Image 1
Image 2

CNIPMMR: Antreprenorii români consideră că decidenţii politici nu ţin cont de părerea IMM-urilor

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Antreprenorii români consideră că IMM-urile ar trebui să se facă mai mult auzite în faţa clasei politice, iar cele mai importante probleme în care aceştia nu se simt consultaţi suficient vizează măsurile de redresare economică, taxarea şi salariul minim, arată rezultatele unui studiu efectuat, recent, de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

În acest context, 71% dintre respondenţi au declarat că nu au participat până în prezent la vreo consultare iniţiată de către autorităţile publice centrale şi locale, fie pentru că nu au ştiut că există această cale de a se implica, fie din lipsa de timp sau pentru că au considerat că nu vor fi luate în seamă părerile lor.

De asemenea, 97,4% din totalul celor chestionaţi sunt de părere că IMM-urile din România ar trebui să se facă mai mult auzite în faţa politicului, în timp ce 96% consideră că acestea trebuie să participe mai activ decât o fac în prezent la consultări cu mediul politic.

Cu toate acestea, doar jumătate (50%) dintre antreprenorii români cunosc organizaţii patronale ce reprezintă IMM-urile în faţa mediului politic, iar 69% nu sunt încă afiliaţi la o organizaţie patronală sau asociaţie profesională care să le faciliteze accesul la informaţii şi care să îi ajute să se facă mai mult auziţi.

Conform studiului CNIPMMR, antreprenorii sunt, oarecum, descurajaţi de contextul din România, majoritatea considerând că decidentul politic din ţara noastră nu ţine cont de ceea ce au de spus IMM-urile în luarea deciziilor ce îi vizează. “Ca atare, IMM-urile au nevoie să se coaguleze pentru o reprezentare eficientă în faţa autorităţilor cu scopul de a avea un dialog care să ofere reforme concrete în economia României, reforme ce iau în considerare interesele membrilor activi ai economiei”, se menţionează în document.

În ceea ce priveşte modul de reprezentare a afacerilor mici şi mijlocii în faţa autorităţilor centrale sau locale, mare parte dintre respondenţi au spus că nivelul este mai mic decât în cazul firmelor mari. În plus, aproximativ 60% dintre aceştia ar fi dispuşi să achite o taxă anuală pentru a face parte dintr-o organizaţie patronală care să îi ajute să se facă mai bine auziţi în relaţia cu politicul.

Potrivit sursei citate, oamenii de afaceri din România consideră necesară şi dezvoltarea unei platforme prin care să poată adresa întrebări sau prin care să îşi poată comunica opinia cu privire la diverse evenimente/legi/fapte/situaţii etc. care le afectează activitatea.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns