Image 1
Image 2

Din 2021, angajaţii vor fi obligaţi să verifice dacă angajatorul a plătit CAS-ul

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În vreme ce continuă discuţiile privind cuantumul de majorare a pensiilor, fapt ce-i priveşte pe beneficiarii acestei legi, iată că şi pentru persoanele active, aflate în postură de angajat, sunt prevăzute o serie de aspecte demne de luat în seamă.

Legea pensiilor pentru angajaţi, prevede ca începând cu toamna anului 2021, CAS – ul trebuie verificat. Stagiul de cotizare va fi calculat în funcţie de fiecare leu achitat de angajator. Dacă nu s-au plătit dările, se pune cu minus.

Dacă până acum aspecte precum întârzierile la plata CAS, neînregistrarea contractelor de muncă  mai putea fi drese cu Casa de Pensii, din septembrie 2021 încolo responsabilitatea verificării plăţii CAS aparţine angajatului, în sensul că trebuie neap[rat să se asigure că acest lucru se întâmplă constant şi nu există pauze în plata contribuţiilor obligatorii catre stat.

Demersul este o metodă anevoioasă cu care va trebui, la un moment dat, să ne confruntăm cu toţii, chiar să ne obişnuim cu ea.

Situaţia contribuţiilor la stat va trebui verificată mai des şi această acţiune va trebui realizată de fiecare dintre angajaţi.

Cum verificaţi plata CAS

Prima metodă este una extrem de simplă: mergeţi la bancă şi cereţi un credit, apoi ofiţerul de acolo va face o interogare la ANAF. Îl rugaţi să vă spună cum arată situaţia financiară şi să vă arate ce date financiare sunt incluse în acel raport. Nu veţi avea o privire de ansamblu, dar veţi primi o confirmare (sau o infirmare) a plăţii contribuţiilor lună de lună.

A doua metodă este cea prin care vă deplasaţi periodic la Casa de Pensii şi solicitaţi o adeverintă prin care se atestă stagiul de cotizare. Pur şi simplu, completaţi o cerere cu datele personale. În scurt timp, Casa Naţională de Pensii Publice – CNPP vă va certifica stagiul de cotizare. În funcţie de rezultatul primit, ştiţi ce aveţi de făcut.

A treia este una care necesită câţiva paşi de parcurs, dar va rămâne o unealtă de care vă puteţi folosi mult mai des contul online deschis la Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Este, probabil cea mai bun[ variantă, chiar dacă sistemul informatic al statului român în relaţia cu cetăţeanul nu este cel mai avansat.

2 comentarii

  1. Asa se procedeaza intr-un stat idiot condus de niste conducatori cretini !. Si astfel organele statului platiti din banii contribuabililor arunca responsabilitatea in carca cetatenilor punandu-i pe acestia la discretia angajatorilor facandu-le vulnerabili. In loc sa-si protejeze cetatenii acest stat artificial isi bate joc de acestia !!!. Un asemenea stat care isi bate joc de cetatenii lui sau nu stie sa-si protejeze cetatenii merita desfiintat !!!.

Lasă un răspuns