Image 1
Image 2

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum, în creștere în România

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut în România, în primul trimestru al anului, cu aproape 14%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce mărcile private au câştigat teren în faţa celor naţionale şi au ajuns să acopere 21% din vânzările totale, arată datele GfK Consumer Panels & Services.

Studiul care monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România evidenţiază faptul că, în intervalul ianuarie – martie 2020, pe fondul panicii generate de pandemia de COVID-19, dar şi al primelor măsuri impuse de autorităţi, stocurile făcute de către români s-au tradus printr-o majorare cu 11% a cantităţilor de bunuri de larg consum cumpărate, faţă de trimestrul I din 2019.

Din perspectiva canalelor de cumpărare, românii s-au orientat către comerţul de proximitate, magazinele mici moderne şi discounterii înregistrând astfel cele mai mari creşteri, în primul trimestru al anului. În acelaşi timp, vânzările au crescut mult şi în hipermarketuri şi supermarketuri, iar comerţul tradiţional a înregistrat un salt ceva mai moderat, se menţionează în studiul de specialitate.

Pe segmentul comerţului online, în T1 2020 vs T1 2019, cu 13% mai multe familii şi-au făcut cumpărăturile de larg consum de la distanţă. În plus, au fost cu 43% mai multe familii care au achiziţionat în mod repetat din online. Cu toate acestea, în România comerţul online de bunuri de larg consum rămâne încă într-un stadiu incipient şi acoperă mai puţin de 1% din vânzări, din cauza unui nivel redus de acoperire.

La capitolul produselor cumpărate, s-a înregistrat o consolidare a mărcilor private.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with