Image 1
Image 2

ISU Satu Mare şi-a prezentat bilanţul pe anul 2019. Medie de 26 intervenţii pe zi

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Într-un cadru elegant, sobru și familiar totodată, sute de pompieri sătmăreni din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Satu Mare au participat marți, 28 ianuarie, la prezentarea raportului de evaluare al activității desfășurate de inspectorat în anul 2019.

În prezența sutelor de cadre militare, a reprezentanților instituțiilor din cadrul M.A.I. și a autorităților locale, printre care primarul municipiului Satu Mare – Kereskenyi Gabor, subprefectul județului Satu Mare – Altfatter Tamas – și vicepreședintele Consiliului Județean Satu Mare – Ioan Rus, inspectorul șef al ISU Satu Mare, colonelul Nicolae Dima, a făcut un rezumat al unuia dintre cei mai dinamici ani.

An încărcat

Ca da obicei, anul 2019 s-a arătat a fi unul încărcat, cu mii de acțiuni, cu proiecte, dar și provocări mari pentru pompierii militari. Efortul instituției a vizat în mod deosebit salvarea de vieți și bunuri materiale, creșterea gradului de siguranță a cetățeanului și asigurarea unei protecții mai bune a comunităților prin prisma celor trei paliere de activitate, și anume prevenirea populației, pregătirea personalului pentru intervenție și răspunsul în situații de urgență.

În ceea ce privește activitatea de prevenire, pe timpul activităților de control s-a pus accent pe acordarea asistenței tehnice de specialitate, în creștere cu aproximativ 130% față de anul 2018, respectiv pe soluționarea deficiențelor, astfel că aproape o treime dintre acestea au fost înlăturate în timpul controalelor.

”Unul dintre principalele obiective ale activității de prevenire urmărește intrarea în legalitate din punct de vedere al îndeplinirii cerinţei esenţiale “securitate la incendiu si protecţie civilă” la cât mai multe obiective de pe teritoriul județului. S-au intensificat, în acest sens, activitățile de teren și de acordare a asistenței tehnice de specialitate tuturor instituțiilor publice și operatorilor economici, înregistrându-se o creștere semnificativă a numărului de avize de securitate la incendiu. Cu tot efortul depus, din totalul de 132 de unități de învățământ (476 clădiri aferente), 74 unități (161 clădiri) funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu”, a declarat inspectorul șef Nicolae Dima.

Medie de 26 de intervenții pe zi

În anul 2019, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Satu Mare a avut o medie de 26 de intervenții pe zi, iar ultimul raport arată că în ultimul an intervențiile au înregistrat o creștere continuă. Astfel, dacă în anul 2010 numărul intervențiilor a fost de 1.862, în anul 2018 numărul acestora a ajuns la 8.788, iar în 2019 la 9.408, adică de aproape 6 ori mai mult decât în urmă cu 9 ani.

Informațiile prezentate arată și faptul că cele mai multe intervenții au fost cele ale SMURD, urmate de recunoașteri și incendii. O creștere importantă față de anul anterior s-a înregistrat în cazul incendiilor de vegetație. Pe parcursul anului trecut pompierii au atras de mai multe ori atenția asupra necesității respectării legislației pentru a nu se ajunge la asemenea tragedii, însă nu toți cetățenii par să fi conștientizat pericolul care zace în arderile necontrolate ale miriștilor.
De altfel, în timp ce numărul intervențiilor crește, în ceea ce privește încadrarea cu personal a existat o dinamică permanentă, atât prin pierderi – treceri în rezervă sau mutări, cât și prin completarea efectivelor cu absolvenți ai Facultății de Pompieri sau ai Școlii de Subofițeri Boldești, respectiv cu personal încadrat din sursă externă.

Deficit de personal, dar numărul voluntarilor SMURD crește

Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență se confruntă cu un deficit de personal de peste 12%. Din fericire, numărul voluntarilor SMURD se bucură de o creștere, lucru care este îmbucurător pentru reprezentanții instituției.

Pentru anul în curs, printre obiectivele instituționale se numără consolidarea activităților de comunicare și informare preventivă, consolidarea voluntariatului în cadrul instituției, creşterea capacităţii de răspuns integrat în situații de urgență medicală, incendii și protecție civilă, dezvoltarea rețelei de puncte de lucru și creșterea mobilității, asigurarea unui răspuns adecvat în cazul unui dezastru major sau pentru mai multe situații de urgență de amploare, îmbunătăţirea dotării cu echipamente și mijloace tehnice, bunuri materiale și echipamente de protecţie adaptate tuturor categoriilor de misiuni, dezvoltarea patrimoniului imobiliar şi îmbunătățirea condiţiilor de pregătire, muncă, cazare, depozitare şi garare, dar și modernizarea sistemului de comunicații și tehnologia informației.

3 comentarii

  1. Fereasca Sfintul sa te internezi pe sectiile spitalului judetean ca nu esti alimentat ,toaleta bolnavilor nu se face nu se schimba paturile ,sunt lasati in propriile excremente ….infirmierele ce fel de tehnica a ingrijirii bolnavilor au invatat?Fiecare vine sa faca parada modei si nu cumva sa toaleteze si sa alimenteze bolnavii!Mai bine dorm!

Lasă un răspuns

Connect with