Image 1
Image 2

Contestaţiile depuse de trei profesori sătmăreni au fost respinse. Este vorba de candidatura pentru Corpul de Experţi ai Corpului de Control al MEN

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Recent, Ministerul Educaţiei Naţionale a organizat o selecţie pentru constituirea Corpului de Experţi pentru Corpul de Control al ministerului.

Din judeţul Satu Mare au figurat pe lista depunerilor de candidaturi pentru selecţie zece profesori admişi la înscriere (opt din Satu Mare, unul din Carei şi unul din Negreşti-Oaş). La comunicarea rezultatelor înainte de contestaţii, din cei zece înscrişi, patru au fost admişi, iar şase respinşi.

Contestaţiile profesorilor sătmăreni au fost respinse

În calendarul selecţiei se prevedea intervalul 25-26 octombrie 2017 pentru depunerea contestaţiilor; 27-30 octombrie 2017 pentru soluţionarea contestaţiilor, iar 31 octombrie 2017 pentru afişarea rezultatelor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, pe judeţe.
Trei candidaţi din judeţul Satu Mare au depus contestaţii, după cum urmează: Cristian I. Marcu a contestat dosarul, iar Sanda Zoia Neşte şi Nicoleta Piţig au contestat evaluarea eseului.
Toate cele trei contestaţii au fost respinse. În cazul contestaţiei la dosar, motivul respingerii este “declaraţie nesemnată”, iar la contestarea evaluării eseului, punctajul este de 66 de puncte, limita minimă fiind 70 (din 100 de puncte).
Facem precizarea că, la nivel naţional s-au depus 25 de contestaţii privind dosarul candidaţilor, toate fiind respinse. În schimb, la evaluarea eseurilor s-au depus în total 75 de contestaţii din care 10 au fost admise iar 65 au fost respinse.

Formulare controversată la eseu

Dacă motivul respingerii contestaţiilor în cazul dosarului au fost evidente (nesemnarea declaraţiei), în cazul elaborării eseului, lucrurile stau cu totul diferit, ceea ce se vede şi din modificările soluţiilor iniţiale în zece cazuri.
Intrând însă în fondul problemei, susţinem că persoanele care semnează Anexa 4 la metodologie, intitulată “Fişa de evaluare a eseului de tip argumentativ” (dat ca probă de selecţie), sunt străine de subiectele pe care ele însele le-au formulat. După cum citim în anexă, subiectele eseului sunt întocmiet de Ion Trămândan, director Corp Control, Elisabeta Ana Naghi, consilier Corp Control şi Marinela Dinu, consilier Corp Control.
Reproducem formularea din anexa 4. “Eseul de tip argumentativ va prezenta: modalitatea de soluţionare a unei petiţii sau activitatea de prevenţie referitor la unul dintre următoarele subiecte: Abandonul şcolar; Pedepse corporale şi tratamente degradante; Fraudă la un examen naţional; Acordarea gradaţiei de merit.
Profesorii pe care i-am consultat sunt de părere că niciunul dintre aceste subiecte nu se pretează la tratarea sub forma unui eseu argumentativ, deoarece nu admit contraargument. Mai mult decât atât, au fost surprinşi că la un asemenea nivel (Corpul de Experţi al Corpului de Control din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale) se pot face astfel de gafe.
Nu vom insista asupra punctajului acordat la evaluare, extrem de discutabil, în care forma eseului este privilegiată în defavoarea conţinutului.

Faimoasa anexa 4

 

ANEXA 4

 

Fişa de evaluare a eseului de tip argumentativ

 

Tematică

 

Eseul de tip argumentativ va prezenta:

  1. modalitatea de soluţionare a unei petiţii

sau

  1. activitatea de prevenţie

referitor la unul dintre următoarele subiecte:

 

Abandonul şcolar;

 

Pedepse corporale şi tratamente degradante;

 

Fraudă la un examen naţional;

 

Acordarea gradaţiei de merit.

 

Criterii tehnice – 20 puncte

 

Date identificare candidat:

nume, prenume, unitate şcolară, localitate, judeţ.

 

Eseul va fi redactat pe cel mult două pagini format A4, având următoarea formatare: portret, margini sus, jos, dreapta 1,5 cm şi stânga 2,5 cm, formatare paragraf: spaţiere înainte – 0 p, spaţiere după – 6 p, spaţiere linie multiplu: 1,15 p , font şi mărime – calibri

12 justified.

 

Criterii calitative – 80 puncte

 

Prezentare generală – 20 puncte.

Capacitatea de a prezenta în mod structurat, clar şi la subiect;

 

Coerenţa argumentării – 40 puncte.

 

Particularizarea subiectului din tematica stabilită, identificarea

soluţiilor posibile, prezentarea argumentelor şi elaborarea ideilor de suport în sprijinul soluţiilor identificate – 30 puncte.

 

Coerenţa logică a exprimării, construcţia ideilor şi respectarea unei

structuri formale a eseului (propoziţia de introducere/formularea ipotezei, cuprins/susţinerea ipotezei, concluzii) – 10 puncte.

 

Corectitudinea exprimării în limba română (ortografie,

gramatică) şi stil de elaborare – 20 puncte.

 

Formulări corecte în limba română, respectarea ortografiei

şi punctuaţiei, stil propriu, aspecte specifice candidatului.

 

 

Întocmit,

 

Ion TRĂMÎNDAN

Director Corp Control

 

Elisabeta Ana NAGHI

Rezultatele se pot vedea la adresa http://edu.ro/rezultatele-solu%C8%9Bion%C4%83rii-contesta%C5%A3iilor-depuse-%C3%AEn-procesul-de-selec%C8%9Bie-pentru-constituirea-corpului

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

BUGET

Salariile profesorilor vor crește din 2024 anunță Ciolacu

Bugetul Ministerului Educației va fi „cu 4 în față“, spune premierul Marcel Ciolacu. Acesta a declarat la un eveniment organizat de Antena3, luni, că în opinia sa „cred că ajungem cu execuția la sfârșitul anului în jur de 6%“ pentru toată componenta de Învățământ.