Image 1
Image 2

Liceul “Aurel Popp” Satu Mare implementează un proiect alături de şcoli din Turcia, Italia, Estonia şi Portugalia

Liceul "Aurel Popp" Satu Mare implementează un proiect alături de şcoli din Turcia, Italia, Estonia şi Portugalia
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Liceul "Aurel Popp" Satu Mare implementează un proiect alături de şcoli din Turcia, Italia, Estonia şi Portugalia
Liceul “Aurel Popp” Satu Mare implementează un proiect alături de şcoli din Turcia, Italia, Estonia şi Portugalia

Din luna noiembrie, Liceul de Artă “Aurel Popp” din Satu Mare participă alături de alte patru instituţii de învăţământ din Europa la un proiect Erasmus Plus intitulat sugestiv “Teachers out, learners in”.
    

Proiectul se desfăşoară până la finele lui octombrie, iar instituţiile partenere sunt Bozuyuk Fen Lisesi din Turcia, care este şi coordonatorul proiectului, Polo Liceale Statale “R. Mattioli” din  Italia, Keeni Pohikool din Estonia, Epralima Escola Profissional do Alto Lima, C.I.P.R.L. – Portugalia.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc recent în Turcia, ţara coordonatoare. Cu acest prilej a fost organizată în detaliu întreaga activitate a proiectului şi au fost stabilite concret responsabilităţile fiecărei ţări participante.
Acest proiect are la bază următorul aspect< tendinţele secolului 21 sunt de a înlocui metodele convenţionale de predare şi învăţare cu unele centrate pe elev. Acest proiect îşi propune să pregătească atât profesorii, cât şi elevii, pentru noile metode, să aducă la cunoştinţa profesorilor, a elevilor şi a părinţilor totodată site-uri, instrumente web ce oferă acces gratuit la educaţie şi un suport pentru învăţare. În următorii doi ani, un grup format din 20 de profesori de la liceul sătmărean va avea ocazia să cunoască, vizitând şcolile partenere, genul de predare-învăţare din alte unităţi. Cu prilejul vizitelor vor avea loc schimburi de bune practici.
În primă fază va avea loc verificarea nivelului de cunoaştere atât între profesori, cât şi între elevi, a unor astfel de instrumente web de predare-învăţare. Apoi, se vor alege patru materii la care, în fiecare şcoală din ţările partenere se vor aplica metode interactive şi inovative centrate pe elev. Vor avea loc prezentări legate de aceste activităţi, prezentări ce vor fi cuprinse şi într-o broşură a proiectului şi o carte electronică. În proiect se va organiza şi o competiţie pentru alegerea unui slogan, logo şi poster al proiectului.
Ţările participante la proiect nu au fost alese întâmplător. Un raport din 2015, la care au participat 76 de state, arată că rezultatele elevilor la matematică şi ştiinţe la vârsta de 15 ani sunt slabe în Turcia, România, Italia şi Portugalia, pe când în Estonia elevii au rezultate bune. Potrivit coordonatorilor proiectului de la liceul sătmărean, participarea la activităţile cuprinse în proiect oferă posibilitatea de a învăţa unii de la alţii, de a face schimburi de experienţă şi de a aplica metode ce dau rezultate bune şi îi ajută pe elevi să înveţe, îi motivează, îi atrag. Profesorii au posibilitatea la rândul lor să se perfecţioneze în noile tendinţe ale învăţământului european.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

LUMEA COPIILOR

Aventura meseriilor: Săptămâna educativă a Grupei mijlocii B de la ‘Grădinița Nr. 9’ Satu Mare

La Grădinița cu Program Prelungit Nr. 9 din Satu Mare, Grupa Mijlocie B a explorat lumea fascinantă a meseriilor printr-o serie de activități interactive și educative, învățând despre diversitatea și importanța fiecărei profesii în comunitate. Copiii au participat la ateliere creative transformând grădinița într-un mic univers profesional, totul sub deviza că „Meseria este brățară de aur.