Audienţe în direct, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Corina Stanciu, Rodica Lohan. Titlul emisiunii: Biologii,chimişti şi psihologii din spitale,nemulţumiţide noua grilă de salarizare.(reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Augustin Iştoc,Ciprian Crăciun.Titlul emisiunii: Biologii, chimişti şi psihologii din spitale, nemulţumiţi de noua grilă de salarizare. (reluare) 02.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Romeo Poiană. Titlul emisiuni: Romeo Poiană – rapor la 6685 de zile . 03.30 Info studio, cu Ioan Aniţaş, invitat: Ioan Coroianu . Titlul emisiunii: Crimă sau dispariţie. 04.30 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitat: Nicolae Mureşan. 05.30 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, invitat: Marius Dudaş. Titlul emisiunii: Cultura de căpşuni. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Ilyes Ilona. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Prinzinger Zsoka. 08.00 Audienţe în direct, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Corina Stanciu, Rodica Lohan. Titlul emisiunii: Biologii,chimişti şi psihologii din spitale,nemulţumiţi de noua grilă de salarizare.(reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Ilyes Ilona. 09.20 La psiholog, cu Ioana Vladimirescu, invitat: Adriana Laszlo. Titlul emisiunii:Cum înţelegem plânsul copiiilor? 10.00 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc,invitat: Mark Nagy Janos. Titlulemisiunii: Noutăţi în custodia ariei protejate de pe râul Tur. 10.30 Religie, cu Eva Laczko , invitat: Florin Fodoruţ. Titlul emisiunii: De la Înviere Mântuitorul până la Înălţarea la cer. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Augustin Iştoc,Ciprian Crăciun.Titlul emisiunii: Biologii, chimişti şi psihologii din spitale, nemulţumiţi de noua grilă de salarizare. (reluare) 13.00 Ştiri 13.30 ]n slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Romeo Poiană. Titlul emisiuni: Romeo Poiană – rapor la 6685 de zile . 14.30 Teleshopping 14.45 Sănătate,cu Mihaela Ghiţă,invitat:Sedonia Lăţea.Titlul emisiuni: Despre diete,vitamine la început de primăvară. 15.15 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Călin Durla. 16.25 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitat: Maria Tripon. 17.30 Panoramic sportiv, cu Constantin Damian, invitat: Dacian Nastai. Titlul emisiunii: Primăvara sportivă cu Dacian Nastai. 18.30 Audienţe în direct. 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar. 21.30 Cultură 22.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Călin Durla. 23.30 Ştiri

Este bine pentru Satu Mare să aibă mai multe hypermarketuri sau să se susţină magazinele mici?

hypermaketHypermarket-urile nu au în ultima vreme o reputaţie foarte bună. Li se reproşează că aduc prea multe produse străine, iar comisioanele pe produsele româneşti sunt foarte mari. În multe ţări, printre care şi în Ungaria, pentru a veni în spijinul producţiei naţionale marile magazine sunt închise sâmbăta şi duminica. Despre o astfel de măsură se vorbeşte şi în România.

Li se mai reproşează marilor companii transaţionale că exportă profiturile în paradisuri fiscale, şi că impozitele plătite statului român sunt foarte mici. Totuşi, oraşele se bat pentru marile lanţuri comerciale. Se spune că înfiinţează locuri de muncă. Oricum, bătălia dintre micile magazine, de familie cum se spune, şi cele mari, continuă peste tot în lume. Există zone din Europa în care hypermarket-urile sunt obligate să vândă produse locale. La noi laptele este adus din străinătate în vreme ce fermele de vaci dau faliment. Fructele noastre putrezesc în vreme ce în marile magazine sunt fructe din toate părţile lumii.

Satu Mare nu face excepţie. Ca toate oraşele, se luptă să aibă cât mai multe supermagazine. Chiar în această această perioadă s-a anunţat construirea unor mari magazine, Kaufland, Liedl, dar şi Dedeman.  Pentru dumneavoastră avem două întrebări:

Este bine pentru Satu Mare să aibă mai multe hypermarketuri sau să fie susţinute magazinele mici?

De unde preferaţi să vă faceţi cumpărăturile?

Abonează-te acum Online!
  1. FESHTELETE a spus: 03 aprilie 2016, ora 09:35

    IN ATENTIA CETATENILOR CU DREPT DE VOT!

    ANUNT IMPORTANT!

    PUNCTUL UNU>
    PRIMARUL DE 1000 DE ANI, CABINETELE DOCKTOR COIKA, SE TINE DE CUVANT! A PROMIS LOCUINTE SOCIALE 1000. SE VA TINE DE PROMISIUNE!

    SI PUNCTUL DOI>
    IN ZONA DE EXPOZITIE A PRODUSELOR BAZATE PE PORC, CABINETELE DOKTOR COIKA VOR OFERI UN SORICI-MENT DIVERSIFICAT. VENITI DE CUMPARATI DIN TOATE HYPERMARKETURILE PRODUSELE CABINETELE DOKTOR COIKA.

