Image 1
Image 2

Concurs catehetic la sediul Protopopiatului Ortodox Român Oaş

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Sâmbătă,10 noiembrie 2018, la sediul Protopopiatului Ortodox Român Oaş din Negreşti-Oaş, în sala ,,Regina Maria a României”, respectiv sala catehetică ,,Sfântul Stelian”, s-a desfăşurat concursul catehetic „Bucuria de a fi român”.


Concursul a fost organizat de Protopopiatul Ortodox Român Oaş, prin implicarea preotului secretar Bucşa Adrian, susţinut de responsabilii de catehizare: preoţii Robaş Nicolae şi Grec Viorel, în colaborare cu preoţii din parohiile aferente, cu şcolile din zona Ugocea şi Oaş (profesorii de religie şi nu numai).
La concurs au participat 94 de copii, înscrişi la trei secţiuni. La prima secţiune, cea artistică, copiii au interpretat un cântec patriotic, la a doua secţiune – literară – a fost recitată o poezie sau a fost reprodus un text cu caracter patriotic, iar la a treia secţiune – multimedia, participanţii au prezentat câte un fragment din istoria locului pe care-l reprezintă, prin mijloace foto-video sau prezentare power point.
Toţi participanţii au purtat cu mândrie costume populare tradiţionale, pe care le-au prezentat în faţa juriului.
Juriul a fost format din: profesorii Baltă Dumitru, Malanca Mihaela, Maria Tripon, Bud Rodica, Magyar Angela şi preotul Grec Viorel. Membrii juriului au apreciat momentele susţinute de concurenţi, având mari dificultăţi în ceea ce priveşte departajarea lor. Premiul I a fost obţinut de eleva Teodora Maria Pacurar
Evenimentul şi-a propus să marcheze Centenarul Marii Uniri de la 1918, iar Claudia Păcurar, directoarea Liceului Tehnologic din Tarna Mare, consideră că şi-a atins scopul şi le mulţumeşte tuturor celor caree s-au implicat în acest proiect: preoţilor, copiilor, profesorilor (în special juriului), părinţilor.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

DRUMUL UNEI OPERE DE ARTA

Cum a ajuns pictura “Moartea Fecioarei” de Caravagio in colectia muzeului Luvru

Acest tablou ilustrează revoluția iconografică și formală pe care Caravaggio a instigat-o la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea. Distantandu-se de pretioasa, afectata moda manierista, artistul a inaugurat un stil franc, robust, energic. El și-a asumat sarcina de a traduce realitatea și emoțiile oamenilor fără a se îngrijora de convențiile reprezentărilor sacrului. Impactul său asupra evoluției concepțiilor picturale în secolul al XVII-lea a fost considerabil.