Image 1
Image 2

Raed Arafat, în control la Satu Mare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Dr. Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne,  s-a aflat sâmbătă, 28 ianuarie 2017, la Satu Mare, timp de două ore.

Acesta s-a întâlnit cu reprezentanţii administraţiei publice, respectiv cu factorii de decizie din domeniul sănătăţii şi al situaţiilor de urgenţă. 

Întâlnirea de lucru operativă s-a desfăşurat în sala mică de şedinţe a Palatului Administrativ Satu Mare, acolo unde s-au aflat prefectul Radu Bud, subprefectul Altfatter Tamás, preşedintele Consiliului Judeţean(CJ), Pataki Csaba, consilierul secretarului de stat, dr. Hadrian Borcea, inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Someş” al judeţului Satu Mare, col. Nicolae Dima, coordonatorul SMURD la nivel judeţean, asist. med. Ramona Ardelean, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Satu Mare, Marius Meghişan, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Satu Mare, dr. Camilo Coste, directorul medical al SJU Satu Mare, dr. Dumitru Fanea, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Satu Mare, Gabriela Opriş, directorul medical al SJA Satu Mare, dr. Gabriela Notariuş, coordonatorul Unităţii de Primiri Urgenţe (UPU) Satu Mare, medic şef Adriana Moldovan, respectiv asistentul şef al unităţii, Nicoleta Pereş, coordonatorul Serviciului de Salvamont, Fűlop Szabolcs, preşedintele Consiliului de Administraţie al SJU Satu Mare, Nagy Szabolcs, consilierul preşedintelui Consiliului Judeţean, Boer Adam şi şefa Serviciului Monitorizare din cadrul Instituţiei Prefectului Satu Mare, Ramona Antonescu.

Primul subiect discutat a fost gradul de implementare a sistemului digital de raportare la nivelul SMURD, al Serviciului Judeţean de Ambulanţă şi al UPU.  Arafat a îndemnat reprezentanţii conducerilor acestor instituţii să folosească sistemul digital la maximum, având în vedere că din luna martie se va renunţa total la completarea fişelor pacienţilor pe hârtie.  În acest moment, la nivelul judeţului Satu Mare, SMURD-ul foloseşte în procent de 85% acest sistem, Serviciul Judeţean de Ambulanţă în procent de 70%, în vreme ce la UPU nu se utilizează. Conform celor declarate de şeful DSU, dr. Raed Arafat, începând cu 1 martie anul curent acest sistem digital de raportare va trebui utilizat în procent de 100%.

Dr. Raed Arafat a dorit să afle şi starea parcurilor auto ale Ambulanţei, SMURD şi pompierilor, menţionând că la nivel de ţară este nevoie şi în prezent de achiziţia de ambulanţe. 

Un alt subiect abordat a fost situaţia UPU Satu Mare. Şeful DSU, dr. Raed Arafat a declarat că s-au trimis în teritoriu 27 de algoritme pentru a uşura munca medicilor, însă trebuie ca aceştia să şi practice medicina conform indicaţiilor primite de la nivel naţional.

O solicitare privind dezvoltarea dispeceratui integrat deja funcţional, care să deservească deopotrivă Ambulanţa, ISU, Poliţia şi Jandarmeria, a venit din partea conducerii Serviciului Judeţean de Ambulanţă. De asemenea, s-a pus problema înfiinţării unui nou punct de lucru a ISU “Someş” Satu Mare în municipiul reşedinţă de judeţ, pe malul stâng al râului Someş, din necesitatea de a eficientiza timpii de reacţie la intervenţii, în contextul în care parcul auto al instituţiei se va mări prin dotarea cu noi autospeciale.

În final, s-a discutat despre situaţia asociaţiei Multisalva, transformarea acestuia într-un serviciu public fără personalitate juridică în subordinea CJ Satu Mare şi acreditarea acestuia în vederea desfăşurării activităţii. Astfel, Satu Mare va deveni cel de-al 25-lea judeţ din ţară care va avea oficial un serviciu de salvamont.

         De menţionat că atât şeful DSU, dr. Raed Arafat cât şi prefectul Radu Bud şi-au notat toate subiectele discutate în cadrul întâlnirii, urmând ca pentru fiecare în parte să se facă demersurile necesare îndeplinirii lor.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with