La Muzeul de Artă expun peste 300 de artiști de toate vârstele
Ca de obicei în ultimul sfert de veac, data de 14 mai are și o conotație pozitivă pentru Satu Mare, cel puțin în ce privește viața culturală a orașului. Expoziția “Micul Prinț” a căpătat o anvergură internațională prin neobosita strădanie a Cristinei Gloria Oprișa și a devenit un reper în calendarul național al artelor plastice.
Ediția a 24-a, deschisă marți la Muzeul de Artă, deși n-a avut publicul foarte numeros de altădată, poate și din cauza ploii, a stabilit un impresionant record de participare, peste 300 de artiști, de la vârsta prunciei la cea a senectuții, reunindu-și lucrările în sălile principale de expoziții temporare. Desigur, o asemenea adunare de talente dă inevitabil naștere unei expoziții eterogene, cu un amestec amețitor de tehnici, stiluri și tematici, dar putem spune, foarte pe scurt, câ tema principală a părut să fie copilăria cu jocurile ei, am avut mai multe lucrări textile decât în alți ani, culoarea a fost regină aproape în toate sălile și nu puteau să nu-ți sară în ochi două instalații superbe< “Fereastra către mare” (Minerva Radu Mărginean) și “Când mă întorc acasă” (Cristina Gloria Oprișa). A debutat la “Micul Prinț” metaloplasticianul Ioan C. Sălăjan, iar Ovidiu Hațeganu a reprezentat cu cinste arta sticlei.
Ca să prezentăm participanții ne-ar trebui poate două pagini de ziar, dar ținem să mai amintim câteva nume legate de peisajul artistic local: Lola Berciu, Cristina Busuioc, Dan Cosma, Leonard Lupu, Timea Mitroi, Nyiri Zoltan, Maria Olteanu, Dorel Petrehuș, Virginia Pișcoran, Ioan Pop Prilog, Cristina Sabău-Trifu, Margareta Sorban, Szekely Tunde, Szemak Zsuzsa, Elisabeta Talpoș, Andrea Tămășan, Vasile Tuns, Diana Varga, Veres Vermescher Erika. Remarcabil și desenul trimis de Gabriela Ștefania Roba, artistă sătmăreană stabilită în Franța. O altă trăsătură a ediției 2019 este prezența masivă a studenților, fiind reprezentate secții de profil ale multor universități din țară, dar și școli din străinătate, chiar și din Canada.
În ce o privește pe Iana Oprișa, ea într-un fel deschide expoziția (cu câteva desene pe tema mâinilor, chiar la intrare) și a închis evenimentul, seara, prin premiera monodramei “1NB0X” pe care a scris-o și regizat-o.
Fii primul care comentează