Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare a sesizat o serie de deficienţe la vânzările promoţionale care au condus în final la aplicarea unor avertismente şi amenzi operatorilor economici în valoare totală de 45.200 de lei. Comisarii Protecţiei Consumatorilor au derulat în perioada 3 ianuarie – 14 februarie o serie de acţiuni de control în mediul urban şi rural privind respectarea reglementărilor legale al comercializarea produselor alimentare, legume, fructe precum şi a produselor supuse operaţiunilor de soldare, lichidare, promoţionale fiind verificaţi 24 de operatori economici. Neregulile identificate au fost numeroase pornind de la partea de informare şi până la cea de etichetare a produselor şi afişare a preţurilor.
La capitolul vânzări promoţionale, reduceri de preţuri s-au identificat următoarele deficienţe < lipsa informării privind datele de debut ale vânzărilor promoţinale, faptul că ofertele sunt valabile numai în limita stocului, lipsa afişării preţurilor vechi sau a preţurilor noi, fiind afişate numai procentele de reducere.
La produsele alimentare şi legume-fructe, deficienţele au vizat inexistenţa etichetării corecte a produselor sau informaţii privind data expirării, denumirea produselor, a ingredientelor , ţara de origine şi clasa de calitate la legume şi fructe, inclusiv lipsa afişării preţurilor.
“În cazul produselor de patiserie, de exemplu s-a constatat în unele cazuri că lista alergenilor este inexistentă de unde a rezultat o informare incompletă şi incorectă a consumatorilor. Pentru toate deficienţele constatate la controalele întreprinse în perioada citată au fost aplicate sancţiuni contravenţionale cu avertisment şi amenzi în valoare de 45.200 de lei fiind dispuse măsuri pentru remedierea lor” a precizat comisar şef adjunct CJPC Satu Mare, Maria Pinter.
1 comentariu
In privinta zaharului as dori sa-i intreb pe cei de la OPC de ce nu fac demersuri spre a-i obliga pe producatori / importatori sa afiseze vizibil pe ambalaj materialul din care a fost obtinut si anume : trestie de zahar sau sfecla de zahar ?. Este o problema veche la care nu pana acum nu au gasit rezolvare !!!.De ce nu rezolvati si aceasta problema ?. Consumatorul are dreptul la informare iar asta aprtine de informare !!!. Cand va fi rezolvata si aceasta problema ?. Totodata periodic ar trebui facute si verificari cu privire la calitatea mierii de pe rafturile Hypermarketurilor mai ales cele de import chiar daca sunt din UE sau alte locuri deoarece in Ungaria s-au gasit multe de calitate indoielnica si neconforme cu mierea naturala adica, miere artificiala !!!. Acolo s-au retras de pe rafturi aceasta “miere” dar e posibil sa fi ajuns (adus) la noi in reprezentantele de la noi din tara. Acesta facatura improprie, nedemna denumirii de miere ar trebui eliminate din comert sau comercializate sub alta denumire pt. a nu pacali consumatorii.