Image 1
Image 2

Din 20 august se majorează amenzile pentru lipsa rovignetei

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Parlamentul României a emis Legea nr. 241 din 20 iulie 2022 pentru modificarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, act ce intră în vigoare din data de 20 august 2022.

Începând cu data de 1 iulie 2002 se introduce tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, denumit în continuare tarif de utilizare, aplicat tuturor utilizatorilor români şi străini pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe reţeaua de drumuri naţionale din România şi structurat în funcţie de perioada de parcurs şi de staţionare, de încadrarea în clasa de emisii poluante (EURO), de masa totală maximă autorizată (MTMA) şi de numărul de axe, după caz. Tariful de utilizare se aplică pe reţeaua de drumuri naţionale din România, astfel cum este definită la alin. (1) lit. d) al art. 1 din  Ordonanța nr. 15 din 24 ianuarie 2002, cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ieşire în/din acestea.
Termenul de prescriere este de 4 luni din momentul în care șoferul a fost identificat că a circulat fără rovinietă în caz că nu i-a fost trimisă înștiințarea. Nu se pot aplica mai multe amenzi de rovinietă în perioada în care procesul verbal de constatare a contravenției a fost transmis, adică în 2 luni din momentul în care șoferul a fost surprins fără taxa de drum. Procesul verbal nu mai trebuie să fie însoțit de fotografii doveditoare. Dacă procesul verbal de contravenţie pentru lipsa rovinietei, care este trimis şoferilor prin poştă după depistarea făcută de camerele video, nu conţine semnătura de mână a agentului constatator, acesta este nul, după cum a decis Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Rovinieta trebuie plătită anual de către șoferii care circulă în afara localităților. Pentru a monitoriza acest lucru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are instalate zeci de camere de supraveghere a traficului rutier.
Înainte de modificarea Ordonanței nr. 15 din 24 ianuarie 2002, cuantumul amenzii a fost cuprins între 250 lei și 4.500 lei, în funcție de tonajul vehicului. Parlamentul României emite Legea nr. 241 din 20 iulie 2022 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, act ce intră în vigoare din data de 20 august 2022.
Conform acestuia, pentru autoturisme, de pildă, amenda care acum e stabilită între 250-500 de lei va ajunge să fie cuprinsă între 275-550 de lei. 

Noile tarife

 Noile tarife ce urmează să se aplice în curând vor fi următoarele: vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone: 950 – 1.900 de lei (față de 750 – 1.250 de lei, cât e acum): vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone: 1.550 – 3.100 de de lei (față de 1.250 – 1.750 lei, cât e acum): vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone: 2.750 – 5.500 de lei (față de 1.750 – 2.250 lei, cât e acum): vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv): 3.550 – 7.100 de lei (față de 2.750 – 3.000 de lei, cât e acum): vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv): 5.950 – 11.900 de lei (față de 3.000 – 4.000 de lei, cât e acum): vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune: 1. 550 – 3.100 de lei (față de 1.250 – 1.750 de lei, cât e acum): vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 locuri pe scaune : 2.750 – 5.500 de lei (față de 1.750 – 2.250 lei, cât e acum).

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns