Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Proiectul de lege privind modificarea legilor Justiției este în contradicție cu necesitatea asigurării autonomiei instituționale a Inspecției Judiciare, a declarat joi, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al IJ, Alin Alexandru.

“Conducerea Inspecției Judiciare atrage atenția asupra faptului că simpla independență operațională, pe care legea o prevede și în acest moment, nu trebuie confundată cu autonomia instituțională, la care ministrul Justiției a făcut referire ca alternativă la trecerea IJ în cadrul Ministerului Justiției. În acest context, proiectul de lege dat publicității ieri este în contradicție cu pozițiile noastre publice și cu necesitatea asigurării autonomiei instituționale a Inspecției Judiciare”, a precizat Alin Alexandru.

El a adăugat că pentru realizarea eficientă a misiunii sale Inspecția Judiciară ar trebui să se bucure de independență față de orice altă entitate.

Potrivit proiectului de modificare a legilor Justiției publicat pe pagina de internet a Ministerului Justiției, Inspecția Judiciară va trece de la CSM la Ministerul Justiției, măsură “menită să asigure aplicarea principiului echilibrului puterilor în stat și al controlului reciproc între acestea”.

“Aspectele de fond privind procedura disciplinară în fața Inspecției Judiciare și a secției Consiliului Superior al Magistraturii rămân în vigoare, însă cele care privesc organizarea și funcționarea Inspecției Judiciare sunt preluate, doar cu modificările izvorâte din reorganizarea Inspecției, de Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară. Sunt introduse unele modificări referitoare la statutul inspectorilor judiciari din cadrul Inspecției Judiciare, prevăzându-se expres că inspectorii judiciari sunt numiți prin concurs pe un mandat de 4 ani, dintre cei cu cel puțin 10 ani vechime în magistratură”, se menționează în expunerea de motive.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with