Image 1
Image 2

Concursul naţional “Raliul Carpaţi Retro”, pentru prima dată în județ

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

37 de automobile istorice din toată România vor parcurge 400 km prin județ

37 de concurenţi din Bucureşti, Deva, Cluj, Timişoara, Arad, Vâlcea, Prahova, Bihor şi, bineînţeles, Satu Mare participă la primul raliu de regularitate pentru vehicule istorice din judeţul Satu Mare din cadrul etapei jubiliare cu numărul 20 a Concursului naţional “Raliul Carpaţi Retro”.

Evenimentul este organizat de Retromobil Club România şi Oldtimer Club Satu Mare şi, încă de la bun început, odată cu alinierea celor aproape 40 de automobile în faţa Catedralei Romano-Catolice din sensul giratoriu din oraş, s-a dovedit a fi unul de succes.

Cel mai în vârstă automobil participant la concurs este un Fiat fabricat în 1924, premiat la Concursul de Eleganţă Sinaia, proprietarul său fiind dr. Mircea Muncean, iar cele mai tinere automobile înscrise sunt din 1989. Zeci de sătmăreni au fost prezenţi vineri dimineaţă în Piaţa Libertăţii pentru a admira bijuteriile pe patru roţi înainte de a porni în traseul stabilit, 400 de kilometri prin judeţul nostru. Fiind un eveniment competiţional, rezultatele obţinute vineri şi sâmbătă de participanţi vor conta în clasamentul Campionatului Naţional Retromobil. Bodo Barna Gabor, în calitate de reprezentant al Retromobil Club România pe judeţul Satu Mare şi preşedinte al Asociaţiei Oldtimer Club Satu Mare, ne-a declarat înainte de a porni la drum că concursul se desfăşoară în două etape, în prima zi, adică vineri, 30 august, concurenţii parcurgând 200 de km prin nordul judeţului, în Ţara Oaşului, cu popas la Valea Măriei, iar sâmbătă, 31 august, bijuteriile retro merg prin zona de sud, Carei, Tăşnad şi retur.

Sâmbătă, mașinile poposesc la Castelul Karolyi

Sâmbătă, careienii sunt aşteptaţi la Castelul Karolyi de la ora 13 la 15 să îşi facă poze cu maşinile, să povestească cu proprietarii lor, să îşi bucure privirea. Aşa cum ne spunea unul dintre participanţi, Marius Şandor din Cluj-Napoca, cea mai mare bucurie pentru proprietarul unei maşini de epocă este când aceasta e apreciată şi admirată: “Mă bucur când lumea le apreciază şi, chiar dacă nu sunt electrice, ne duc cu gândul la trecutul frumos al automobilismului”. Marius Şandor se afla la volanul unui Porsche 911 din anul 1972, maşina de vis din copilăria sa pe care, bucuros ne-o spune, în zilele astea şi-o poate permite.

Admirând o bătrână Dacie românească l-am întâlnit vineri în mulţime pe campionul nostru la enduro, endurocross şi participant la Dakar, Emanuel Gyenes. Pasionat de maşinile retro, Gyenes, cu care ne-am obişnuit pe motocicletă, ne-a spus că are acasă un Mercedes Coupe vechi pe care îl pune încet la punct şi speră ca în curând să participe la rândul său cu maşina la un astfel de concurs dedicat automobilelor retro.

Până una-alta, pasiunea de suflet, costisitoare e drept, atrage tot mai multă lume. Aşa cum ne spun proprietarii de automobile istorice, a avea o maşină retro este ca şi cum ţi-ai împlini un vis din copilărie. Şi pentru că şi doar prin a le admira oamenii trăiesc clipe din trecut, astfel de întâlniri între proprietari de automobile retro şi sătmăreni sunt mereu apreciate.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with