Image 1
Image 2

Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici au prăznuit Sfânta Treime

Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici au prăznuit Sfânta Treime
Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici au prăznuit Sfânta Treime
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici au prăznuit Sfânta Treime
Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici au prăznuit Sfânta Treime

După sărbătoarea Pogorârii Duhului Sfânt, ieri, credincioşii au prăznuit Sfânta Treime. :i de această dată bisericile au fost pline, unele chiar neîncăpătoare pentru mulţimea de credincioşi venită să asculte Sfânta Liturghie.

Această sărbătoare este aşezată de biserică întotdeauna în lunea după sărbătoarea Cinzecimii, pentru a arăta că mântuirea oamenilor este lucrarea Sfintei Treimi, adică a Tatălui, a fiului şi a Duhului Sfânt.

În cuvântul de învăţătură, preoţii au făcut referire la însemnătatea acestei sărbători, dar şi a felului în care sfinţii părinţi au încercat să explice această taină.

La Catedrala ortodoxă “Adormirea Maicii Domnului” din Satu Mare credincioşii au ascultat predica rostită de părintele Aurel Donca. ~nainte de cuvântul de învăţătură toţi cei prezenţi şi-au putut bucura sufletul cu un frumos buchet de pricesne interpretate de cântăreţul de muzică populară Marius Erdei din Baia Mare. :i răspunsurile corului au fost date în mod deosebit, slujba având un caracter cu totul aparte.

Un prim mesaj al cuvântul preotului a fost acela că taina Sfintei Treimi nu poate fi pătrunsă pe deplin de mintea omenească decât printr-o credinţă puternică în Dumnezeu, dar nici atunci nu poate fi cunoscută de oameni decât în parte, atât cât ne este de folos.

Însă sfinţii părinţi au formulat dogma Sfântei Treimi. Aici a fost amintită învăţătura Sfântului Atanasie cel Mare, a Sfântului Spiridon şi tototdată felul în care Sfântul Augustin a încercat să găsească răspunsuri la această taină. De asemenea, au fost amintite simbolurile Sfintei Treimi din Vechiul Testament, felul în care sunt înţelese cele trei persoane sau trei ipostasuri ale Dumnezeirii, dar şi faptul că atunci când ne rugăm, la începutul şi sfârşitul rugăciunilor ne închinăm în numele Sfintei Treimi.

Dogma Sfintei Treimi a fost formulată în cadrul primelor două Sinoade Ecumenice de la Niceea (325 d.Hr) şi Constantinopol (381 d.Hr).

După Pogorârea Sfântului Duh la cincizeci de zile de la Învierea Domnului (Sfintele Paşti), la Ierusalim s-a întemeiat prima comunitate creştină şi a luat fiinţă Biserica. În Biserică omul intră prin botez, una din cele şapte Sfinte Taine care se face în numele Sfintei Treimi.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with