Image 1
Image 2

Lucrările de înlocuire a conductei de pe Bulevardul Goga se prelungesc două – trei săptămâni faţă de termenul anunţat

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Aşa cum am mai scris şi cu alte ocazii, pe 21 august, după mai multe licitaţii nefinalizate, au început lucrările de reabilitare a colectorului din Pasajul Soarelui.

În dorinţa de a asigura condiţii de lucru optime executantului, au fost luate o serie de măsuri de restricţionare a circulaţiei.

Demersurile au scandalizat şoferii, fiind eliminate restricţiile pe timp de zi, executantul având la dispoziţie doar orele de noapte. În această situaţie, prin reducerea numărului de ore în care s-a putut lucra, de la 16 la 10 ore, lucrurile s-au complicat. Firma contractantă, în ciuda promisiunilor făcute inclusiv prin semnarea contractului a depăşit termenul de finalizare stabilit pe 1 octombrie.
La momentul demarării lucrărilor de investiţii l-am contactat pe Ioan Leitner, managerul executiv al Apaserv Satu Mare, cel care ne-a pus la dispoziţie câteva informaţii utile tuturor celor care străbat cu maşina traseul de drum la care facem referire. Desigur, informaţiile sunt utile şi beneficiarilor acestor lucrări care se impuneau cu acuitate.

Interlocutorul nostru a punctat faptul că s-au impus şi mai rămân restricţii de circulaţie pe tronsonul Octavian Goga – pasaj – Burdea.

Leitner a subliniat faptul că se lucrează la reabilitarea şi căptuşirea colectorului existent în triunghiul Bulevardul Cloşca – Bulevardul O. Goga – strada Dâmboviţa. Vârsta acestuia este de aproximativ 50 de ani şi se impuneau intervenţii urgente, o investiţie care după implementare să asigure o funcţionare bună pentru următorii 50 de ani.

După cum susţin specialiştii firmei prestatoare de servicii de apă şi canalizare, acest colector preia apele menajere şi pluviale din cartierele Micro 17, Carpaţi 1 şi Carpaţi 2, dar şi o serie de străzi adiacente.

Asfaltul se va sparge pe o porţiune mică, de 12-14 metri

Contrar unor zvonuri alarmiste, spunea managerul Leitner, nu se va sparge asfaltul nou turnat. Intervenţii în carosabil se vor face pe zona dintre pasaj şi intersecţia Burdea. Lucrările în majoritatea lor se vor realiza prin căptuşirea colectorului din interior, dar şi a unor robineţi mari.

Se va impune spargerea carosabilului pe câţiva metri, probabil 12-14 metri, în vecinătatea parcului din zonă, acolo unde ca urmare a unor defecţiuni anterioare este iminentă schimbarea a aproximativ 12 metri de conductă.

S-a mai punctat faptul că pe măsură ce vor evolua lucrările la modernizarea colectorului Primăria Satu Mare va dispune executarea unor lucrări de modernizare şi refacere a covorului asfaltic din zona despre care facem vorbire.

Dacă cele menţionate mai sus sunt aspecte menite a-i bucura pe sătmărenii din zonă în sensul asigurării unor condiţii mai bune de colectare şi preluare a apelor uzate, dar şi a celor meteorice, vestea proastă, dacă o putem numi aşa, se referă la termenul de realizare a lucrărilor.

Lucrarea trebuia finalizată în 1 octombrie

Potrivit contractului de investiţii, lucrarea trebuia să fie finalizată cel târziu pe 1 octombrie. Dacă la momentul respectiv se resimţea o doză de optimism, iată că realitatea a infirmat estimările. Până la 1 octombrie nu s-au finalizat lucrările din motive obiective – fiind redus timpul de lucru de la 16 la 10 ore pe zi, dar şi din cauza unor probleme în pregătirea materialelor necesare implementării proiectului.

Prelungirea termenului de execuţie cu două – trei săptămâni este în defavoarea firmei contractante. Desigur, spunea interlocutorul nostru se are în vedere efectuarea unor calcule pentru depăşirea termenului de finalizare, în scopul stabilirii penalităţilor corespunzătoare. Este vorba despre perioada care se poate imputa executantului, cel care vreme de aproape o săptămână a întrerupt lucrul. Acesta susţine că sunt motive obiective. S-a lucrat la Târgu Mureş, acolo unde se execută una din piesele componente ale investiţiei. Ba mai mult, s-a defectat şi utilajul care era pregătit a fi utilizat în realizarea săpăturilor necesare pentru amplasarea acelei componente în lungime de aproximativ 12 metri care necesită înlocuirea.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with