17.09.2019 00.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Titlul emisiunii:.(reluare) 02.00 Ştiri 02.30 Audienţe în direct, cu Mihaela Ghiţă, invitat:Paual Mare, Eleonora Cîmpan, Carmen Vitez. Titlul emisiuni:Standarde de calitate în sănătatea sătmăreană.(reluare) 04.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat:Nicolae Bondici. Titlul emisiunii:Învătătorul rămâne luminătorul satului. 05.00 Sănătate, frumuseţe, stil cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia. 06.00 Educaţie Ecologică cu Cristina Bursuc. Titlul emisiuni:O echipă de specialişti în protecţia mediului, în vizită de studii. mediului mediului,în 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Titlul emisiunii:.(reluare) 10.00 Viaţa la Ţară cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiuni: Cultura de Lavandă. 11.00 Taina Credinţei cu Mihaela Ghiţă. Titlul emisiuni: Înălţarea Sf.Cruci – Paznic Împărătesc 11.45 Teleshopping 12.00 Ştiri 12.30 Audienţe în direct, cu Mihaela Ghiţă, invitat:Paual Mare, Eleonora Cîmpan, Carmen Vitez. Titlul emisiuni:Standarde de calitate în sănătatea sătmăreană.(reluare) 14.00 Agenda publică cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Radu Panait, Mariana Sălageanu, Nagy Otto Titlul emisiunii: Educaţia, la un nou început.(reluare) 16.00 Teleshopping 16.15 Zone Folclorice cu Ioana Vladimirescu 16.40 Panoramic sportiv, cu Constantin Demian, invitat:Ştefan Szilagy. Titlul emisiunii:Radiografia campionatelor judeţene la fotbal. 17.30 Sănătate cu Mihaela Ghiţă, invitat: Cătălin Cismaş. Titlul emisiunii:Cum controlăm furia. 18.00 Audienţe în direct, cu Laczko Eva (direct) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu (direct) 22.00 Ştiri 22.30 Audienţe în direct, cu Laczko Eva (reluare)

Hai-hui prin marile magazine din Satu Mare. Câte sunt? Să le luăm pe rând: azi LIDL

Vă aducem în atenţie şi lucrurile bune, dar şi pe cele mai puţin bune din supermarketurile sătmărene

Magazinul de pe strada Rodnei, primul deschis de Lidl la Satu Mare

Magazinul de pe strada Rodnei, primul deschis de Lidl la Satu Mare

La începutul anilor 2000 îşi făcea apariţia în municipiul Satu Mare primul supermarket. Numai ideea că vom avea şi noi un magazin mare, cu de toate, prindea atât de bine la publicul consumator care se şi vedea împingând coşul acasă, în oraş, fără a mai fi nevoit să bată drumul spre Baia Mare că, dacă vă amintiţi bine, sătmărenii la acea vreme, înarmaţi cu card de Metro, mergeau chiar şi săptămânal la Baia Mare la cumpărături.

Ţineau la cardul de la Metro mai ceva ca la un card bancar şi dacă vreunul nu avea card, intrau chiar două sau trei familii la cumpărături cu fericitul posesor al cardului de Metro.

Supermarketuri presărate prin cartiere

Revenind pe plaiuri sătmărene, ne-aducem mulţi dintre noi aminte de momentul în care la intrarea în Soarelui avea să se deschidă supermarketul Billa. S-au împuţinat drumurile spre judeţul vecin, că doar la Billa găseai de toate. Apetitul sătmărenilor pentru cumpărături în alte oraşe nu a scăzut totuşi, că încă şi prin 2010 erau mulţi sătmăreni care mergeau regulat la Tesco în Ungaria să cumpere de-ale gurii. La aproape zece ani distanţă de atunci, la aproape 20 de ani de la deschiderea primului supermarket la noi în oraş, marile lanţuri de magazine îşi fac simţită prezenţa şi nu e o corvoadă să ajungi la ele, că-s şi-n buricul Sătmarului, presărate peste tot prin cartiere. Acesta e şi el un alt subiect de discuţie, mai ales că-n străinătate, în vest, hypermarketurile se deschideau la marginea oraşului şi cu siguranţă proiectarea lor în aşa zone avea şi un motiv. A se vedea haosul din sensul giratoriu de la cap Pod Golescu, unde de când a deschis Lidl şi trecerile de pietoni sunt foarte aproape de sens, e un chin pentru toată lumea, pietoni, şoferi.

