Image 1
Image 2

Ghiduri pentru asigurarea serviciilor de transport şi accesul cu șanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilități în contextul pandemiei de Covid-19

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Se recomandă accesibilitatea informațiilor, inclusiv a obligațiilor și drepturilor pasagerilor, a restricțiilor de călătorie, înainte și în timpul călătoriei, accesibilitatea facilităților și serviciilor de transport

Mişcarea europeană a persoanelor cu dizabilităţi a făcut o serie de recomandări privind măsurile de ieşire din criză, pentru asigurarea serviciilor de transport în contextul pandemiei de Covid-19. Potrivit Forumului european pentru persoanele cu dizabilităţi, pandemia și măsurile de izolare au lovit din greu viețile oamenilor, în mod deosebit ale persoanelor cu dizabilități: “Acest lucru s-a produs, în mare parte, din cauza faptului că guvernele din Europa au ignorat persoanele cu dizabilități și nevoile acestora, în aproape toate domeniile vieții publice și private. Au existat, de asemenea, deficiențe majore în ceea ce privește furnizarea de servicii esențiale, cum ar fi asistența medicală, serviciile de sprijin bazate pe comunitate și transportul. De exemplu, unul dintre serviciile care au fost suspendate odată ce s-au impus măsuri de izolare în Franța și Belgia, a fost asistența pentru pasagerii cu dizabilități din transportul feroviar. Aceasta reprezintă o încălcare a legislației UE și limitează în continuare accesul cu șanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilități, care întâmpină deja numeroase bariere legate de accesibilitate și asistență”, se arată în comunicatul publicat de www.jurnal-social.ro.

Odată cu relaxarea măsurilor de izolare şi creşterea funcţionării transportului, Forumul a elaborat o serie de ghiduri pentru a ajuta factorii de decizie europeni și naționali, autoritățile publice locale, reprezentanții operatorilor de transport, administratorii de infrastructură și serviciile conexe, precum și alte părți interesate să se asigure că diversitatea deplină a pasagerilor este luată în considerare atunci când dezvoltă și implementează strategii de ieșire din criză în ceea ce privește toate modurile de transport la nivel regional, național și european. “Pentru a evita greșelile comise în timpul izolării, care au contribuit, într-o mai mare măsură, la marginalizarea persoanelor cu dizabilități, EDF speră că autoritățile și serviciile menționate vor ține cont pe deplin de recomandările propuse”. Printre recomandări se numără: asigurarea dreptului persoanelor cu dizabilități de a călători în condiții de egalitate cu ceilalți este de necontestat și aplicat de legislația UE, inclusiv asistență în timpul călătoriei. Se recomandă accesibilitatea informațiilor, inclusiv a obligațiilor și drepturilor pasagerilor, a restricțiilor de călătorie, înainte și în timpul călătoriei, accesibilitatea facilităților și serviciilor de transport. Forumul recomandă ca echipamentul de protecție personală să fie furnizat tuturor pasagerilor și personalului de transport, iar măsurile de igienă accesibile persoanelor cu dizabilități. Nu în ultimul rând, solicită ca autorităţile şi serviciile să menţină cooperarea directă și continuă cu organizațiile persoanelor cu dizabilități pentru a se asigura că interesul călătorilor cu dizabilități este luat în considerare în ceea ce privește elaborarea și punerea în aplicare a tuturor politicilor și măsurilor.

 

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with

Agentia de evaluare Fitch Ratings spune ca programe precum Rabla sunt daunatoare industriei auto

ROMÂNIA

Programul Rabla Local are doar 12.000 de aplicanți

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat că s-ar fi așteptat să se înscrie un număr mai mare de solicitanți ai stimulentului de casare, în Programul Rabla Local. Pentru moment, cei 12.000 de români care au aplicat nu satisfac așteptările Guvernului, astfel că perioada de înscriere este deschisă până la sfârșitul lunii în curs.