Image 1
Image 2

Pe zeci de străzi din Satu Mare, nivelul de zgomot depăşeşte limita admisă

Dezbatere harta zgomot
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Dezbatere harta zgomot
Dezbatere harta zgomot

Deşi a fost anunţată în termen de timp rezonabil, la dezbaterea publică privind harta de zgomot a municipiului Satu Mare nu s-a prezentat niciun cetăţean.
Au luat parte Ştefan Dorca, responsabil de mediu la Primărie, Elisabeta Bekessy, director la Protecţia Mediului, Maskulik Csaba, consilier local, Szucs Zsigmond, şef Serviciu investiţii la Primărie, şi reprezentanţii asocierii de firme care au realizat harta de zgomot – Vibrocomp Cluj Napoca, Vibrocomp Budapesta şi Incertrans Bucureşti.

În opinia lui Szucs Zsigmond, o mare parte din email-urile trimise au fost pe lângă subiect. “S-a arătat că pe Botizului circulaţia deranjează locuitorii, nu se respectă indicatoarele.” Sesizarea a fost considerată fondată de Maskulik Csaba, ce a amintit că soluţia finală va fi refacerea drumului, pentru că nivelul de zgomot depinde şi de uzura stratului de pe carosabil.

Tamas Neda, reprezentând firma Vibrocomp Cluj, a prezentat harta de zgomot în format digital şi planul de acţiune pentru reducerea zgomotului. Prima sursă luată în calcul, traficul rutier, e şi cea mai importantă. Depăşiri de peste 10 dB peste limita admisă s-au semnalat pe circa 25 de străzi. Pentru niveluri de zgomot de 65-70 dB sunt afectate 19.000 persoane, la 70-75 dB sunt afectate 19.100 persoane, iar la mai mult de 75 dB 13.900 persoane. Depăşiri de până la 5 dB s-au înregistrat pe mai mult de 10 străzi, la fel depăşiri între 5 şi 10 dB, iar depăşiri de peste 10 dB pe 25 de străzi. A reieşit că nivelul de zgomot lângă străzile principale e de 75-80 dB, oraşul nu dispune de poduri destule, lipsesc parcările P+R (maşinile se lasă la marginea oraşului), respectiv B+R (parcări de unde se pot lua biciclete), drumurile de tranzit sunt foarte aglomerate, nu există parcări subterane.

Există unităţi industriale IPPC care afectează 800 de persoane noaptea, în această categorie intrând Ave Impex şi Unio.

Planurile de acţiune pentru traficul rutier şi feroviar privesc ca măsuri: devierea unei părţi a traficului de tranzit, scoaterea traficului de tranzit din centru, dezvoltarea reţelei de drumuri, a pistelor de biciclete, construirea centurii, dezvoltarea transportului public, refacerea stratului de uzură a asfaltului, construirea pereţilor de ecranare a zgomotului.

Cât priveşte măsurile de acţiune, s-a conchis că e necesară o conlucrare mai intensă între instituţii, ca specialiştii de la urbanism atunci când aprobă PUG-ul să ţină cont de măsurile amintite.

3 comentarii

  1. Am consultat studiul şi pot să spun că nu face 2 bani. A fost făcut de o firmă din Ungaria care nici măcar nu a venit la faţa locului şi a utilizat doar datele Primăriei şi alea vechi rău de ani de zile şi nu a consultat baza de date a DSP şi APM. Este un studiu făcut să fie.

  2. Cu toate acestea d-l primar Coica doreste ca pe b-dul O.Goga din Satu Mare pe tronsonul cuprins intre semaforul de la intersectia Burdea pana la biserica ortodoxa(zona cu cel mai intens trafic din oras) sa largeasca strada aducand circulatia masinilor la doar 1,5 m de peretele locuintelor fata de 4,3m cat este in prezent si sa anuleze in totalitate spatiile verzi din zona .In felul acesta in loc sa reduca nivelul zgomotului,al noxelor si al trepidatiilor locuintelor,dumnealui in calitate de primar a hotarat ca ideea sa trebuie pusa in practica chiar daca incalca legile iar in calitate de medic se gandeste in primul rand doar la intersele personale si nu la sanatatea populatiei .Solicitam redactorilor ziarului sa ne ofere posibilitatea de a publica punctul de vedere in paginile ziarului.Precizam ca dezbaterile publice de o asemenea importanta ar trebui programate in zile de sambata cand programul de munca ne-ar permite sa participam iar institutia publica sa se puna la dispozitia cetateanului care plateste taxe.

Lasă un răspuns

Connect with