Image 1
Image 2

Pompierii sătmăreni au stins 244 de incendii în 2013

Trattoria-per-Passione
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
la sedinta de bilant a pompierilor
la sedinta de bilant a pompierilor

Timpul mediu de răspuns la incendii a fost cu 3‘36‘’ mai mic decât în anul 2012 

Joi, 16 ianuarie, începând cu ora 11, conducerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Someş” Satu Mare şi-a prezentat Bilanţul activităţii pe anul 2013. Apoi, a urmat un alt bilanţ şi anume cel al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU).

 

La prezentarea celor două rapoarte, prefectura a fost reprezentată de prefectul dr. Eugeniu Avram, iar Primăria Satu Mare de dr. Dorel Coica. Alături de aceştia s-au aflat directori şi şefi de instituţii ce colaborează cu ISU, precum şi ofiţeri şi subofiţeri din cadrul inspectoratului.

 

ISU a primit, în medie, 11 apeluri pe zi

 

Din activităţile de management al situaţiilor de urgenţă efectuate în cursul anului 2013 se desprinde ideea că structurile proprii, atât cele destinate managementului situaţiilor de urgenţă cât şi cele destinate intervenţiei, corespund cerinţelor prevăzute de actele normative în vigoare.

În anul 2013, la nivelul zonei de competenţă s-au înregistrat următoarele situaţii de urgenţă< *4170 de apeluri de urgenţă  (în medie  11 pe zi), din care< *200 incendii> *44 incendii de vegetaţie şi altele> *3.541 intervenţii S.M.U.R.D. (3404 ajutor medical de urgenţă, 30 descarcerări, 97 asistenţă persoane şi 10 salvări de animale )> *121 intervenţii întoarse din drum> *81 intervenţii pentru asigurarea / supravegherea zonei de producere probabilă a unei situaţii de urgenţă> *72 alte situaţii de urgenţă (24 inundaţii, 18 fenomene meteorologice periculoase, 24 asanări muniţie, 2 intervenţii pentru distrugerea elementelor de muniţie, 1 explozie mare la suprafaţă, 3 alte situaţii )> *59 deplasări fără intervenţie> *40 alte intervenţii> *11 alarme / alerte false> *o intervenţie pentru protecţia mediului.

Comparativ cu anul trecut, situaţia se prezintă astfel< *timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 9’56’’ cu 3‘36‘’ mai mic decât în anul 2012> *timpul mediu de intervenţie la incendii a fost de 58’30’’ cu 0‘28‘’ mai mic decât în anul 2012> *timpul mediu de răspuns la S.M.U.R.D. a fost de 13’18’’ cu 1‘27‘’ mai mic decât în anul 2012> *timpul mediu de intervenţie la S.M.U.R.D. a fost de 39’33’’ cu 1’48’’ mai mic decât în anul 2012.

În  anul 2013, Inspecţia de prevenire din cadrul ISU şi cadre ale inspectoratului de  s-au organizat şi executat< 1143 controale, astfel< 159 la obiective de investiţii, 632 la operatori economici, 3 la obiective supuse controlului activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase, 264 la instituţii, 14 la construcţii hidrotehnice, 7 la puncte de comandă şi 69 la localităţi.

Cu ocazia controalelor si acţiunilor de prevenire desfăşurate, au fost constatate 9.218 încălcări si deficienţe privind apărarea împotriva incendiilor şi protecţie civilă, iar 5.872 (64 %) au fost înlăturate prin activitatea de îndrumare şi control efectuată de inspectori.

Au fost aplicate 8497 de avertismente şi 721 amenzi contravenţionale, în cuantum de 664.300 lei. S-a acordat asistenţă tehnică de specialitate la un număr de 1.075 solicitări consemnate în registrul de audienţe, fiind folosite în acest sens 62 de zile.

Au fost verificate 7 puncte de comandă şi 108 adăposturi de protecţie civilă şi 123 sirene electrice şi electronice inteligente, iar neregulile constatate au fost sancţionate cu< 785 avertismente şi o amendă în cuantum de 500 lei.

Situaţia activităţii pe linie de asanare şi distrugere a muniţiei şi elementelor de muniţie rămase neexplodate de pe timpul conflictelor militare se prezintă astfel< *22   intervenţii pirotehnice de asanare> *două intervenţii pirotehnice de cercetare şi identificare> *două  lucrări distrugeri muniţii asanate.

Au fost executate 894 exerciţii de alarmare  în caz de incendiu şi 23 pentru situaţii de protecţie civilă.

 

Unele maşini ale serviciilor voluntare au vechimi de 49 de ani

 

La nivelul judeţului Satu Mare există un număr de 65 de consilii locale, care au constituite Servicii Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU),  care respectă criteriile minime de performanţă în funcţie de riscurile identificate în plan teritorial.

Grupele de intervenţie şi echipele specializate sunt dotate doar cu utilaje în funcţie de riscurile identificate în plan teritorial, la un număr de 43 unităţi administrativ teritoriale. Starea de întreţinere şi funcţionare a celor 22 de autospeciale şi utilajelor este una corespunzătoare, având în vedere uzura avansată a acestora, unele cu o vechime de 49 ani. Nu se respectă în totalitate criteriile privind încadrarea cu personal (angajat şi voluntar) a serviciilor voluntare, existând 15 localităţi în care nu s-au luat măsurile necesare pentru încadrarea  funcţiei de sef serviciu cu personal angajat. În localităţile în care există autospeciale nu sunt încadraţi conducători autospeciale (în special la localităţile care şi-au achiziţionat autospeciale în ultimii 2 ani). Nu se respectă obligaţia privind executarea serviciului în ture de către conducătorii de autospeciale.

Încheierea contractelor de voluntariat, conform legislaţiei în vigoare, pentru personalul voluntar din cadrul serviciilor este în continuare deficitară (1.558 de contracte încheiate, raportat la cei 1819 de voluntari).

În anul 2013 serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au participat la  de intervenţii  după cum urmează: 62 incendii, 7 inundaţii, un fenomen meteo periculos şi 6 alte intervenţii.

 

CJSU a intevenit în toate cazurile grave şi în prevenirea situaţiilor de urgenţă

 

În cursul anului 2013, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Satu Mare a organizat şi desfăşurat 10 şedinţe şi a participat la 15 videoconferinţe după cum urmează< *2 şedinţe ordinare ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Satu Mare pentru analiza activităţii> *8 şedinţe extraordinare ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Satu Mare pentru adoptarea documentelor operative necesare desfăşurării activităţii şi luarea deciziilor imediate în cazul evenimentelor prognozate> *15 videoconferinţe cu prefecţii în cadrul cărora au fost abordate probleme legate de efectele fenomenelor hidrometeorologice produse  şi luarea măsurilor necesare revenirii la normalitate.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with