Image 1
Image 2

Cum ne protejăm bătrânii? – Implicarea Asociației „Apel la Acțiune”

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Observând creșterea alarmantă a numărului de persoane infectate cu COVID – 19, atât în județul nostru, cât și în restul țării, suntem de părere că este responsabilitatea noastră, a tuturor cetățenilor, să contribuim la limitarea răspândirii virusului.

Prezentarea situației actuale – Măsurile nu sunt suficiente!

Situația actuală ne obligă să ne implicăm cu toții pentru siguranța celor din jur, iar în ceea ce ne privește, noi, Asociația „Apel la Acțiune” dorim să venim în sprijinul comunității. Din moment ce bătrânii sunt cei mai expuși, trebuie să găsim cele mai bune soluții pentru a-i proteja.

Măsurile de prevenție luate de autorități sunt bune, însă nu suficiente, deoarece accesul vârstnicilor la internet este destul de limitat, apoi mai există cazul celor care nu se pot deplasa, în caz de nevoie, persoane care, astfel, nu au acces la informațiile de interes local.

În același timp, este de evitat situația în care aceștia ar fi nevoiți să se deplaseze, cu atât mai mult cu cât măsurile impuse de autorități îi restricționează.

Ieri, am trimis o adresă către Primăria Satu Mare și am avut o discuție cu dl. Primar, în care i-am prezentat propunerile și inițiativele noastre de implicare. Acesta ne-a primit cu interes sugestiile și ne-a asigurat că, în cel mai scurt timp, va analiza propunerile și va găsi o modalitate de a ne implica.

Propunerile Asociației „Apel la Acțiune”

1. În completarea măsurii primăriei de a oferi pachete alimentare gratuite persoanelor de peste 65 de ani, fără aparținător, cu venituri de sub 710 lei, considerăm că sunt necesare și:
– asigurarea unei mese calde (tip meniul zilei), cel puțin de două, trei ori pe săptămână, în completarea pachetelor alimentare
– pachete de alimente sau meniul zilei contra cost celor care depășesc veniturile menționate anterior, la prețuri adaptate noii situații de criză

2. Crearea unui Call Center prin care să identificăm din baza de date a primăriei, persoanele de peste 65 de ani, fără aparținător, pentru a le verifica telefonic periodic și a vedea cum le putem ajuta în această perioadă, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să se deplaseze de la domiciliu.

3. Considerăm, în același timp, că este extrem de important ca informațiile oficiale cu numărul unic de ajutor pentru vârstnici și persoane vulnerabile să fie publicat în toată presa locală scrisă, online și pe posturile de televiziune locală, de cel puțin trei ori pe săptămână.

În acest sens, dorim să ne implicăm și noi, prin verificarea telefonică a acestor persoane și, de asemenea, putem veni în sprijinul lor prin efectuarea de cumpărături ale alimentelor și medicamentelor de strictă necesitate.

Sperăm, așadar, să trecem cu bine peste această perioadă de criză. Suntem conștienți de faptul că este necesară prudența și limitarea oricărui contact, însă știm că doar fiind o comunitate unită și responsabilă vom reuși să protejăm persoanele cele mai expuse acestui virus.

Mihai Huzău, Președinte Asociația „Apel la Acțiune” 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with