    Nota> CABINETELE DOKTOR COIKA este marca inregistrata a grupului PSD Satu Mare (pe litere se citeste fonetic verbal din gura udemere). Toate drepturile inregistrate de Govor Mirciulica Mititika.

  2. ADEVARATUL EUGEN a spus: 22 martie 2016, ora 10:34

    iar au aparut paparuda care mi-ai furat numele?
    piei, satana!
    rusine sa-ti fie. acest individ mi-a furat numele!
    stiu cine esti, sobolanule!

  3. Eugen a spus: 21 martie 2016, ora 10:18

    Sau poate m-ati limitat la un singur rand ? sau doua ? ca vad ca astfel apare !. Pt. ce este rubrica „comentarii” daca nu sunteti in stare sa acceptati toate, fara discriminare ?.

  4. Eugen a spus: 21 martie 2016, ora 10:12

    Probabil v-ati transformat intr-o presa comunistoida care nu are nimic in comun cu principiile democratice !.

  5. Eugen a spus: 21 martie 2016, ora 10:10

    I.Z. m-a blocat !, comentariile mele nu apar si nici confirmarile de primire.

  6. Nea Nicu a spus: 20 martie 2016, ora 20:12

    De aţi şti câtă mizerie se ascunde în spatele paravanului roz afişat de supermarketuri v-aţi îngrozi.

  7. Kurti Stefi a spus: 20 martie 2016, ora 15:03

    Majoritatea magazinelor mici,de familie,se aprovizioneaza de la hypermarketuri umfland apoi pretul.Prefer de 10 ori mai mult hypermarketurile decat capusele de magazine puse pe capatuiala pe spatele celor care nu au un mijloc de transport cu care sa se deplaseze la hypermarket!!De fiecare data cand ma duc la Metro il intalnesc pe vecinul meu care are un magazin la parterul blocului si care isi ia produsele de la Metro pe care apoi le vinde la suprapret!Cu.rata bisnitareala!!

  8. Eu a spus: 20 martie 2016, ora 08:24

    Nici eu n-am nimic cu micile magazine, fiecare se straduieste cum poate, insa marile lanturi de magazine au impus un standard ridicat pentru a oferi satisfactie clientului din toate punctele de vedere. Si m-am obisnuit cu acest nivel . Il prefer!
    Orice comerciant alearga dupa profit,adaosul este in egala masura de pana la 300 la suta, nu-i asa? Deci totusi incaseaza 15 ron pana la urma,din care uite ca isi permite sa platesca diferite taxe pt a intra in supermark-uri ceea ce ii confera stabilitate pe raft si etc.
    Inca o data ma intreb, unde as putea gasi produsul la pret semnificativ mai mic decat la supermarket?

  9. Babacu a spus: 20 martie 2016, ora 08:03

    Indiferent ce costuri se acopera din diferenta de la 9 la 23 adaosul este mult prea mare. De fapt, pe hirtie producatorul incaseaza 15 lei, dar cu taxele de promotie si taxa de raft ramine in cele din urma tot cu 9 lei. Ceea ce e cam acelasi lucru. Asemenea adaosuri nu se practica in alte parti ale lumii civilizate nici macar in magazinele din Israel, acolo de obicei se merge cu adaos de 100% dar in Israel nu e ca la noi, chiar si in magazine ai posibilitatea sa negociezi pretul daca vrei sa cumperi o anumita cantitate sau daca demonstrezi ca esti client fidel. Nu sint ipotriva supermaket-urilor, sint impotriva mentalitatii lor de a alerga cu limba scoasa dupa profit.

  10. Eu a spus: 20 martie 2016, ora 07:05

    Si de unde din alta parte poti lua magiunul Topoloveni mai ieftin? Daca ar avea in zona un magazin al lor, pretul ar fi ca supermarket ca sa nu strice ,,piata”.
    Iar din diferenta de la 9 la 23 de lei se tin in spate mai multe.
    Da , mi- e dor de produsele autohtone si cele produse de taranul roman, dar la piata gasesti prea putine si mai mult pe cele cumparate de la vreun depozit oarecare sau chiar supermarket.( Vezi fructele si legumele,in special bananele,care sunt la pret dublu,in piata- in market vreo 5 ron,in piata 8 ron). Si pe cine pacalim cu banane cultivate la noi? Astia sunt exemplu de afaceristi ,gen magazinasul din colt care daca nu e producator local ar trebui interzis in piete nubsa stea chiar in primul rand
    Un produs eco nu prea il mai gasesti in piata pt ca nimeni nu verifica producatorul,in schimb la supermarket mai poti. Alta varianta,cauti om de ,,incredere” care daca e sa creasca vreun purcel,vreo gaina ,sau vreo leguma o face ca pentru vanzare si atunci? Singura 100 sigura e ce faci tu cu mana ta, foarte greu pentru cei din oras. Din pacate asta e. Parerea mea!