Produse de patiserie care ”seamănă“ cu cele din străinătate

Că tot vorbim de Lidl, mergem de această dată la magazinul de pe Rodnei, că acel Lidl s-a deschis primul în Sătmar. Micuţ, cochet, cu o parcare mică şi ea, dar posibilitate de a parca pe strada de lângă, Lidl-ul de pe Rodnei e căutat mai ales din două motive: dulciurile bune şi la preţ accesibil, produsele de patiserie proaspete care, vorba unui cumpărător, “seamănă” tare la gust cu ce se mănâncă “dincolo” (croissantele franţuzeşti cu unt, chiar cu unt). Fiind la graniţă, suntem fără doar şi poate familiarizaţi cu bunătăţile de peste hotare şi încă de dinainte de Revoluţia din 1989 am reuşit să descoperim gustul ciocolăţii “Maci” sau al pufoaselor “négercsók”. Mai apoi, dulciurile ungureşti au fost detronate de altele şi mai şi, venite de şi mai departe, că doar fiecare avea pe cineva dus la muncă în străinătate prin Austria, Franţa, Germania şi alte state. Ei bine, chiar dacă nu suntem noi românii în statistici mari consumatori de ciocolată, cu siguranţă nici nu ne pricepem aşa de bine ca belgienii, mergem totuşi la Lidl să facem cumpărături când vine vorba de dulciuri, iar Lidl ştie că are un atu la acest capitol faţă de alte mari magazine şi umple rafturile de bunătăţi dulci încă de la intrarea în magazin. O strategie numai bună. Chiar zilele trecute se anunţa că se lucrează la un proiect să nu mai fie voie să se pună dulciuri în zona casei de marcat, că le văd copiii şi cer. La o plimbare prin magazinul de pe Rodnei observăm că e mişcare la orice oră şi faptul că deschide de bună dimineaţă, de la 7.30, e de bun augur pentru că la acea oră trec cel mai bine produsele de patiserie.

De la rafturile cu dulciuri, ceaiuri şi cereale e doar un pas la raionul destinat legumelor şi fructelor proaspete. Aici cumpărătorul e puţin derutat mai ales că produsele alese se cântăresc la casa de marcat, în momentul în care se face plata bunurilor cumpărate. Aşa că nu prea ai de unde să ştii cât costă mai ales când ai doar o anumită sumă de bani la tine. Lidl invită cumpărătorul să aleagă ecologic. Acesta e mesajul transmis. E în trend, că tot se merge mult pe a educa românul să mănânce sănătos, să mănânce bio. Asta în schimb costă. Dar prinde la părinţi, prinde la cei cu vârsta între 35 şi 45 de ani care câştigă suficient de bine să aleagă ecologic. În rest, sunt şi produse pe care nu scrie mare că-s bio şi trec foarte bine. Sunt mai ieftine, ce-i drept, dar sunt pentru majoritatea. Nu stăm prea mult la mezeluri că înghesuiala nu e mare la vitrinele frigorifice, ci mergem unde e mereu lume multă. Printre rafturile cu de toate. Lidl a înţeles de la bun început că trebuie să fie pe placul tuturor, că vorbim de femei, bărbaţi, copii, pensionari. Aşa că periodic aduce produse nealimentare, de la unelte de pescuit, la scule pentru reparat una-alta prin casă, articole de îmbrăcăminte, produse de ieşit în excursie.

