Image 1
Image 2

Liceul Teoretic German “Johann Ettinger” – implicat într-un nou proiect Erasmus+

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Liceul Teoretic German “Johann Ettinger” Satu Mare este implicat în proiectul Erasmus+ “For Equal Chances”, care se desfășoară de-a lungul a doi ani, 2017-2019. La activitățile din proiect participă elevi și profesori din trei ţări: Estonia, România și două școli din Italia.

Proiectul „For Equal Chances” își propune dezvoltarea la elevi acompetenţelor secolului 21, gândirea critică, rezolvarea de probleme, a competențelor lingvistice, crearea materialelor de predare cross curriculară care ating subiecte delicate din viața oamenilor de pretutindeni, imigranți și refugiați, integrarea persoanelor cu dizabilități, a minoritatilor etnice, egalitatea de șanse indiferent de rasă, vârstă, sex saureligie, excluziunea socială, discriminare, drepturi egale, precum și implemetarea metodelor de educație nonformală și împărtășirea experiențelor de bune practici între școlile partenere.

Prima întâlnire de proiect în Patti, Sicilia

În perioada 11-18.11.2017 un grup de cinci elevi însoțiti de doi profesori ai Liceului Teoretic German „Johann Ettinger” au participat în Italia la prima întâlnire de proiect în Patti, Sicilia. Din delegația României au făcut parte elevii: Raisa Ressler, Ioana Stratulat, Iasmina Pusta, Giulia Baica și Andrei Dumitrescu, ei fiind însoțiți de consilierul școlar Ina Romaniuc și profesoara Rodica Moise, coordonatoare de de proiect.

Integrarea imigranţilor şi a refugiaţior

Programul săptămânii de mobilitate a fost unul bogat în activități, tema principala abordată a fost „Imigranți şi Refugiați” o tema foarte actuală în Europa. Elevii au pregătit prezentări despre situația refugiaților și imigranților din fiecare țară și din Europa, au fost dezbătute cazurile concrete de integrare a acestora în fiecare țară participantă la proiect. Apoi au avut loc întâlniri cu fundații care se ocupă de integrarea tinerilor refugiați din țările africane, precum și discuții cu acești tineri refugiați. În continuare, au avut loc activități interactive cu elevii participanți, jocuri de rol, activități ce au inclus metode de educație non formală pentru a sensibiliza și atrage atenția elevilor asupra acestei probleme delicate ce preocupă Europa zilele noastre.
În aceasta perioada elevii au fost cazați în familii și au avut oportunitatea de a cunoaște nemijlocit cultura și obiceiurile din cadrul familiilor siciliene. Elevii și profesorii români au avut posibilitatea de a vizita și admira Sanctuarul Tindari și frumosul oraș Taormina.
Alte informaţii se găsesc pe pagina proiectului: http://erasmusproject-forequalchances.wikispaces.com/
Informaţiile ne-au fost comunicate de profesoara Rodica Moise, coordonatoare de de proiect.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with