Image 1
Image 2

Exporturile românești de încălțăminte au depășit două miliarde de euro anul trecut

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Exporturile de încălțăminte au depășit pragul de două miliarde de euro în 2013, ceea ce reprezintă o creștere de peste 25% comparativ cu anul anterior.

Reprezentanții patronatului au subliniat că exporturile din 2013 reprezintă cea mai bună performanță istorică a sectorului, fiind mai mari cu aproximativ un sfert de miliard de euro decât recordul precedent, stabilit în 2011.

“Cifra este cu atât mai importantă cu cât a fost realizată la un an după o puternică scădere, de 15%, în 2012”, a declarat pentru AGERPRES Angela Vasiliu Dimitriu, președintele Patronatului Sfera Factor.

România este un producător apreciat la export, iar diminuarea ponderii lohn-ului în acest sector a stimulat producătorii autohtoni să iasă la export cu noi creații, de data aceasta sub branduri proprii, susțin reprezentanții patronatului.

În ciuda rezultatelor bune de la finalul anului trecut, șefa Sfera Factor, la rândul său exportator de încălțăminte, arată un optimism reținut privind repetarea performanței în anul în curs. ‘Costurile de producție tot mai ridicate și lipsa de experiență pentru un marketing eficient reprezintă probleme la care producătorii noștri nu pot găsi, fără sprjin, soluția în totalitate’, afirmă Angela Vasiliu Dimitriu.

În scopul susținerii firmelor românești pentru creșterea notorietății brandurilor, a cunoașterii tendințelor din fashion și a însușirii în detaliu a mecanismelor de finanțare din fonduri europene, Patronatul Sfera Factor organizează, la fiecare început de primăvară și toamnă, târgul de contractări Next Season. În această primăvară, Târgul Internațional de Încălțăminte, Confecții și Accesorii din Piele va fi organizat, la București, în perioada 26 februarie — 1 martie.

Aflată la cea de a zecea ediție, această manifestare de referință pentru piața de încălțăminte se va derula, pentru a doua oară consecutiv, sub Patronajul Ministerului Economiei.

‘Astăzi am fi putut vorbi de o pondere de peste 3% în PIB a acestui sector de tradiție, dacă sinusoidele accentuate din anii trecuți ar fi fost anticipate și contracarate din timp prin politici economice adecvate. Prin edițiile sale bianuale, Next Season se dorește a fi liantul dintre producători, bayeri și gustul publicului. În același timp Next Season oferă autorităților feedback-ul necesar pentru o mai profundă cunoaștere a realităților economice’, concluzionează președintele patronatului Sfera Factor.

La ediția precedentă, Târgul Next Season, a strâns în spațiul expozițional consacrat de la Hotelul Caro, din București, aproximativ 35 de firme și tot atâția comercianți, numeroși specialiști din piața de profil, consultanți români și străini.

Patronatul Sfera Factor reunește 70% din producția și peste 90% din exporturile românești de încălțăminte, confecții și accesorii din piele. Organizația reprezintă România în cadrul Confederației Europene a Producătorilor de Încălțăminte (CEC). Membrii Sfera Factor aveau încheiate, la finele lui 2013, relații comerciale cu parteneri din peste 120 de țări.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with