Recăderea şi procesul de vindecare sau transformare

Scris de I. Z., 13 octombrie 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Explicaţiile psihologului Laura Maria Cojocaru

Atunci când constatăm că un lucru nu merge cum ne dorim în viaţa noastră – sănătatea, relaţiile, timpul liber, finanţele etc., începem, mai mult sau mai puţin ghidat, un proces de vindecare/transformare. Pentru buna finalizare a acestui process, este important să ştim, să înţelegem şi să acceptăm că recăderea este un aspect firesc, care face parte din procesul de vindecare sau transformare.

În acelaşi timp, cunoscutul psiholog romanLaura-Maria Cojocaru, preşedinte şi fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), afirmă că acest fapt nu înseamnă că este obligatoriu ca toţi cei care sunt într-un proces de recuperare să aibă recăderi. Însă, dacă se întâmplă, este important să ştim că procesul de vindecare sau schimbare poate fi reluat. “Recăderea poate fi de durată mai lungă (reluarea obiceiului pentru câteva săptămâni, luni sau chiar ani de zile), sau de scurtă durată (o zi, un weekend). Riscurile de a nu lua în calcul posibilitatea recăderii sunt: instalarea unor blocaje mentale, emoţionale şi/sau atitudinale, întârzierea vindecării/schimbării, amânarea acesteia sau chiar renunţarea la procesul necesar atingerii obiectivului propus.

Printre semnele recăderii, putem identifica: recăderea psiho-emoţională – apariţia gândurilor, a stărilor sufleteşti şi emoţiilor care fac persoana vulnerabilă la a repeta vechiul comportament sau vechea cale, de a recrea vechiul context, vechile relaţii etc, aspecte care au dus la problematică; teama că nu poate duce procesul schimbării până la capăt, apariţia unei stări de neîncredere în schimbare sau în propriile forţe, pierderea temporară a răbdării necesare parcurgerii fiecărui pas, delăsarea în a face constant paşi către obiectivul propus sau recăderea atitudinală – comportamentul propriu-zis”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.

Metode de a face faţă recăderii psihice şi a micşora din ce în ce mai mult riscul apariţiei acesteia:

Acceptă că te afli într-o fază de recădere şi decide de a continua procesul de recuperare în ciuda acesteia;

Menţine legătura, pe toată durata procesului de vindecare/transformare, cu specialistul care te îndrumă;

Menţine legătura cu o persoană apropiată pentru a vorbi cu ea atunci când simţi nevoia de a repeta ceea ce este nepotrivit;

Fă-ţi o listă cu ocupaţii plăcute, relaxante (un sport, un hobby etc.) care să-ţi ţină mintea ocupată şi să-ţi distragă atenţia de la tentaţie şi aplică-le.

Rămâi cu atenţia doar la ziua parcursă, evitând astfel presiunea mentală a duratei procesului.

Laura-Maria Cojocaru, preşedinte şi fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) şi preşedinte şi fondator al Asociaţiei ”Generaţia Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite – psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare şi psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu şi familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internaţional yoga. De peste 11 ani ghidează oamenii atât în şedinţe individuale cât şi de grup şi organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-şi acceseze şi utilizeze la potenţial maxim resursele interioare.

Plus Comunication

Abonează-te acum Online!
  1. Sandokan a spus: 13 octombrie 2020, ora 10:14

    Pe ce lume traieste vrajitoarea? In Romania majoritatea cetatenilor sunt preocupati cu lupta de supravietuire, sa nu ai recaderi trebuie sa traiesti intr-o societate civilizata si cu un nivel de trai mai ridicata.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517