Image 1
Image 2

Doi din 10 copii români nu termină opt clase

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Potrivit datelor publicate pe pagina organizației, în țara noastră sunt în jur de 400 de mii de copii care nu frecventează în mod regulat școala și, mai mult decât atât, doi din zece copii nu termină opt clase
Potrivit datelor publicate pe pagina organizației, în țara noastră sunt în jur de 400 de mii de copii care nu frecventează în mod regulat școala și, mai mult decât atât, doi din zece copii nu termină opt clase

Până la finele lunii septembrie, Unicef în parteneriat cu un lanț de hipermarket-uri din România desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii din familii cu o situație materială precară să meargă la școală. 

Potrivit datelor publicate pe pagina organizației, în țara noastră sunt în jur de 400 de mii de copii care nu frecventează în mod regulat școala și, mai mult decât atât, doi din zece copii nu termină opt clase. 

Cifrele sunt îngrijorătoare, motiv pentru care, în urmă cu patru ani, Unicef a demarat campania “Hai la școală!”, o campanie în care au fost implicate și școli din județul Satu Mare. Amintim aici unitățile de învățământ din Culciu Mare și Odoreu. Principalul obiectiv al campaniei este de a preveni și reduce absenteismul și abandonul școlar.

Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România, a declarat pe marginea acestui subiect că din experiență, “copiii vulnerabili beneficiază de educație atunci când profesorii colaborează cu părinții și cu comunitatea”.

Banii obținuți în cadrul acestei campanii vor sprijini intervențiile Unicef la nivel de școală, familie și comunitate. Specialiștii Unicef vor să transforme școala într-un mediu primitor pentru copii, să formeze mediatori școlari, directori și cadre didactice în a-și adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev. Specialiștii mai pun accentul pe întărirea legăturilor dintre părinți și copii, implicarea adulților în viața școlară a celor mici, iar prin intervențiile la nivel de comunitate se urmărește influențarea și mobilizarea membrilor comunității să se implice în sprijinirea familiilor ai căror copii sunt în risc de abandon școlar.

3 comentarii

  1. Unii politicieni au crezut ca pot rezolva problema invatamantului cu niste reforme in care in principal s-a pus accentul pe masurarea corecta a examenelor. Rezultatul reformelor se vede. Societatea romaneasca este data peste cap, copiii nu mai beneficiaza de suportul zilnic al parintilor, care multi lucreaza in strainatate, iar sistemul in care invata nu mai este prietenos cu ei. Am ajuns la abandonul scolar si analfabetism in masa. Unde sunt locurile de munca stabile care ca sustina o familie si care sa-si poata educa nemijlocit copiii?Aici nu facem reforme domnilor politicieni?

Lasă un răspuns

Connect with