  11. mipudeco a spus: 19 martie 2016, ora 15:20

    Fiecare dintre noi alege sa mearga acolo unde marfa este mai aproape sau mai de calitate si mai ieftina. Un magazin mare iti ofera posibilitatea sa alegi. In acelasi timp, daca ai o piata in apropiere, dai o raita si pe acolo destul de des. Sunt produse pe care alegi sa le iei dintr-o parte, altele din alta parte. Daca insa unul dintre cele doua este mai aproape, il vei alege, de cele mai multe ori, pe acela. Magazinele mici care au deschis zilnic, au vanzare buna. Cele care au un orar mai restrictiv sunt mai putin frecventate. Cat despre calitatea marfii, aceasta este uneori buna, alteori nu.

  12. Babacu a spus: 19 martie 2016, ora 14:41

    Nu comparati Dedeman (cu actionari romani) cu Praktiker, Auchan, Lidl si altele. Mai tineti minte ce spunea producatorul de magiun Topoloveni? Incaseaza de la hypermarket 9 lei pe un borcan cu magiun iar pretul pe raft este de 23 lei. Cumparati de la hypermarket!

  13. Claudiumaxx a spus: 19 martie 2016, ora 09:29

    Mizerabili locali credeţi ca respectă regulile de bun simţ?caţi angajaţi are un hipermarket şi caţi are un rahat mic de cartier?dacă de ex dedeman angajează 160 oameni,un rahatel de cartier la care miroase a rahatel când intri înăuntru,caţi angajaţi are?

  14. lucy a spus: 19 martie 2016, ora 08:13

    acestea lucruri depind de autoritatile locale si de cetateni
    ca daca ei sunt constienti ca trebuie sprijinite produsele locale merg
    la cumparaturi in magazinele de cartier.
    TAXE MAI MICI PENTRU PRODUCATORII LOCALI
    SI TAXE MARI PENTRU SUPERMARCHETURI!!!
    … si eu sunt de acord cu nuntile de zi. este cel mai bun lucru

  15. Maria a spus: 19 martie 2016, ora 07:59

    Vad ca parerile sunt impartite. parerea mea este ca ar fi bine sa ne sustinem produsele din tara. Apoi in primul rind
    sa se sustina magazinele mici cu conditia ca acestea sa nu
    vinda produse din strainatate.
    sunt de acord sa se inchida simbata si duminica hypermarketurile.
    va sugerez sa faceti un sondaj ca nuntile sa fie numai de zi, asa cum se intimpla peste tot, in Baia mare, Cluj, Otadea, Zalau.

  16. Eu a spus: 18 martie 2016, ora 19:43

    Pai tocmai de aceea prefer un supermarket pentru ca:
    – au mult personal angajat calificat care te serveste altfel decat poate patronul ingamfat al unui butic sau vreo vanzatoare fara chef, care te mai ia si la misto, cu preturi sterse, minuscule sau inexistente;

    – vezi Dede,.n care se va deschide si care va avea peste 150 de oameni angajati( compara tu asta cu cate magazinase doresti ), sau vezi celelalte supermarketuri;
    – economia locala castiga pentru ca fiecare profit e impozitat, pentru ca in astfel de magazine toata legatura de ceapa este impozitata, nu ca la buticul din colt;
    -nu se cauta prin buzunare de rest, iti pun pe tejghea si ultimul leut, insotit de bon fiscal
    -micilor comercianti nu li se impune ca jumatate plus unu produse sa fie romanesti si de aceea mananci fix ceea ce nu vrei si de pe jos, si de prin nu stiu ce beci;
    -riscul sa ramai somer e mic daca iti faci treaba, pentru ca stiu sa faca afaceri, iar daca se inchide magazinul din colt ajung someri unu doi anagjati dintre care poate unul e patronul si atunci nu e decat vina lui.

  17. ciprian a spus: 18 martie 2016, ora 13:37

    Supermarket-urile înseamna;
    – economia locală sufera (pentru că supermarket-urile sunt afacerile străinilor şi banii daţi în supermarket pleaca din ţară);
    -dependenţă a furnizorilor locali de supermarket
    -salarii mici pentru angajaţi
    – distrugerea economiei locale – eliminarea de pe piaţă a micilor magazine, a micilor producători locali autohtoni români;
    – sabotarea produselor agricole româneşti
    – mediul local se poate trezi cu şomeri peste noapte dacă un hypermarket pleaca sau dă faliment

  18. Eu a spus: 18 martie 2016, ora 06:38

    Statul obliga oricum hypermarketurile sa expuna 51% produse romanesti, asa ca da, sunt bune, pentru ca inlocuiesc miciile pungasii.

  19. Babacu a spus: 17 martie 2016, ora 15:05

    Eu foarte rar merg la hypermarket. Prefer magazinele mai mici ca au marfa mai de calitate. La hypermarket-uri principiul este „mult si prost”.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.