Image 1
Image 2

Ministerul Sănătăţii a elaborat norme noi privind ocuparea funcţiilor din unităţile sanitare publice

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Ministerul Sănătăţii a elaborat norme noi privind ocuparea funcţiilor din unităţile sanitare publice
Ministerul Sănătăţii a elaborat norme noi privind ocuparea funcţiilor din unităţile sanitare publice

Ministerul Sănătăţii are în vedere câteva modificări privind managementul spitalelor. Potrivit noilor norme privind organizarea concursurilor şi examenelor pentru ocuparea funcţiilor din unităţile sanitare publice, se elimină condiţiile restrictive referitoare la ocuparea funcţiei de manager în cadrul spitalelor clinice ţinând cont că în prezent, această funcţie poate fi ocupată  doar de un cadru universitar sau medic primar. De asemenea, selectarea cadrelor didactice care pot ocupa funcţia de şef de secţie/laborator/serviciu medical clinic  se va face prin concurs şi nu prin numire aşa cum a fost până acum. Se are în vedere extinderea incompatibilităţilor pentru manager şi ceilalţi membri ai comitetului director cu funcţii de conducere, administrare şi control la nivelul partidelor politice sau a societăţilor comerciale.

Extinderea incompatibilităţilor se va face şi la şefii de secţie cu funcţii de conducere, administrare şi control în societăţi comerciale iar la membrii consiliului de administraţie a spitalului cu funcţii de conducere, administrare şi control la nivelul partidelor politice. Conflictul de interese extins vizează deţinerea de către soţul/soţia, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a funcţiei de membru în comitetul director, şef de secţie, laborator sau serviciu medical sau alte situaţii în care aceştia au un interes de natură patrimonială. Se condiţionează exercitarea de către manager sau membrii comitetului director a activităţilor didactice sau de cercetare ştiinţifică de nefinanţarea acestora de către furnizori de bunuri şi servicii ai spitalului.

O altă noutate constă în caracterul public al concursului pentru managerii de spitale. Susţinerea proiectului de management se va face în faţa unei comisii cu expertiză în management, va avea o durată de maxim 20 de minute şi va fi urmată de un interval de maxim 60 de minute de răspuns la întrebări.

Proba de concurs presupune evaluarea proiectului de management şi abilităţile manageriale ale candidaţilor. Proiectele candidaţilor vor fi publicate pe site-ul spitalului unde se organizează concursul cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii publice.

Ministerul Sănătăţii precizează că mass media precum şi orice persoană poate participa la susţinerea publică dacă îşi anunţă intenţia prin e-mail. Totodată, orice persoană poate adresa întrebări candidaţilor prin email cu cel puţin 24 de ore înainte de data probei. Susţinerea publică a proiectului de management se înregistrează audio-video.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with