Image 1
Image 2

Este îndreptăţit protestul elevilor?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

  Elevii care susţin, zilele acestea, probele simulării Evaluării Naţionale 2019 sunt îndemnaţi să dea foaia goală. Protestul este iniţiat de Consiliul Naţional al Elevilor. 

        „Dăm foaia goală pentru că încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată, când încă nu ne-a fost clarificat de ce am dat-o pe cea din clasa a VI-a, căci încă o simulare nu ne va face nici mai stăpâni pe competenţele noastre, nici mai puţin stresaţi la gândul că ne aşteaptă ani grei, ani în care vom alerga de la un meditator la altul, ani în care, după atâtea examene şi evaluări standardizate, nimeni nu ne va întreba spre ce domeniu vrem să ne îndreptăm”, se arată într-un comunicat transmis de Consiliul Naţional al Elevilor. Ei mai susţin că metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale.

 

Comunicatul integral

 

        „Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, doreşte să aducă în atenţia publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale.

        De aceea, dar şi pentru a responsabiliza toţi decidenţii care până acum nu ne-au luat în serios, invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naţionale. Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generaţiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generaţie de sacrificiu, o generaţie de cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale. Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtaşi la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc.

        Dăm foaia goală pentru că simulările nu ne vor evalua competenţele, ci doar cunoştinţele. Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informaţiile care ne-au fost dictate la clasă. Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experienţele noastre de învăţare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în faţa tuturor acestor nedreptăţi, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greşit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest faţă de învăţământul românesc. 

        Dăm foaia goală pentru că schimbările nefundamentate nu sunt soluţia în educaţie: pentru că atunci când regulile se schimbă în timpul jocului, eşti îndreptăţit să ieşi din joc. Itemii de tip obiectiv nu au fost etalonaţi, iar noi, deşi suntem beneficiarii direcţi ai educaţiei, nu am fost consultaţi. Mai mult decât atât, suntem constrânşi să acceptăm schimbările făcute din pix care încep să caracterizeze sistemul de învăţământ românesc.

Dăm foaia goală pentru că suntem conştienţi că ministerul ne vrea nişte cobai, nişte procente dintr-o diagramă şi nimic mai mult. Dăm foaia goală pentru a trage un semnal de alarmă înainte să fie prea târziu, înainte să ajungem în punctul critic în care vom susţine simulări de examene naţionale anual, pentru că decidenţii îşi doresc să pună cât mai multă presiune pe noi.

Dăm foaia goală pentru că încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată, când încă nu ne-a fost clarificat de ce am dat-o pe cea din clasa a VI-a, căci încă o simulare nu ne va face nici mai stăpâni pe competenţele noastre, nici mai puţin stresaţi la gândul că ne aşteaptă ani grei, ani în care vom alerga de la un meditator la altul, ani în care, după atâtea examene şi evaluări standardizate, nimeni nu ne va întreba spre ce domeniu vrem să ne îndreptăm.

        FII VOCEA COLEGILOR TĂI!

        Într-un final, în cazul în care rezonezi cu argumentele aduse de noi, însă nu le găseşti a fi îndeajuns de convingătoare încât să te determine să ni te alături, în cazul în care te simţi presat de părinţi, profesori sau societate să iei o notă mare la simulări, în cazul în care consideri că sunt destui elevi care vor protesta şi fără tine, vrem să îţi amintim că tu, beneficiarul primar al educaţiei, eşti cel care contează! Tu ar trebui să te afli în centrul actului didactic, iar examenele (ca orice altă formă de evaluare, de altfel) ar trebui să fie despre tine, nu despre ei. Educaţia nu se poate realiza fără tine.

        Fiecare dintre noi are o voce care contează enorm, aşadar pentru orice neajuns pe care l-ai resimţit ca actor principal al sistemului, pentru fiecare dată în care ai asimilat informaţiile oferite de către profesor doar pentru că „trebuie”, fiind convins de inaplicabilitatea şi lipsa de necesitate a acelor cunoştinţe, pentru oricare moment în care te-ai gândit că nu un test te-ar motiva să înveţi, ci un stil interactiv de predare al cadrului didactic, o atenţie sporită acordată de către acesta în procesarea informaţiei, o integrare reală a ta în cadrul orei de curs, pentru toate cele enumerate, dă foaia – fie goală, fie înşirând gândurile tale cu privire la sistemul de învăţământ românesc.

        Nu vrem evaluări mai uşoare, vrem evaluări reale! #foaiagoală.”

 

Ca urmare, vă punem următoarea întrebare

[cardoza_wp_poll id=344]

2 comentarii

Lasă un răspuns

Connect with