Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum, în creştere în România

Scris de Cristina Bursuc, 29 mai 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut în România, în primul trimestru al anului, cu aproape 14%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce mărcile private au câştigat teren în faţa celor naţionale şi au ajuns să acopere 21% din vânzările totale, arată datele GfK Consumer Panels & Services.

Studiul care monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România evidenţiază faptul că, în intervalul ianuarie – martie 2020, pe fondul panicii generate de pandemia de COVID-19, dar şi al primelor măsuri impuse de autorităţi, stocurile făcute de către români s-au tradus printr-o majorare cu 11% a cantităţilor de bunuri de larg consum cumpărate, faţă de trimestrul I din 2019.

Din perspectiva canalelor de cumpărare, românii s-au orientat către comerţul de proximitate, magazinele mici moderne şi discounterii înregistrând astfel cele mai mari creşteri, în primul trimestru al anului. În acelaşi timp, vânzările au crescut mult şi în hipermarketuri şi supermarketuri, iar comerţul tradiţional a înregistrat un salt ceva mai moderat, se menţionează în studiul de specialitate.

Pe segmentul comerţului online, în T1 2020 vs T1 2019, cu 13% mai multe familii şi-au făcut cumpărăturile de larg consum de la distanţă. În plus, au fost cu 43% mai multe familii care au achiziţionat în mod repetat din online. Cu toate acestea, în România comerţul online de bunuri de larg consum rămâne încă într-un stadiu incipient şi acoperă mai puţin de 1% din vânzări, din cauza unui nivel redus de acoperire.

La capitolul produselor cumpărate, s-a înregistrat o consolidare a mărcilor private.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517