Image 1
Image 2

În primele trei luni din 2017, Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi în valoare de 341.700 lei

Sigla Informatia Zilei
În primele trei luni din 2017, Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi în valoare de 341.700 lei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
 În primele trei luni din 2017, Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi în valoare de 341.700 lei

În primele trei luni din 2017, Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi în valoare de 341.700 lei

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare a efectuat în primele trei luni din acest an verificări la 427 de operatori economici din judeţ, din care mai multe de jumătate au fost sancţionaţi cu avertisment şi amenzi în valoare de 341.700 lei.

Controalele au făcut parte din cele 9 acţiuni tenatice naţionale de control şi alte 3 acţiuni tematice regionale.

Astfel, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2017 au fost derulate acţiuni de verificare pe următoarele teme: Programul lapte, corn şi fructe în şcoli; verificarea comercializării produselor alimentare tradiţionale; vânzările de soldare; comrcializarea echipamentelor electrice de uz casnic; comercializarea produselor alimentare ecologice; comercializarea produselor cosmetice; comercializarea laptelului şi aproduselor de lapte; peşte şi conserve de peste; comercializarea produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale, comercializarea produselor de panificaţie etc.

De asemenea, în perioada citată, la nivelul judeţului Satu Mare s-au depus 130 de reclamaţii din care 28 au fost redirecţionate la alte structuri sau comisariate judeţene. Au fost cercetate şi soluţionate de către  CJPC Satu Mare, 102 reclamaţii din care 75 au fost încheiate în favoarea consumatorilor. Alte 19 sesizări s-au dovedit a fi neîntemeiate, 6 nesoluţionabile şi 2 au fost clasate.

Din aceeaşi sinteză a Protecţiei Consumatorilor rezultă că majoritatea reclamaţiilor, 108 s-au făcut de consumatori la adresa produselor şi serviciilor nealimentare şi  numai 22 de reclamaţii au fost orientate spre produse şi servicii alimentare(5), respectiv produse şi servicii bancare (17).

Maria Pinter, comisar şef adjunct al Protecţiei Consumatorilor Satu Mare precizează că cele mai frecvente reclamaţii au avut ca obiect anularea de garanţii la produse precum: telefoane mobile, tablete, laptopuri, calculatoare, maşini de spălat, televizoare, plasme, aspiratoare, aragaze, hote electrice, motocoase, drujbe, centrale termice şi o serie de aparate electrocasnice (cuptor cu microunde, combine frigorifice, cuptoare electrice) dar şi aparate de tensiune, lentile de ochelari de vedere, ceasuri de bărbaţi sau ceasuri de damă.

Consumatorii sătmăreni s-au adresat instituţiei şi au reclamat costurile majorate la contractele de telefonie mobilă, servicii de internet şi tv. S-au depus sesizări inclusiv pentru servicii de curierat, tâmplărie PVC, servicii de igienă în camere de hotel, servicii reparaţii auto, servicii transport călători, pachete servicii turistice, dar şi pentru comenzi on line neonorate sau produse neconforme.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUS FENOMEN ÎNGRIJORĂTOR

“Salvați Copiii” avertizează că fenomenul de bullying ia amploare

Cercetările recente arată că și copiii preșcolari se pot angaja în forme de bullying, direct și indirect, iar copiii vorbesc despre tachinare ca despre ceva ce îi supără, îi determină să nu se mai joace cu colegii și le dă dureri psihosomatice, precizează Organizația “Salvați Copiii”.

This content is for IZ Plus Lunar, IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si Tiparit si PDF Lunar, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ <35, IZ PLUS ANUAL, and IZ PLUS 3 LUNI members only.
Log In Join Now