Image 1
Image 2

Elevii Şcolii Mircea Eliade vor avea un Laborator Virtual pentru lecţiile la clasă

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Laboratorul virtual din Școala Mircea Eliade este dotat cu 32 de ochelari

Joi, 13 mai, a avut loc conferinţa de prezentare a noului Laborator Virtual care va funcţiona în cadrul Şcolii Mircea Eliade din municipiul Satu Mare. Proiectul “Realitatea virtuală uneşte Carpaţii: Laboratoarele şcolare interactive” este finantat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Operaţional Comun România-Ucraina 2014-2020 (www.ro-ua.net).

Pentru prima dată, partenerii ucraineni au fost în Şcoala Mircea Eliade acum 3 ani, pentru ca joi, 13 mai 2021, să revină pentru închiderea de proiect, a explicat profesoara Mariana Geta Sălăgean.

Lider de proiect este organizaţia Communal Enterprise “Agency of Regional Development and Cross-Border Cooperation Transcarpathia of Zakarpattya Oblast Council”, iar partener al proiectului este Department of Education of Tyachivskyi District State Administration-Ucraina.

La eveniment au participat Mykhailo Dankanych, Ganna Tsimbolynets şi Mariia Man, managerii KP “Agenţia pentru Dezvoltare Regională şi Cooperare Transfrontalieră” Zakarpattia „Consiliul Regional Zakarpattia”, care este liderul de proiect.

Managerii de proiect ai celor două şcoli pilot din partea Romaniei sunt Mariana Geta Sălăgean, cadru didactic la  Şcoala Gimnazială Mircea Eliade Satu Mare şi Gherman Dănut Gheorghe Chirilă, profesor al Liceului Tehnologic Anghel Saligny, din localitatea Turţ.

Au fost prezente şi oficialităţi din judeţul Satu Mare, precum deputatul Adrian Cozma, viceprimarul Gheorghe Stan, primarul Ioan Irime din comuna Turţ, inspectorul şcolar general Anişoara Boitor, directorul Casei Corpului Didactic Monica Chiş.

În prezenţa partenerilor de proiect şi a invitaţilor au fost discutate particularităţile implementării proiectului, precum şi perspectivele dezvoltării inovatoare a educaţiei în şcolile pilot.

Şcoala Mircea Eliade a avut nevoie de un partener credibil, pe care l-a găsit în Liceul Tehnologic Anghel Saligny din Turţ.

“Suntem parteneri ai acestui proiect pentru Laboratorul Tehnologic. La momentul la care am fost anunţaţi de domnul director, am spus da din prima. Şi nu doar că am spus da, ci am şi contribuit cu 10%, suntem parteneri în acest proiect. Consiliul Local Turţ a aprobat 10% din valoarea proiectului care revine comunei noastre. Suntem parteneri la această finanţare. Bineînţeles că mă bucură.

Deşi suntem o comună, copiilor trebuie să le asigurăm şanse egale de studiu, la fel ca şi celor de la şcolile din oraş. De altfel, noi suntem o şcoală destul de importantă, un liceu tehnologic care, eu spun că se ridică la nivelul cerinţelor actuale ale învăţământului. Nu numai că am fost de acord cu acest proiect, l-am încurajat pe domnul director al liceului şi echipa de proiect.

Bineînţeles că un om nu le poate face pe toate. Are o echipă cu care lucrează şi dânsul mai pregăteşte încă un proiect, înafară de acesta, de vizualizare la 11 materii. Dorim să dotăm acel laborator care va fi şi cu lap-top-uri, bineînţeles pe un alt proiect pe care îl avem deja în finanţare. Ne bucură acest lucru că două proiecte apropiate merg în paralel. Şi va fi încă un laborator pe care îl vom avea din punct de vedere informatic”, a explicat primarul comunei Turţ, Ioan Irime.

Obiectivele urmărite prin implementarea proiectului

Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta capacităţile şcolilor secundare pentru creşterea motivaţiei şi a performanţei elevilor (7-17 ani), îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin parteneriat, inovaţii şi tehnologii educaţionale interactive în comunităţile de frontieră din judeţul Satu Mare şi Regiunea Transcarpatia.

Un alt scop urmărit este de a integra inovaţiile şi tehnologiile didactice bazate pe TIC (VIRTUAL LAB bazat pe realităţi virtuale şi augmentate, limbaj de programare SCRATCH) în programele curriculare şi activităţile extracurriculare ale 4 şcoli-pilot în comunităţile de frontieră din România şi Ucraina.

Totodată, se urmăreşte îmbunătăţirea abilităţilor profesorilor din regiunea proiectului (şi anume personalul didactic al şcolilor-pilot pentru Virtual Lab. Vor fi invitaţi profesorii informatici din alte şcoli ale regiunilor ţintă pentru aplicarea tehnologiilor inovatoare bazate pe realitatea virtuală, astfel creându-se noi metode de interacţiune cu elevii în procesul de predare curriculară şi extracurriculară.

De asemenea, s-a urmărit crearea unei strânse cooperări transfrontaliere între instituţiile de învăţământ, autorităţi, precum şi profesioniştii care vizează creşterea eficienţei şi îmbunătăţirea calităţii educaţiei în regiunile de frontieră din România şi Ucraina.

Ce poate face un elev sau un profesor la clasă cu aceşti ochelari?

Începând de joi, metodele de predare la clasă vor fi îmbunătăţite cu ajutorul tehnologiei de Realitate Virtuală şi Pedagogie Virtuală.

De exemplu, un colectiv de maximum 32 de elevi, vor putea vizualiza, la dimensiunile reale,  sau supradimensionat, sistemul circulator al corpului uman, în cazul în care se află la ora de biologie. Vor putea vedea celulele roşii, mişcându-se în interiorul vaselor de sânge, sau fiecare bătaie a inimii etc.

La ora de fizică, profesorul va prezenta cum arată interacţiunea moleculelor de diferite substanţe  şi totul poate fi văzut la nivel molecular.

De asemenea, la geografie, fiecare elev poate ajunge în jungla amazoniană sau deşerturile Africii fără a ieşi în afara sălii de clasă. Astfel, procesul de învăţare va deveni mult mai interesant pentru fiecare elev.

Bugetul proiectului

Bugetul total al proiectului este de 332.580,5 euro, adică 1.566.454,16 lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 299.286,85 euro , echivalentul a 1.409.641,06 lei. Din această sumă, bugetul pentru şcolile din România este de 165.644 EUR, adică 780.183,24 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with