Image 1
Image 2

Construcţia Drumului expres Satu Mare – Oar va începe anul viitor

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Intalnire Ro-Hu

Prefectul Altfatter Tamas şi preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Pataki Csaba,  au participat marţi, 12 octombrie, la cea de-a XX-a reuniune a Grupului de lucru româno-ungar pentru autostrăzi, desfăşurată în municipiul Satu Mare, în Sala de Conferinţe a Hotelului Aurora începând cu ora 11,30. Reuniunea a fost organizată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii şi Ministerul Transporturilor, fiind invitaţi la discuţii, pe lângă reprezentanţi ai autorităţilor regionale şi locale şi reprezentanţi ai diplomaţiei, respectiv de la Ambasada României de la Budapesta şi de la Consulatul General al Ungariei la Cluj-Napoca.

Principalele teme ale discuţiei au vizat informări reciproce privind stadiul proiectelor comune în domeniul infrastructurii de transport transfrontaliere, respectiv a conexiunii României cu M49 şi M44 din Ungaria.

În deschidere, atât prefectul cât şi preşedintele au salutat organizarea la Satu Mare a acestei întâlniri precum şi faptul că judeţul nostru va avea într-un orizont de timp relativ scurt o conectivitate rapidă la reţeaua de autostrăzi a Ungariei şi a Europei de Vest.

Cel mai important proiect pentru judeţul Satu Mare – Drum expres conexiune Satu Mare (Varianta Ocolire Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno-Ungară  – Drum expres M49 Ungaria) are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localităţile Satu Mare şi localitatea Oar unde se va conecta cu drumul expres M49 din Ungaria, în acest moment neexistând punct de trecere al frontierei.

În data de 10.07.2020 a fost semnat Contractul de servicii pentru ”Elaborare Studiu de fezabilitate şi proiect tehnic de execuţie pentru drum expres conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno-Ungară  – Drum expres M49 Ungaria)”. Din analiza stadiului contractului, rezultă  că până în acest moment s-au realizat următoarele: analiza multicriterială a variantelor de traseu, studiile topografic, geotehnic şi arheologic, s-au obţinut avizele şi acordurile necesare şi a fost depus memoriul de prezentare pentru obţinerea acordului de mediu.

Până în luna noiembrie 2021 va fi finalizat Studiul de fezabilitate, până în luna februarie 2022 proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de construire iar până în luna mai 2022 se va finaliza PTE – proiectul tehnic de execuţie. Lansarea procedurii de licitaţie publică pentru executarea lucrărilor este estimată în iulie 2022 iar perioada de executare a lucrărilor va fi de 18 luni.

Câteva detalii tehnice ale proiectului:

– Lungime drum expres  – 14,831 km;

– Lăţime parte carosabilă – 2x 7 m;

– Bandă mediană  – 3 m, cu separatoare de sens;

– Acostament  – 2,25 m

– 2 spaţii de servicii a câte 50000 mp fiecare

– 1 centru de întreţinere şi coordonare de 27.000 mp.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with