Image 1
Image 2

Elevi şi profesori de la Liceul ”C. Brâncuşi” au avut parte de experienţe interesante în Bitola, Macedonia

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În cea de-a treia zi a proiectului, activităţile au fost stopate din cauza pandemiei

La începutul lunii, (între 9 şi 13 martie 2020), elevi şi profesori de la Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncuşi” Satu Mare au desfăşurat activităţi de învăţare – predare – formare la Şcoala Dame Gruev din oraşul Bitola, Macedonia.

 

Activităţile au avut loc în cadrul proiectului Erasmus+, intitulat ”Minorităţi în Europa”. Liceul sătmărean a avut ca parteneri şcoli din Istanbul – Turcia şi Traunreut – Germania. Fiecare dintre aceste şcoli a fost reprezentată de câte patru elevi, respectiv doi profesori însoţitori. Astfel, elevii de la Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncuşi”, participanţi la mobilitate, au fost următorii: Berdar Alexandra, Cizmar Iulian, Gorgan Nicu şi Bob Carina, iar profesorii însoţitori au fost Szabo Orsolya, consilier şcolar şi Muszka Erika. Proiectul este coordonat de Pop Olivia, director adjunct, cu sprijinul şi suportul managementului liceului, reprezentat de directoarea Şimon Daniela Liana.

Activităţile desfăşurate de sătmăreni

Elevii sătmăreni şi cei din Germania au fost cazaţi în familiile elevilor din şcoala gazdă din Bitola. Această împrejurare le-a creat elevilor sătmăreni oportunitatea de a se familiarize puţin cu cultura, stilul de viaţă, obiceiurile macedonenilor, respectiv de a exersa cât mai mult comunicarea în limba engleză.
Prima zi a început cu primirea tuturor elevilor şi profesorilor oaspeţi în şcoala gazdă din Bitola, cu dulciuri specifice. UN grup de profesori şi elevi gazdă au prezentat instituţia de învăţământ, vizitând fiecare clasă, unde au fost primiţi în unele cu zâmbete, în altele cu cântece. Această zi a continuat la Casa de Cultură a oraşului, unde au avut loc prezentările fiecărei şcoli partenere despre tradiţiile lor specific – dans tradiţional, costum tradiţional şi obiceiuri, urmat de spectacolul de dans popular al elevilor din şcoala din Bitola. În a doua parte a zilei echipele şcolilor au vizitat oraşul antic, Heraclea şi muzeul vechiului sat, Krklino.
A doua zi, elevii au avut parte de o experienţă unică şi interesantă, atelierul de lucru ”Stones have souls” (”Pietrele au suflet”) unde au confecţionat mozaicuri din pietre de diferite culori şi mărimi. După acest workshop în incinta şcolii, echipa de proiect a vizitat faimosul Parc Naţional Pelister şi Muzeul din incinta acestuia, unde s-au putut conecta cu natura şi încărca cu energii pozitive.
Miercuri, a treia zi a proiectului, a început cu o veste rea, prin faptul că toate activităţile ce urmau a se desfăşura în şcoală, au fost anulate datorită închiderii şcolilor din Macedonia pentru prevenirea infecţiilor cu coronavirus. A doua parte a zilei a continuat cu un program în aer liber, precum vizitarea oraşului Bitola împreună cu un ghid, iar seara elevii şi profesorii au putut degusta şi savura o cină tradiţională macedoniană.
Joia, ultima zi de activităţi a proiectului, a început cu o călătorie spre oraşul Ohrid şi cel mai vechi lac din zonă, lacul Ohrid, protejat de UNESCO. După vizitarea oraşului şi a lacului, toţi elevii şi profesorii au petrecut ultima noapte într-un hotel situat chiar pe malul lacului, într-un mediu fabulos, după care, vineri dimineaţa şi-au luat rămas bun de la noii prieteni şi au pornit spre casă. Atât pentru elevi cât şi pentru profesori, a fost o experienţă frumoasă, bogată, care cu siguranţă contribuie la dezvoltarea intelectuală şi culturală a lor.
Acest proiect Erasmus+ este cofinanţat de Uniunea Europeană din fonduri Europene.
Informaţiile ne-au fost transmise de profesoara Pop Olivia, director adjunct şi coordonatoare a proiectului.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns