenta de acum înainte împreună la evenimentele din Bucureşti şi din ţară. Vor răspunde, din câte se înţelege, şi la invitaţiile lansate de PNL şi USR pe care aceste partide le vor organiza până la începerea campaniei electorale. Nu se ştie dacă vor participa la lupta electorală şi în perioada celor 30 de zile de campanie. PSD a avertizat că va cere suspendarea preşedintelui dacă se implică în jocul politic.

De fapt, toate partidele profită de cele două săptămâni în care legea nu interzice în mod explicit că partidele îşi pot prezenta candidaţii. Au apărut deja postere mari, slogane, clipuri prin care pe ultima sută de metri candidaţii încearcă să se facă mai bine cunoscuţi. Pentru că sunt foarte multe nume noi, o mare parte dintre cei ce se află pe locuri eligibile sunt total necunoscuţi. Se ştie că oamenii nu aleg decât persoane pe care le cunosc, indiferent din ce partid provin. Notorietatea, o condiţie obligatorie, nu se  transformă total în voturi, dar le aduce.

Toate partidele au înţeles în linii mari că trebuie să aducă oameni noi în prim plan. A rămas la fiecare partid un grup restrâns de “grei” care se înconjoară de tineri, de figuri noi. PNL intră în bătălie fără nume grele. Vasile Blaga, pentru prima oară în ultimii 20 de ani, nu mai este şef de campanie. PSD, la fel ca PNL, a rămas fără baroni. Pe unii i-a luat DNA, alţii au fost maziliţi de noii lideri. Partidele sunt ceva mai curate. Cu toate acestea, Klaus Iohannis înţelege că promovarea unei platforme anti-corupţie este în avantajul PNL. A funcţionat la Traian Băsescu. Poate va funcţiona şi la Klaus Iohannis, însă tema s-a devalorizat şi este din ce în ce mai compromisă. Nu va aduce voturi, aşa cum nu le-a adus nici în 2012 celor de la PDL. Indiferent de ce spune şi ce face, este important ca preşedintele să apară alături de PNL. La fel şi premierul.

Partidele din tabăra PSD, ALDE, PMP îşi construiesc o platformă anti-Iohannis mai degrabă decât anti-PNL. Ţinta lor este şi guvernul tehnocrat. Apariţia unui partid cu program naţional, naţionalist, le obligă să adopte o tematică mai “patriotică”. România este mai des invocată decât altădată.

Apare un curent anti-străini destul de popular. Sunt vizate multinaţionalele. Traian Băsescu, invocând informaţiile pe care le-a acumulat ca preşedinte,  avertizează că forţe oculte au drept scop final distrugerea elitei politice şi economice româneşti.

  Niciodată într-o campanie electorală nu au fost puse pe masă atâtea subiecte fierbinţi legate de soarta României. Lupta pe acest front promite să fie dură, fără să se ţină seama de ieşirile UDMR. Se bat pe subiectul “trădării” marile partide şi politicienii de primă mărime. Noii primiţi, tinerii aflaţi pe locuri eligibile, cam rămân în afara subiectului. Tehnocraţii care au părăsit guvernul pentru a se înscrie în USR, cei întorşi în ţară, deşi pregătiţi într-o anumită profesie, lipsiţi de experienţă politică, rămân cai de bătaie în faţa celor unşi cu toate alifiile, îmbătrâniţi în rele.

În urmă cu câteva săptămâni preşedintele a format o comisie care să se ocupe cu “proiectul de ţară“. Premierul şi-a lansat platforma România 100. PSD contraatacă prin slogane în care primează credinţa în România. Toate acestea vor sfârşi printr-o tăvăleală generală. Vor câştiga cei ce vor striga şi vor înjura mai tare. Faptul că “România” a devenit subiect de campanie înseamnă un pas înainte. Depinde cum va fi abordat de fiecare partid, existând riscul căderii într-o bălăcăreală fără sens.

Abonează-te acum Online!