Image 1
Image 2

Orban, la inaugurarea “unei centuri care cuprinde aproape 17 kilometri”

Sigla Informatia Zilei
Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode au participat la inaugurarea centurii municipiului Bacău (17 km).
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

  Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode au participat la inaugurarea centurii municipiului Bacău (17 km).

Premierul spune că drumul de ocolire a fost finalizat cu un an mai devreme. 

“Am ținut să fiu prezent, alături de domnul președinte Iohannis și de domnul ministru al transporturilor și de ceilalți invitați, la această realizare de excepție și, anume, finalizarea unei construcții, a unei centuri care cuprinde aproape 17 kilometri din viitoarea Autostradă A7, cu mai mult de un an înainte de termen. Această realizare demonstrează foarte clar că există constructori în România care au cu adevărat capacitatea de a face lucrări de calitate, de a face lucrări repede și de a fi competitivi în valoarea lucrărilor care sunt efectuate, din punct de vedere al prețului. Sigur că de când a venit la guvernare, lucrările pe această centură a Bacăului au fost vizitate foarte des de foștii guvernanți și tot foarte des, foștii guvernanță au venit cu tot felul de fake news-uri și bazaconii legate de derularea lucrărilor. Vreau ca lucrurile să fie foarte clare și oamenii să știe adevărul, câteva lucruri simple: când am fost investiți ca Guvern de către Parlament, progresul fizic era de 27%. Tot ce vedeți aici s-a realizat de la 27% în anul de guvernare. Doi: am rezolvat toate problemele care țineau de acordul de mediu, care era extrem de important. Trei: în mandatul guvernului nostru, Comisia Europeană a aprobat finanțarea din fonduri europene a acestui proiect, tocmai pentru că am reușit să realizăm toate documentațiile și toate procedurile în conformitate cu exigențele de la nivelul Uniunii Europene. Cu acest prilej, vreau să spun limpede că următorii patru ani și, de ce nu, următorii opt ani vor fi ani în care Moldova va primi ceea ce aștepta de 30 de ani de la cei pe care i-a învestit cu încredere în ultimii 30 de ani, mă refer la PSD, și nu le-au oferit cei de la PSD ceea ce așteptau moldovenii. Moldova va beneficia de ample proiecte de investiții care vor avea un impact major asupra nivelului de dezvoltare al Moldovei, asupra calității vieții, asupra veniturilor locuitorilor din județele Moldovei. Aveți planșe deocamdată acolo, dar pot să vă spun că pentru fiecare planșă pe care o vedeți acolo, indiferent că este vorba de Autostrada A7, care face legătura între București și ieșirea din țară pe la Siret, pe toate cele patru tronsoane prezentate sunt în faze aproape finale documentațiile tehnico-economice, studii de fezabilitate. De asemenea, în unele cazuri vor fi gata și proiectele tehnice, adică imediat ce va fi adoptată Facilitatea de reziliență și recuperare și România va putea beneficia de cele 30 de miliarde negociate de președintele Klaus Iohannis, noi vom putea ajunge repede în situația de a semna contractele de construcție pentru tronsoanele pe care le vedeți de pe Autostrada A7. În ceea ce privește Autostrada Bacău – Brașov, vă vorbește un brașovean, și vă spun lucrul acesta ca să înțelegeți că am un plus de credibilitate în ceea ce spun: se va construi. Este o autostradă extrem de importantă, care va asigura suplimentar față de Autostrada Unirii, și anume Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni, va asigura conectarea Moldovei, în special a Bacăului, a județelor de la sud de Bacău, va asigura conectarea cu infrastructura europeană de transport. De asemenea, v-aş spune câteva lucruri şi despre alte obiective de investiții. Deja se lucrează la documentațiile tehnico-economice pentru modernizarea căii ferate de pe Coridorul IX Paneuropean, de la Giurgiu până la ieșirea spre Ucraina. Deja sunt contracte pentru documentațiile tehnico-economice și urmează ca o parte dintre tronsoanele de cale ferată care urmează a fi modernizate să le finanțăm din viitorul exercițiu financiar 2021-2027.

De asemenea, solicităm finanțarea, în cadrul  PNRR, şi pentru un obiectiv de investiții extrem de important, și anume Canalul Siret – Bărăgan, o lucrare de investiții abandonată de 30 de ani, care are un rol extrem de important în viitor. E clar că schimbările climatice pot să genereze secete, cum am avut în acest an, și noi trebuie să fim pregătiți în anii care vin cu soluții pentru a putea asigura refacerea sistemelor de irigații sau construcția de noi sisteme de irigații. Tot legat de infrastructură vă spun că mâine se va semna contractul de finanțare pentru apă și canal pe județul Bacău. De asemenea, în ceea ce privește înființarea de distribuție de gaz, noi am demarat apeluri de proiecte, așteptăm ca primăriile sau asocierile de primării să depună proiecte pentru că obiectivul nostru fundamental este să finanțăm din fonduri europene proiectele prin care gazul românesc să ajungă în casele românilor.” a declarat premierul Ludovic Orban.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUS CHELTUIELI BUGETARE

Ciolacu: Să finalizăm rapid OUG de reducere a cheltuielilor

Joi, în debutul ședinței de Guvern, premierul Marcel Ciolacu i-a cerul ministrului Finanțelor, Marcel Boloș să finalizeze proiectul de ordonanță de urgență privind reducerea cheltuielilor.

This content is for IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ PLUS 3 LUNI, IZ PLUS ANUAL, IZ Plus Lunar, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ <35, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, and IZ+ si Tiparit si PDF Lunar members only.
Log In Join Now