Ghiduri pentru asigurarea serviciilor de transport şi accesul cu şanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilităţi în contextul pandemiei de Covid-19 | Informaţia Zilei

Ghiduri pentru asigurarea serviciilor de transport şi accesul cu şanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilităţi în contextul pandemiei de Covid-19

Scris de Ioana Vladimirescu, 28 mai 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Se recomandă accesibilitatea informaţiilor, inclusiv a obligaţiilor şi drepturilor pasagerilor, a restricţiilor de călătorie, înainte şi în timpul călătoriei, accesibilitatea facilităţilor şi serviciilor de transport

Mişcarea europeană a persoanelor cu dizabilităţi a făcut o serie de recomandări privind măsurile de ieşire din criză, pentru asigurarea serviciilor de transport în contextul pandemiei de Covid-19. Potrivit Forumului european pentru persoanele cu dizabilităţi, pandemia şi măsurile de izolare au lovit din greu vieţile oamenilor, în mod deosebit ale persoanelor cu dizabilităţi: „Acest lucru s-a produs, în mare parte, din cauza faptului că guvernele din Europa au ignorat persoanele cu dizabilităţi şi nevoile acestora, în aproape toate domeniile vieţii publice şi private. Au existat, de asemenea, deficienţe majore în ceea ce priveşte furnizarea de servicii esenţiale, cum ar fi asistenţa medicală, serviciile de sprijin bazate pe comunitate şi transportul. De exemplu, unul dintre serviciile care au fost suspendate odată ce s-au impus măsuri de izolare în Franţa şi Belgia, a fost asistenţa pentru pasagerii cu dizabilităţi din transportul feroviar. Aceasta reprezintă o încălcare a legislaţiei UE şi limitează în continuare accesul cu şanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilităţi, care întâmpină deja numeroase bariere legate de accesibilitate şi asistenţă”, se arată în comunicatul publicat de www.jurnal-social.ro.

Odată cu relaxarea măsurilor de izolare şi creşterea funcţionării transportului, Forumul a elaborat o serie de ghiduri pentru a ajuta factorii de decizie europeni şi naţionali, autorităţile publice locale, reprezentanţii operatorilor de transport, administratorii de infrastructură şi serviciile conexe, precum şi alte părţi interesate să se asigure că diversitatea deplină a pasagerilor este luată în considerare atunci când dezvoltă şi implementează strategii de ieşire din criză în ceea ce priveşte toate modurile de transport la nivel regional, naţional şi european. „Pentru a evita greşelile comise în timpul izolării, care au contribuit, într-o mai mare măsură, la marginalizarea persoanelor cu dizabilităţi, EDF speră că autorităţile şi serviciile menţionate vor ţine cont pe deplin de recomandările propuse”. Printre recomandări se numără: asigurarea dreptului persoanelor cu dizabilităţi de a călători în condiţii de egalitate cu ceilalţi este de necontestat şi aplicat de legislaţia UE, inclusiv asistenţă în timpul călătoriei. Se recomandă accesibilitatea informaţiilor, inclusiv a obligaţiilor şi drepturilor pasagerilor, a restricţiilor de călătorie, înainte şi în timpul călătoriei, accesibilitatea facilităţilor şi serviciilor de transport. Forumul recomandă ca echipamentul de protecţie personală să fie furnizat tuturor pasagerilor şi personalului de transport, iar măsurile de igienă accesibile persoanelor cu dizabilităţi. Nu în ultimul rând, solicită ca autorităţile şi serviciile să menţină cooperarea directă şi continuă cu organizaţiile persoanelor cu dizabilităţi pentru a se asigura că interesul călătorilor cu dizabilităţi este luat în considerare în ceea ce priveşte elaborarea şi punerea în aplicare a tuturor politicilor şi măsurilor.

 

Abonează-te acum Online!
  1. pacient a spus: 28 mai 2020, ora 17:39

    În România nu există drepturi elementare pentru persoanele cu dizabilităţi. Ce să mai spunem de umilinţa la care sunt supuse persoanele cu handicap, târâte pe la tot felul de comisii!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517