Image 1
Image 2

Consumul de bere cu prietenii este un mijloc de relaxare

Consumul de bere cu prietenii este un mijloc de relaxare
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Consumul de bere cu prietenii este un mijloc de relaxare
Consumul de bere cu prietenii este un mijloc de relaxare

Consumul intensiv de bere a scăzut la jumătate din 2007 până în prezent

Potrivit celui mai recent studiu (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), 70% dintre bărbații români nu refuză o bere cu prietenii oricât de ocupați ar fi, 27% dintre aceștia consideră că a bea mai mult beri la rând este o dovadă de masculinitate.

Mai ales femeile sunt cele care privesc consumul mai multor beri la rând ca pe o dovadă de masculinitate –  40% dintre repondenții care sunt de acord cu această afirmaţie fiind femei. Mai mult de jumătate dintre repondenți sunt căsătoriţi şi 36% provin din localităţi mici, de sub 50.000 de locuitori.

79% dintre bărbați consumă frecvent bere

Pentru 30% dintre români, consumul de bere cu prietenii este un mijloc de relaxare și de socializare foarte important, mai arată rezultatele celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS.Tendințele acoperă perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani. Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%. Mai mult de jumătate dintre repondenți sunt căsătoriţi şi 36% provin din localităţi mici, de sub 50.000 de locuitori.

În ceea ce privește procentul consumatorilor frecvenți de bere cu acool, se detașează bărbații, cu un procent de 79%. Femeile peferă berea fără alcool –  30% dintre românce o consumă cel puțin o dată pe săptămână.

Consumul intensiv de bere a scăzut la aproape jumătate din 2007 până în prezent, în timp ce consumul moderat a crescut uşor, mai arată datele celui mai recent (SNA) Focus. 1/3 din populaţia din mediul urban consumă mai puţin de un litru de bere pe săptămână. Cei mai mulți consumatori de bere sunt vara și toamna. Dintre consumatorii de bere, 20% consumă peste trei litri pe săptămână în timpul verii, în timp ce iarna doar 16% dintre ei aleg să consume această cantitate. Studiul BRAT relevă faptul că unii consumatorii intensivi migrează înspre consumatori ocazionali cu mai puţin de un litru de bere pe săptămână în anotimpurile reci.Românii consumă mai puţină bere în cafenele, comparativ cu barurile sau discotecile. 32% dintre cei care merg regulat la cafenea consuma bere cu alcool şi 7% bere fără alcool cel putin o dată pe săptămână. În cluburi şi în discoteci, 44% dintre români preferă berea cu alcool, respectiv 13% bere fără alcool, cel puţin o dată pe săptămână.

Dintre consumatorii de bere 93% consumă bere blondă și 15% consumă bere brună. Totodată, berea brună este în scădere cu aproximativ 25% faţă de acum opt ani, de la 20% la 15%. În ceea ce priveşte ambalajul,  studiul BRAT reliefează că preferinţele românilor s-au schimbat< în prezent, sunt cu 50% mai mulţi consumatori de bere în doze de aluminiu comparativ cu 2006.

Ambalajul de sticlă rămâne favorit, dar este în scădere de la 70% dintre preferinţe în 2006 la 61% în 2014.

BRAT este organizația de media care măsoară audiența presei scrise

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și out-door).

Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale.

BRAT pune la dispozitia pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur și credibil pentru decizii strategice care implică industria media.

Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT și reprezintă unica sursă pentru piața de media și publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audiență care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă.

Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri și are circa 50 de beneficiari< editori, clienți, regii și agenţii de publicitate.

Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri și servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci și peste 200 de categorii de bunuri şi servicii.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with