Model pentru Satu Mare: AVE BIHOR şi cursa pentru un judeţ curat

Scris de I. Z., 17 februarie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

De două ori mai multe deşeuri colectate separat în doar şase luni în Bihor

În timp ce în municipiul Satu Mare persistă incertitudinea în privinţa viitorului operator de salubritate, AVE Bihor face eforturi uriaşe în judeţul vecin, pentru a duce la împlinire cel mai ambiţios proiect de colectare separată a deşeurilor din istoria Bihorului.

Peste 250.000 de bihoreni au învăţat în ultimele şase luni să colecteze separat deşeurile în cinci fracţii, iar rezultatele acestui demers sunt cu adevărat uimitoare: cantităţile de deşeuri generate au scăzut cu peste 35%, în timp ce deşeurile colectate separat s-au dublat în această perioadă.

De unde s-a început…

În luna septembrie 2020, într-un an dificil şi plin de provocări, AVE Bihor a început un proiect pe cât de ambiţios, pe atât de complicat: colectarea separată în cinci fracţii a deşeurilor generate de peste 80.000 de gospodării din întreg judeţul, după un model de succes preluat de către ADI ECOLECT BIHOR din două comune din judeţul Bihor: Sălacea şi Cociuba Mare. AVE BIHOR a câştigat licitaţia în patru din cele şase loturi din judeţ, ceea ce l-a transformat într-un operator de salubritate cu cea mai mare prezenţă din vestul ţării.

Primul lucru pe care AVE Bihor l-a realizat a fost să investească masiv în dotare şi tehnologie. Au fost achiziţionate 43 de camioane EURO 6, care permit colectarea în mai multe fracţii, iar flota a fost extinsă cu alte 13 maşini pentru a facilita transferul deşeurilor.

Au fost achiziţionate peste 200.000 de recipiente cu cip RFID, care permit identificarea utilizatorului şi a numărului de goliri a recipientelor, iar odată cu semnarea noilor contracte a început distribuirea acestora către clienţii din zonele Salonta, Beiuş, Marghita, Săcueni şi Valea lui Mihai.

… şi unde s-a ajuns

După şase luni de muncă asiduă, au fost colectate separat peste 11.500 de tone de deşeuri, iar cantitatea totală de deşeuri s-a micşorat cu 36,25%.

Un rezultat fantastic într-o perioadă atât de scurtă de timp, la care au contribuit din plin cei 250.000 de clienţi AVE BIHOR.

Obiectivul AVE BIHOR: zero deşeuri! Scopul declarat al AVE Bihor este un judeţ curat, cu ape fără PET-uri şi păduri prin care să-ţi facă plăcere să te plimbi cu familia.

Pentru că se aplică principii care au dat rezultate în cele mai dezvoltate şi ecologizate ţări din Europa.

Totul a început în Sălacea, în 2018, când comuna a implementat sistemul de colectare în cinci fracţii, iar gradul de colectare separată a deşeurilor reciclabile a crescut de la 3%, la … 66%. Dacă acest lucru s-ar aplica şi la nivelul municipiului Satu Mare, poate că acea ţintă de Zero Waste (zero deşeuri) nu ar fi chiar un vis.

Abonează-te acum Online!
  1. nagy a spus: 17 februarie 2021, ora 08:29

    Nu stiu cum facut contract cu florisal, nu apare pe situl primariei anexa si nu stiu cum stabilit pretul. Imi pare rau ca votat cum am votat, rusine sa fie la voi!

  2. alex a spus: 17 februarie 2021, ora 08:25

    Spre deosebire de Satu Mare, unde activeaza FLORISAL cu CELE MAI MARI PRETURI DIN ROMANIA!!!!. Oradenii platesc dupa cat arunca, nu dupa cat hotareste (abuziv) Consiliul Local in complicitate cu Primaria. Or fi primit ceva?! Un calcul simplu arata ca preturile vor fi, chiar in conditii de digitalizare si servicii net mai performante, cu mult mai mici dacat la Satu Mare. Dealtfel, spre exemplu, preturile FLORISAL sunt duble fata de preturile DRUSAL care asigura municipiul BAIA MARE. Probabil grozavii nostri consilieri locali au apreciat ca satmarenii arunca de doua ori mai mult gunoi decat baimarenii. Deh. Bravo, primare cu p mic de la …pitic….si consilieri locali!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517