Image 1
Image 2

Două portrete de Rembrandt, restaurate şi deţinute de Franţa şi Olanda, vor fi expuse alternativ

Cele două portrete
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Cele două portrete
Cele două portrete

Restauratorii de artă francezi şi olandezi au dezvăluit, luni, la Amsterdam rezultatul celor 18 luni de restaurare pentru două portrete pictate de maestrul olandez Rembrandt, care vor fi expuse, alternativ, pe perioade de cinci şi opt ani, la Luvru şi Rijksmuseum, scrie AFP.

Datate 1634, cele două tablouri care înfăţişează un cuplu olandez bogat care poartă haine de culoare neagră şi din dantelă au fost achiziţionate în comun în 2015 de Franţa şi Olanda pentru 160 de milioane de euro, o premieră în Europa.

Timp de un an şi jumătate, echipe de la Muzeul Luvru din Paris şi de la Rijksmuseum din Amsterdam au făcut cercetări despre tablouri înainte de a îndepărta cu grijă şase straturi din vechiul lac.

Graţie tehnicilor foarte sofisticate, precum scanarea cu ultraviolete şi cu raze X, restauratorii au descoperit că cei doi îndrăgostiţi au împărţit anterior aceeaşi pânză. Ei cred că pânza a fost împărţită în două înainte de a fi pictată.

Marten Soolmans, în vârstă de 20 de ani, şi Oopjen Coppit, de 22 de ani, au fost reprezentaţi pe o pânză dublă de mai mult de doi metri înălţime, privilegiu rezervat nobililor.

Căsătoriţi de peste un an, fiul unui negustor din Anvers ţine în mâna stângă o mănuşă din piele. Cu pântecele rotund căci era însărcinată cu primul lor copil, “Mona Lisa din Olanda”, aşa cum a fost supranumită de criticul francez Théophile Thoré, ea ţine în mână un evantai din pene negre şi patru rânduri de perle.

Tablourile “au fost fără îndoială pictate complet de Rembrandt până la cel mai mic detaliu”, a subliniat directorul geenral de la Rijksmuseum Taco Dibbits în timpul unei conferinţe de presă.

Aceste portrete sunt singurele şi unicele ale unui cuplu căsătorit realizate vreodată de Rembrandt, în care subiecţii sunt prezentaţi integral, şi care au fost deţinute de colecţionari particulari timp de patru secole, potrivit lui Dibbits.

Restauratorii au descoperit de asemenea detalii ascunse, precum o uşă în spatele fiecărui personaj pe care artistul a acoperit-o pictând o simplă perdea neagră ca decor.

Altădată expuse într-o cameră, aceste tablouri, proprietatea fostei ramuri a familiei Rotschild din 1877, nu au fost arătate publicului decât o singură dată, în 1956, înainte de expunerea lor la Luvru în martie 2016.

Rezultatul acestei restaurări va fi accesibil la Rijksmuseum începând din 6 martie, într-o expoziţie intitulată “Înalta societate”, înainte de a fi prezentată din nou la Luvru.

Operele vor fi apoi expuse pe rând la Rijksmuseum şi la Luvru, pentru perioade de cinci ani mai întâi şi apoi de opt ani. Această alternanţă vine în urma unei interdicţii de împrumut în afara celor două spaţii.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns