00.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Ardelean, Florin Iura, Mircea Ciocan. Titlul emisiunii: Candidatul PSD la prezidenţiale, stabilit duminică, după alegeri. (reluare) 02.00 Ne Cheamă Natura 03.00 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Daniela Bălu. Titlul emisiuni: Daniela Bălu– raport la 7575 de zile. 04.00 Panoramic sportiv, cu Constantin Demian, invitat: Szilagyi Ştefan. Titlul emisiunii: Fotbalul judeţean îşi decide în curând campioana sezonului 2018-2019. 05.00 Festival concurs - Samus Guit Art la Poesis 06.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 06.30 Ştiri 07.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Ardelean, Florin Iura, Mircea Ciocan. Titlul emisiunii: Candidatul PSD la prezidenţiale, stabilit duminică, după alegeri. (reluare) 09.00 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu, invitat: Mariana Sălăgean. Titlul emisiuni: Echipele PSD de campanie primite cu braţele deschise în judeţ.(reluare) 10.00 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Iulian Budău. Titlul emisiunii: Realitatea şi provocările familiilor. 11.15 Teleshopping 11.30 Ştiri 12.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Ardelean, Florin Iura, Mircea Ciocan. Titlul emisiunii: Candidatul PSD la prezidenţiale, stabilit duminică, după alegeri. (reluare) 14.00 Cultură 14.15 Teleshopping 14.30 Promovare Electorală, Ludovic Orban a găsit la Satu Mare o organizaţie PNL puternică. (reluare) 15.30 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Marius Cionca. Titlul emisiunii: Pădurea şi fauna pe care o adăposteşte. 16.20 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Daniela Bălu. Titlul emisiuni: Daniela Bălu– raport la 7575 de zile. 17.10 Zone Folclorice, cu Ioana Vladimirescu 18.00 Cultură – Performanţe istorice pentru învătământul sătmărean. 18.30 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu (direct) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar (direct) 22.00 Ştiri 22.30 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu (reluare) 23.30 Reportaj la Sâmbra Oilor 22.05.2019

Clienţii de publicitate clădesc palate agenţiilor de publicitate

Scris de Gruita, 03 august 2014 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

    Ieri a sosit la redacţie un e-mail de la o mare agenţie de publicitate din Bucureşti prin care ne cerşea în numele companiei Coca-Cola să le dăm ceva publicitate gratis. Vă daţi seama? Să înţelegem că vistieria Coca Cola s-a golit? Să înţelegem că…
Mai bine vă spunem noi ce am înţeles. S-a făcut o publicitate masivă prin marile trusturi de presă aservite unele politic, altele pentru „cuiburi de nevoi”, publicitate câştigată nu prin valoare ci prin mită (nu am cunoştinţă despre presupuse sume de bani trimise de trusturile de presă către conducerile marilor agenţii de publicitate, dar sunt de notorietate aventurile cu avionul ale angajaţilor agenţiilor respective de publicitate spre noi orizonturi: Carnavalul de la Rio de Janeiro, concert Lady Gaga la Londra…; ghiciţi pe banii cui!). Nu putem spune că această publicitate nu şi-a făcut efectul, ci doar că acest efect nu a fost pe măsura investiţiilor de către clienţi.
Sistemele de telefonie, băncile, piaţa auto, lanţurile de depozite specializate în vânzarea cu amănuntul… mai pe scurt toţi clienţii cu potenţial ridicat au păţit ca bieţii producători români din satele patriei. Sau dus la „piaţă” cu marfa produsă pe truda lor şi au dat peste intermediar. Acesta le-a luat marfa pe bani mărunţi şi a vândut-o mult mai scump. Ba mai rău. Au vândut-o direcţionat.
Acum vreo trei ani am organizat şi eu o astfel de escapadă pentru agenţi. Ce mi-am zis. „Măi! Poate nu cunosc oamenii realitatea de la faţa locului.” Am închiriat un autocar, am urcat în el vreo 30 de agenţi de publicitate de la principalele agenţii de publicitate, i-am adus la Satu Mare. I-am lăsat să se mire despre faptul că ziarele locale se vând la chioşcuri de 7-8 ori mai mult decât cele centrale, i-am lăsat cu gura căscată când au intrat într-o redacţie de ziar de nivel european, cine a dorit a putut noaptea să numere cu degetele lor tirajul ziarului Informaţia Zilei (asta pentru că unii contestă BRAT-ul), îşi aruncau priviri unul altuia când din trei persoane întâlnite una ne saluta, mai pe scurt: i-am lăsat să ia pulsul presei locale într-o localitate de 100.000 de locuitori.
I-am dus şi la Carei, la Negreşti şi prin câteva sate să se convingă de audienţa nu neaparat a Informaţiei Zilei în special, cât a presei locale în general. Dacă tot au venit până aici le-am arătat şi frumuseţile Maramureşului (Cimitirul Vesel şi Mănăstirea din Săpânţa, Muzeul Satului şi Memorialul din Sighetul Marmaţiei, Mănăstira Bârsana…) şi ale Sătmarului (Castelul din Carei, cel din Ardud, comuna Certeze, Muzeul Ţării Oaşului de la Negreşti, pălincia Zetea…) şi ca orice gazdă bună, pe lângă cazare, masă şi ambient nu i-am lăsat să plece cu mâna goală.
Inutil. Nu puteam să le distrug ideea pe care au lansat-o pe piaţă cum că presa locală nu ar exista. Ei trăiesc bine. În palate. Chiar dacă cerşesc publicitate pentru Coca-Cola de exemplu. Atât clienţii de publicitate cât şi suporturile de publicitate (ecran, print, audio, on-line…) ar duce-o mai bine dacă aceste agenţii (era să spun căpuşe) nu s-ar lăfăi pe banii lor.

Abonează-te acum Online!
  1. ana stie a spus: 04 august 2014, ora 00:53

    Sa intelegem de aici ca articolul este o altfel de reclama pentru Coca Cola? La fel ca votul negativ?!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.