Ordine la lactate, haos la sucuri

La Lidl am observat preţuri bune la lactate, ofertă variată. La raionul de lactate e şi ordine. Ceva mai haotic e raionul cu sucuri şi băuturi, că oarecum nu se bat cap în cap băuturile carbogazoase pe o parte a culoarului şi produsele de limpezit haine pe cealaltă. În plus, cumpărătorul se mai vede şi nevoit să rupă nailone pentru a scoate sucul dorit din bax. O procedură ce se lasă cu mâini uneori lipicioase şi pline de praf.

Odată încheiat procesul de punere în coş a produselor dorite, mergi la casă. Aici iar sunt unele lacune în organizare, că niciodată nu sunt suficiente case deschise. Oamenilor nu le place să stea la rând. Deşi sunt şase prevăzute, ori nu există suficient de mulţi angajaţi pentru ca ele să funcţioneze, ori pur şi simplu nu se deschid. Dar asta e o practică a marilor lanţuri de magazine, aşa că şansele să ieşi nervos de la cumpărături sunt destul de mari.

Cumpărătorii decid nota

Dacă e bine la Lidl sau dacă nu e bine, decid până la urmă cumpărătorii, că vremea în care nu aveai decât alimentara de cartier s-a dus. Noi ne-am propus să luăm pulsul şi să vă aducem în atenţie şi lucrurile bune, dar şi pe cele mai puţin bune. Mereu e loc de mai bine, asta o ştim cu toţii. Apropo, întrebând doi pensionari la ieşirea din magazin ce lipseşte în zonă, ne-au spus că ar fi fost bine să facă şi la Lidl ca la Auchan sau ca în Kaufland, măcar o farmacie la ieşire, pe culoar, să le fie tuturor la îndemână.

Ce notă merită acest magazin? Vom afla doar după ce vom trece prin toate supermagazinele de la care se aprovizionează majoritatea sătmărenilor. Nu vom ocoli nici micile magazine care au mai rămas prin oraş. Pentru că vânzările au mers bine, Lidl a mai deschis un magazin. Pe care îl vom vizita cu altă ocazie.

Abonează-te acum Online!
  1. Omar a spus: 16 mai 2019, ora 21:47

    Nu am fost inca la supermarcheturile satmarene,,,pe unde locuiesc eu supermarcheturile au parcari subterane sau la etaj si nu incurca circulatia.Intrebarea mea e,,,Astia au facut mega magazinele astea prin oras si nu au parcari subterane sau la etaj?

  2. satmarean a spus: 16 mai 2019, ora 20:25

    Este unul din cele mai murdare magazine din Satu Mare. Locuind în apropiere merg destul de des la cumpărături. Preţurile sunt destul de bune, dar MIZERIA CARACTERIZEAZĂ ACEST LIDL de pe strada Rodnei.

  3. Gretzky a spus: 16 mai 2019, ora 17:51

    Boss, pe raionul legume fructe există un cântar unde poţi să-ţi cântăreşti marfa şi cu niţică aritmetică poţi să-ţi faci o idee de cât ai de plătit.

  4. Babacu a spus: 16 mai 2019, ora 10:34

    Unde sint acum cioflingarii postaci care au sustinut 3 supermaketuri pe 300 metri pe Drumul Careiului in centrul orasului?
    Sa nu mai vorbesc de Primarie si Consiliul Local, ocupate numai de oportunisti fara valoare.

  5. Vasi a spus: 15 mai 2019, ora 22:09

    5 . Pe cand in Germania nu prea gasesti chinezarii la ei in magazin, la noi cam tot ce este Non Food este Made in RPC iar la pret cam triplu decat valoarea acelui produs. Mergi sa iei o pijama chinezeasca cu 50 lei dar aceasi o gasesti si la 25 in magazinele chinezesti.
    Inca bine cu legea cu alimentele perisabile ca mai cumpara cate ceva si din Romania !
    Recent am luat un mirositor de camera la 10 lei cu bete dar cred ca este contrafacut , acelasi in Auchan putin mai scump dar nici nu se compara !

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.