Image 1
Image 2

Primăria Satu Mare vrea să interzică accesul microbuzelor de la sate în centru

Stația de pe Cuza
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Stația de pe Cuza
Stația de pe Cuza

Primăria Satu Mare vrea să interzică accesul autobuzelor și microbuzelor care execută serviciul public de transport persoane pe traseele județene, interjudețene și internaționale în centrul orașului. Operatorii de transport se întreabă< “Unde-i lăsăm pe sătmăreni? La margine de oraș?”.

Cu alte cuvinte, cele câteva mii de persoane care vin zi de zi la Satu Mare din diferite localități din județ vor fi transportate doar până la periferia orașului, iar de acolo se vor descurca să ajungă unde doresc.

În situația în care proiectul supus dezbaterii publice ajunge pe ordinea de zi și trece de votul consilierilor locali, operatorii de transport vor merge mai departe și vor acționa în contencios hotărârea Consiliului local.

Microbuzele care opereaza acum pe Satu Mare - Bercu si opresc pe Cuza vor opri pe Rodnei
Microbuzele care opereaza acum pe Satu Mare – Bercu si opresc pe Cuza vor opri pe Rodnei

Problema se discută și cu operatorii din alte localități, cu juriști și specialiști și dacă va fi cazul vor avea loc chiar și proteste.

Experiment: 20 de minute la pas de pe Cuza pe Rodnei

Am făcut și un experiment să vedem cum va proceda părintele al cărui copil face naveta la școală în Satu Mare dintr-unul din satele comunei Lazuri în momentul în care s-ar muta stația de pe Cuza pe Rodnei. Pe Cuza, microbuzul de pe ruta Satu Mare- Bercu ajunge din 80 în 80 de minute. Microbuzele care pornesc de aici, din centru, la orele 12.50, 14.10 și 15.30 sunt pline de elevi navetiști. În situația desființării acestei stații în care microbuzul stă nu mai mult de 7 minute, elevul va trebui să meargă pe Rodnei. De pe Cuza până pe Rodnei un adult are nevoie de 20 de minute aproximativ pentru a parcurge pe jos traseul. Unui copil, școlar din ciclul gimnazial, îi trebuie mult mai mult timp. Părintele trebuie să se asigure că a ajuns cu bine în microbuz, mai ales că ar trebui să treacă strada de 6 – 7 ori. Dacă merge cu taxiul din centru până pe Rodnei, zilnic când iese de la școală părintele trebuie să scoată din buzunar 6 – 6,5 lei.

În situația în care proiectul supus dezbaterii publice ajunge pe ordinea de zi și trece de votul consilierilor locali, operatorii de transport vor merge mai departe și vor acționa în contencios hotărârea Consiliului local
În situația în care proiectul supus dezbaterii publice ajunge pe ordinea de zi și trece de votul consilierilor locali, operatorii de transport vor merge mai departe și vor acționa în contencios hotărârea Consiliului local

Asta înseamnă într-un an școlar, calculat cam 170 zile de școală pe an, în jur de 1.020 lei la 6 lei pe zi. Adică un părinte de la țară să muncească o lună pentru a se asigura că fiul sau fiica ajunge cu bine în stația de pe Rodnei pornind din centru.

Puteți citi continuarea în ediția tipărită din 3 iulie 2015 disponibilă la chioșcurile de ziare sau în ediția electronică (abonament pdf).

6 comentarii

  1. N-as crede ca se rezolva cv in privinta poluarii orasului, daca se va implementa acest proiect vom merge cu masinile la servici, la scoala, care pe unde are de mers.Nicidecum cu Transurbanul, sa fim seriosi..acele autobusuri nu sunt pt oameni, nu stiu cum sunt acceptate sa circule pe drumurile publice, oare cine le verifica starea tehnica?? Sau interesele merg pana dincolo de limitele bunului simt??!! Asa cv nu cred ca s-a mai pomenit undeva…

  2. Mihai te dai destept dar esti prost ca si initiatorul acestui abuz Voi in loc de cap aveti o sfecla iar mintea tineti in pantalon Oare cine a vindut autogara din satu mare ca sa cumperi tu MIHAI iar transportatorii sa-ti decarteze sume babane Oare toate treaba se face in intelegere cu COIca A da EUGEN idemMIHAI

  3. Proiectul de hotarare prevede ca punct terminus autogarile, iar statia de pe Rodnei de exemplu este punct intermediar. Cursele judetene circula in acest moment fara sa respecte Legea 92/2007 care are restrictii clare cu privire la opririle, debarcarile calatorilor. Deci daca tot vreti un material complet studiati legea si vedeti de ce se doreste sa se faca ordine in aceasta privinta.

  4. Cum sa se incalce dreptul la circulatie al cetateanului ? Interzice cineva cetateanului sa circule ? (NU !) . Daca nu ridica pe cetatean din poarta casei lui si nu opresc ca sa coboare tot acolo inseamna ca incalca dreptul la circulatie al acestuia ?. Cetateanul este cumva obligat de cineva sa se deplaseze pe mijloace de transport in comun ? (NU !). Sa fim seriosi….. Pe vremea “impuscatului” autobuzele care executau serviciul public de transport persoane pe traseele judeţene si interjudeţene aveau ca punct de plecare si sosire Autogara din fata statiei CFR din vecinatatea”Gradinei Romei” (Kosuth kert !) fara sa treaca prin Centrul orasului !. De acolo pt. oras se shimba autobuzul. Vad ca unii oameni prea s-au obisnuit cu comoditatea fara sa dispuna de baza materiala necesara pt. acesta. Ar trebui interzis de tot circulatia vehiculelor cu motor in Centrul orasului pt. a proteja cladirile vechi (monumente istorice) pana cand le mai avem !. Degeaba ameninta operatorii de transport ca n-au ce castiga nicaieri in aceasta privinta. CL hotareste si stabileste si nu ei (operatorii) !

Lasă un răspuns

Connect with

TEMPERATURI RECORD

Căpșuni disponibili în Piața Mare până aproape de Crăciun

Agricultorii din județul Satu Mare care au solarii au avut recolte bogate, la diferite culturi. La cum se anunță vremea, producțiile ar putea să se prelungească până aproape de Crăciun. Este și cazul producătoarei Erdos Maria.

This content is for IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ PLUS 3 LUNI, IZ PLUS ANUAL, IZ Plus Lunar, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ <35, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, and IZ+ si Tiparit si PDF Lunar members only.
Log In Join Now