Image 1
Image 2

Cei cu venituri mai mari și studii superioare înţeleg mai bine informaţiile nutriţionale de pe etichetele produselor alimentare

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Seviciul de ştiinţă şi cunoaştere al Comisiei Europene a publicat zilele trecute câteva date despre cum îi ajută pe consumatori să aleagă alimente mai sănătoase informaţiile nutriţionale de pe eticheta produsului. Conform sursei citate, etichetarea nutriţională poate ajuta consumatorii să facă alegeri mai conştiente.

“Cu o gamă uluitoare de produse alimentare pe culoarul unui supermarket, poate fi dificil pentru consumatori să facă o alegere bună. Etichetarea nutroţională are potenţial în a ajuta consumatorii să aleagă conştient. Declaraţia nutriţională e obligatorie în Uniunea Europeană, adesea fiind trecută pe spatele ambalajului produsului alimentar. Acesta informează despre contribuția nutrițională pe care alimentele și băuturile specifice o aduc la dieta generală, inclusiv valoarea energetică, precum și cantitățile de grăsimi, carbohidrați, zaharuri, proteine ​​și sare. Din ce în ce mai mult, această etichetare obligatorie este completată de informații voluntare pe fața ambalajului. Ideea din spatele acestei așa-numite etichete nutriționale front-of-pack (FOP) este de a ghida rapid consumatorii în „momentul adevărului” atunci când ajung la un produs de pe raftul supermarketului. În UE sunt utilizate în prezent șase scheme FOP diferite care sunt aprobate de sectorul public din diferite state membre. Pe lângă aceste scheme avizate de guvern, există și diverse scheme private FOP prezente pe piața UE. Unele etichete FOP repetă pur și simplu părți din declarația de nutriție obligatorie. Alții folosesc elemente grafice, cum ar fi codarea culorilor, pentru a indica nivelurile de nutrienți și, cu toate acestea, alte persoane evaluează calitatea nutrițională a unui produs în conformitate cu un sistem de clasificare sau sigla de avizare”, scrie Seviciul de ştiinţă şi cunoaştere al Comisiei Europene. Cele mai recente cercetări referitoare la impactul pe care îl au etichetele din faţă arată că 60-70% din consumatori le dau mare atenţie: “Mai important, studiile privind intenția consumatorilor de a cumpăra arată că etichetarea nutrițională FOP, în special etichetele cu coduri de culori, cu sau fără un indicator gradat, pot facilita alegerile alimentare conștiente de sănătate și pot îmbunătăți calitatea nutrițională a coșurilor de cumpărături”.

Utilizarea etichetelor este mai mare pentru anumite grupuri de consumatori. În special, femeile sunt mai susceptibile să citească etichetele nutriționale decât bărbații, iar veniturile mai mari și nivelul de învățământ superior merg mână în mână cu o mai bună înțelegere și utilizare a informațiilor nutriționale, se arată în comunicat.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with