Controalele amănunţite efectuate de vameşii maghiari formează cozi kilometrice de tiruri | Informaţia Zilei

Controalele amănunţite efectuate de vameşii maghiari formează cozi kilometrice de tiruri

Scris de Matei Larisa, 07 noiembrie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

O situaţie fără precedent s-a aşternut în ultimele zile asupra punctelor de trecere a frontierei din România. Şoferii de autocamioane sunt nevoiţi să stea ore întregi la coadă pentru a trece frontiera, fiind nevoiţi să se înarmeze cu foarte multă răbdare.

Timpii mari de aşteptare nu sunt o noutate pentru şoferii de autocamioane, însă situaţia din ultimele zile i-a adus în culmea disperării. De la începutul lunii noiembrie, timpii de aşteptare de pe site-ul Inspectoratului Poliţiei de Frontieră erau puşi sub semnul culorii roşii, ca urmare a timpului mare de aşteptare petrecut de camioane în vamă.

Miercuri, 6 noiembrie, timpul de aşteptare pentru autocamioane la PTF Petea era de mai bine de 210 minute, asta însemnând că şoferii au petrecut mai bine de trei ore pentru  a ieşi din ţară, în condiţiile în care pe sensul de ieşire din ţară erau deschise două artere, iar pe sensul de intrare în ţară o arteră. Coada kilometrică s-a întins până la intrarea în municipiul Satu Mare, iar şoferii s-au arătat a fi disperaţi de-a dreptul. În vama Halmeu situaţia a fost una uşor mai bună, iar timpii de aşteptare au fost de 30 de minute ieri. Totuşi cod roşu de aşteptare a fost pus ieri şi la Borş, Vârşand, Nădlac şi Bechet.

Se verifică amenzile

Aparent, timpii de aşteptare mai mari au survenit ca urmare a faptului că, în data de 01.11.2019, traficul pentru vehiculele de transport marfă a fost restricţionat pe teritoriul Ungariei, deoarece s-a celebrat “Ziua Tuturor Sfinţilor”, dar şi datorită restricţiilor de trafic de la sfârşitul săptămânii. În plus, creşterea timpului de aşteptare pentru automarfare este generată şi de faptul că, începând cu 1 noiembrie a.c., autorităţile de frontieră maghiare verifică achitarea amenzilor pentru sancţiunile contravenţionale aplicate pe teritoriul Ungariei (exemplu: neplata taxelor de drum), de către conducătorii mijloacelor de transport marfă.

”Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei a dispus toate măsurile aflate în competenţă pentru asigurarea unui control operativ şi reducerea timpului de aşteptare. Menţionăm faptul că la frontiera cu Ungaria formalităţile de frontieră se efectuează în comun cu autorităţile ungare, sens în care Poliţia de Frontieră Română a alocat personal suplimentar pentru acoperirea tuturor liniilor de control în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria, însă numărul de linii care pot fi deschise este limitat de numărul de poliţişti repartizaţi de către Poliţia Ungară. În baza protocoalelor bilaterale, P.F.R. poate deschide doar liniile de control care sunt asigurate cu personal şi de către autorităţile ungare”, se arată într-un comunicat emis de Inspectoratul Teritorial Sighetu Maramaţiei.

Coadă record de 25 kilometri

Camioanele aşteaptă în coloane care au ajuns la un record de 25 de kilometri, iar una dintre cele mai mari asociaţii de profil a tras un semnal de alarmă, pregătind ample proteste care presupun blocarea punctelor de trecere inclusiv pentru traficul uşor.

Reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) Arad au declarat, miercuri, pentru Agerpres, că se confruntă cu cele mai mari probleme de până acum privind tranzitarea frontierei cu Ungaria şi că s-a ajuns „la cozi de camioane record, de 25 kilometri, şi la timpi de aşteptare cum nu s-au mai înregistrat în ultimii ani”.

Ei acuză un „exces de zel” din partea autorităţilor ungare, care, de la 1 noiembrie, fac verificări mai amănunţite asupra automarfarelor, care conduc la timpi mari de aşteptare şi la formarea de coloane la punctele de frontieră.
„Şoferii noştri ne-au spus că trec repede de controlul poliţiştilor de frontieră români, la ieşirea din ţară, însă partea proastă este că poliţiştii maghiari fac exces de zel. Nu neapărat prin a controla marfa sau documentele, ci şi prin a controla dacă sunt plătite toate taxele pentru Ungaria. Cei care sunt găsiţi în sistem cu diverse probleme primesc amenzi drastice, dar toate aceste proceduri cresc exagerat timpii de aşteptare la fiecare camion”, a declarat, pentru Agerpres, vicepreşedintele APTE 2002, Dorin Pop.

 

Abonează-te acum Online!
  1. Babacu a spus: 07 noiembrie 2019, ora 10:26

    E clar ca este o actiune deliberata de sicanare si sabotare a Romaniei de catre Ungaria. Nu sint atit de naiv sa cred in bunele intentii ale Ungariei exprimate recent de Viktor Orban cind l-a felicitat pe Ludovic Orban. Declaratiile ungurilor sint false, asa cum au fost intotdeauna.
    Ce o fi in mintea autoritatilor ungare, numai ele stiu.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517