Image 1
Image 2

Nicio firmă nu vrea să preia linia de tren Satu Mare – Bixad

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Directorul Serviciului de Transport Feroviar pentru Calători  (STCF), din Cluj Napoca, spune că această problemă este mult mai complicată și nu se poate rezolva în doar o lună de zile
Directorul Serviciului de Transport Feroviar pentru Calători din Cluj Napoca, spune că această problemă este mult mai complicată și nu se poate rezolva în doar o lună de zile

Data de 15 ianuare a trecut, iar zvonurile care se auzeau cu privire la secția de circulație feroviară Satu Mare-Botiz-Bixad nu s-au adeverit. Directorul Serviciului de Transport Feroviar pentru Calători  (STCF), din Cluj Napoca, sucursală care are în subordine și gara din Satu Mare, spune că această problemă este mult mai complicată și nu se poate rezolva în doar o lună de zile. Consiliul Județean Satu Mare încearcă și ei să îi ajute pe navetiștii care erau dependenți de transportul feroviar, dorind să rezolve problema în cel mai scurt timp legal posibil. 

Serviciul de Transport Feroviar pentru Calători Cluj a depus dolenațele la București

Din 14 decembrie 2013, secția de circulație Satu Mare-Botiz-Bixad nu mai este străbătută de nici un tren deoarece compania particulară care a preluat ruta în anul 2009, a renunțat la contract din motive de nerentabilitate și a predat-o Societății Naționale de Căi Ferate Române. Au existat zvonuri cum că din 15 ianuarie o altă firmă particulară va prelua linia, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

Dumbrava și Vânătorești sunt cele mai afectate localități din această zonă deoarece nu au ieșire la drumul european E81.

Navetiștii sunt foarte nemulțumiți. Din punctul lor de vedere lucrurile se mișcă foarte încet, mulți dintre ei, din păcate, renunțând deja la locurile de muncă pentru că nu aveau ce ce să ajungă la timp în Satu Mare. “După 108 ani să rămânem fără mijloc de transport? Este strigător la cer. E o întreagă aventură în fiecare dimineață când ne îndreptăm spre Satu Mare, iar seara la întoarcere după o zi de muncă este și mai obositor. Vrem ca această problemă să se rezolve cât mai repede posibil“, a mărturisit un cetățean din localitatea Dumbrava.

Linia a fost declarată nerentabilă

Dacă seful stației de călători din Satu Mare, Crasnai Liliana, nu poate să ofere nicio informație cu privire la acest aspect, ne-am decis să contactăm Sucursala de Transport Feroviar pentru Călători(STCF), din Cluj Napoca. Radu Ion, directorul STCF Cluj Napoca, spune că această problemă este greu de rezolvat deoarece linia a fost declarată nerentabilă. Din această cauză s-a încercat pasarea ei la o companie particulară care să o facă mai profitabilă. „Doleanțele cu privire la acestă problemă s-au trimis la București, dar restul nu ține de mine. Linia a fost declarată neinteroperabilă datorită încasărilor mici. Noi calculăm să vedem cât de rentabilă poate fi, având în vedere că subvenția tren/kilometru s-a diminuat. Pentru ca o altă companie să preia această secție de circulație, trebuie să îndeplinească mai multe criterii, demersurile fiind mult mai complexe decât probabil mulți își imaginează. Atâta timp cât lucrezi cu siguranța circulației nu te poți juca“, a declarat Radu Ion.

Firmele de transport rutier și Consiliul Județean încearcă să îi ajute pe oameni

În momentul de față există o cursă regulată specială spre Negrești ce îi duce pe oamenii din localitatea Dumbrava până în orașul Livada, iar de acolo trebuie să aștepte cursele care vin de la Negrești pentru a ajunge în Satu Mare.

Firma de transport care se ocupă de acest traseu nu poate să introducă o nouă rută până ce nu primește licența din partea Consiliului Județean. “Nu vrem să muncim în ilegalitate. Oamenii au cerut o cursă în acea zonă, dar aceste lucruri se fac treptat“, a declarat Gheorghe Mocanu, patronul firmei de transport.

Consiliul Județean Satu Mare încearcă să îi ajute pe oameni dar momentan nu se pot lua decizii până nu se îndeplinesc toate demersurile legale.

Mircea Govor, vicepreședintele Consiliului Județean Satu Mare consideră că în contextul actual această problemă este cât se poate de prioritară. „Motivele exacte pentru care trenul a fost scos din circulație nu le cunosc, probabil Ministerul Transporturilor a făcut un calcul și au constatat că nu e rentabilă. Noi încercăm cât mai repede, respectând toate normele legale să rezolvăm aceste probleme. În ceea ce îi privește strict pe elevi, după vacanța intersemetrială vom introduce un mijloc de transport special care să îi aducă în Satu Mare. În ceea ce îi privește pe ceilalți navetiști, care au locurile de muncă în Satu Mare, dacă rezolvarea nu va veni din partea SNCF atunci se impune înființarea unui nou traseu al microbuselor, pentru zona respectivă“, a declarat Mircea Govor.

În acest context navetiștilor nu le rămâne altceva de făcut decât să fie răbdători.

 

1 comentariu

  1. Compania particulară care a renunţat la această linie speră la un profit cât mai mare şi in locul trenurilor Satu Mare – Bixad, Nasaud – Ilva Mica – Rodna Veche a introdus trei perechi de trenuri în relaţia Cluj Napoca – Bistriţa unde paralel cu ei circulă şi compania de stat, CFR Călători. Ne mai având destulă subvenţie şi pentru liniile secundare a decis să renunţe la operarea trenurilor de pe Satu Mare – Bixad si Nasaud – Ilva Mica – Rodna Veche.

Lasă un răspuns

Connect with

DIFERENȚĂ DE PREȚ

Preţul laptelului de capră şi de oaie, la raft

   Despre laptele de capră, de-a lungul timpului s-au formulat o serie de opinii, potrivit cărora, acest lapte are o sumedenie de valenţe curative, diverse microelemente, fiind recomandat în tratarea şi/sau ameliorarea unor boli, dar şi în alimentaţia copiilor, de la o anumită vârstă.