Image 1
Image 2

Primăriile pot depune cereri de finanţare pentru Programul Rabla Local

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Administraţia Fondului pentru Mediu va putea primi, timp de o săptămână, cererile de finanţare venite din partea primăriilor, pentru programul Rabla Local. Acesta a fost deja lansat, oficial, în comuna Baciu, din judeţul Cluj, eveniment la care a participat şi ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tánczos.

Dedicat în special românilor care au domiciliul în zona rurală, programul Rabla Local a fost unul foarte aşteptat. Începând cu luna mai, românii care pot beneficia de pe urma acestui program naţional îşi pot duce maşinile la casat, asta în condiţiile în care toate primăriile îţi pot face anunţată înscrierea.

”Bugetul alocat este de 240 milioane lei din bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu. În completarea acestei sume, autorităţile locale vor veni cu o contribuţie de 20%. Politicile de îmbunătăţire a calităţii aerului sunt implementate la nivel local. Acest program prin care vom elimina 100 de mii de maşini mai vechi de 15 ani din circulaţie va contribui la atingerea acestor ţinte. Noi am primit încă de ieri semnale pozitive din partea primăriilor, sunt foarte multe care au adoptat bugetul aferenet programului la nivelul comunităţii respective şi care se vor înscrie în acest program”, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.
Pe principiul primul sosit, primul servit, proprietarii care vor să renunţe la autovehiculele pe care nu mai doresc să le utilizeze, vor fi anunţaţi care este data la care pot merge la primăriile de care aparţin, pentru a se înscrie în program.

Condiţiile în care se acordă suma de 3000 de lei, pentru casare

Pentru rablele predate la casat, românii primesc 3.000 de lei, însă condiţia este ca maşinile să fie mai vechi de 15 ani. Apoi, în următorii trei ani nu au voie să cumpere o maşină cu normă de poluare sub euro 6, scopul programului fiind acela de a scoate din uz maşinile poluante, nu de a schimba o rablă cu o altă rablă, după cum a precizat ministrul Tanczos.

“Discutând cu cei din domeniu, cu cei care cunosc diferenţele dintre EURO 4, EURO 5 şi EURO 6, ştiu exact când au fost implementate aceste standarde de emisii, am considerat că EURO 5 este un minim la care trebuie să ajungem, altfel vom schimba rabla cu o altă rablă. Scopul nostru este să scoatem din trafic acele maşini care sunt foarte poluatoare şi trebuie să evităm folosirea banilor pentru cumpărarea altor rable. Aceasta este logica pe care am mers şi EURO 5 este o condiţie pentru persoana care beneficiază de acest program. (…) Înmatricularea (unei noi maşini, n.red.) se face la primărie şi o să fie pe o listă roşie, o listă a persoanelor care nu pot înmatricula maşini cu o normă de poluare mai mică de EURO 5 pe o anumită perioadă”, a explicat Tanczos Barna.

Prima ediţie a acestui program are un buget de 240 de milioane de lei.

În cazul în care banii nu vor fi cheltuiţi în totalitate, Tanczos Barna a precizat că „pentru bugetul rămas vom mai organiza o sesiune şi acolo unde interesul este mai mare vom suplimenta bugetul”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with